  • Data: 2006-08-19 20:23:03
    Temat: Re: Neostrada siedliskiem wirusów sieciowych
    Od: Tomek Kruk <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 19 Aug 2006 19:29:04 +0000 (UTC), użyszkodnik
    g...@n...invalid (Adam Wysocki) napisał:

    > Generalnie, patrząc na target, do którego jest skierowana Neostrada
    > (zmienne IP, limity, niski upload), skłaniałbym się do postawienia
    > kilku NATów i całkowitego wycięcia routingu ze wszystkiego spoza
    > tego NATa. Plus wycięcie SMTP i umożliwienie dostępu jedynie do
    > tepsianego SMTP z autoryzacją. Ja (i pewnie większość z tej grupy)
    > w życiu nie skorzystałbym z takiego łącza, albo ostatecznie zestawiłbym
    > sobie VPNa z czymś normalnym, ale znakomita większość użytkowników Neo
    > byłaby po prostu bezpieczniejsza - w obie strony, raz że nie syfiliby
> [...]

    swego czasu ftp, dla kablówki dla której robie różne usługi, przyznała
    razem z uslugą Polpak klase C. zapytałem właściciela czy nie można by
    było dać ludziom po publicznym adresie IP, dostałem odpowiedź:
    "Po co,jeszcze by się pozabijali"

    Musze przyznać że takie podejście jest całkiem sensowne. Z sieci na
    kilkuset abonentów może ze 4 zażyczyło sobie publiczny adres IP, a
    tyle adresów to się daje wyłupić z pojedyńczego DSLa>1Mbps.
    Dawanie każdemu "po publiku" czy sobie tego życzy czy nie to zwyczajne
    marnotrawienie przestrzeni adresowej.