  • 1. Data: 2002-10-15 06:51:10
    Temat: Neostrada plus (czyli jak nabic sobie kieszen a klientow w butelke)
    Od: Bugsey <g...@p...neostrada.pl>

    WItam,

    Od maja 2002 jestem szarym, sfrustrowanym i oszukanym
    uzytkownikiem najpierw Neo potem Neo+.
    Poniewaz poziom irytacji podskoczyl mi juz grubo powyzej
    stanu alarmowego, musze sie gdzies uzewnetrznic. Powody sa
    dwa:
    Primo - ostrzec innych, potencjalnie chetnych do
    zaabonowania Neo+
    Secundo - moze da sie zmontowac jakas koalicje przeciwko
    telekomunie ?

    Jestem z Katowic, obecnie najbardziej przeciazonej strefy
    Neo+ w Polsce.

    A oto moje zale do TP SA i uslugi Neo+ w szczególnosci:

    - permanentnie nie mam dostepu do sieci (rozne przyczyny,
    jedno zrodlo - tpsa).

    - wybierajac numer 0800 102 102 (infolinia z podzialem na
    Dzial Handlowy i Serwis Techniczny) dodzwaniam sie do
    Dzialu Handlowego ot tak, w sekundzie, za to na polaczenie
    z Dzialem Technicznym czeka sie srednio 17 min pare razy
    ponad trzydziesci (minut).

    - jezeli rozmawia sie z konsultantem "po ludzku" facet
    zadaje mase zbednych pytan, kaze resetowac komputer oraz
    wylaczac modem, slowem: szuka bledow u uzytkownika. Jezeli
    na faceta od razu "wskoczyc", to spiewa gdzie i jaka maja
    obecnie awarie. Na pytanie o przyblizony termin
    uruchomienia uslugi, odpowiedz jest zawsze jedna: "probowac
    do skutku" (to taka nowa forma zwrotu: "nie wiem").
    Odnosze wrazenie, ze zachowania konsultantow (w pierwszym
    przypadku) sa celowe i wyuczone.Maja one za zadanie
    stworzyc w kliencie wrazenie, ze wiekszosc problemow tkwi w
    nim samym a nie w dostawcy uslug. W drugim opisanym
    przypadku, dziala juz normalny ludzki instynkt obronny.

    - na stronie www.neostrada.pl nie ma chocby jednego adresu
    email, na ktory mozna wyslac reklamacje, obelge, cokolwiek.
    Podobnie jest z numerem faksu (brak). Infolinia kieruje do
    regionalnego biura obslugi abonenta. Konsultanci nie wiedza
    niestety, jaki burd.l jest w Katowicach na ul. Ordona
    (regionlny BOK TP SA). Tam dobrze dziala jedynie dzial
    windykacji. Dowolne pismo, wrzucone do wnetrza tego molocha
    znika bez sladu. Nikt z BOK'u nie odbiera telefonów (czeka
    sie i po 40 minut) albo dla odmiany jest notorycznie
    zajete. Slowem - tpsa to niedostepna dla zwyklego
    smiertelnika twierdza. Chyba ze chce sie zaplacic, ooo....
    wtedy znajda, przyjda, skasuja.

    - nie ma dnia, zeby nie bylo krotkotrwalych problemow z
    dostepem do sieci przez 30min - 3 godz.

    - nie ma tygodnia, zeby nie bylo problemow z dostepem do
    uslugi przez conajmniej 10 godzin non stop.

    - pomimo tego, ze awarie sa na okraglo, nie ma w miesiacu
    ani jednej awarii trwajacej 24 h lub dluzej. Zgodnie z
    umowa nie ma wiec podstaw do rekompensaty finansowej.
    - Neo+ kosztuje cos ponad 200 zl/mies. Place wiec za
    fikcje, Ten post jest napisany podczas sesji DialUp'owej,
    rozliczanej calkiem osobno przez telekomune .

    Ze zrodel nieoficjalnych dowiedzialem sie, ze oprocz
    zwyklego w tej firmie bajzlu, tepsa padla ofiara wlasnego
    sukcesu. Nikt kompetentny (bo takich tam bardzo malo ) nie
    przewidzial, ze az tylu naiwnych zechce kupic Neo+.
    I teraz, skutkiem niecheci do myslenia wogole, maja
    przeciazona siec i wieczne problemy.

    Proponowane dzialania:

    - wynajac prawnika (wspolnie jest tanio) i procesowac sie
    zbiorowo z niesolidna, nierzetelna firma. Ten mechanizma
    pieknie dziala w USA, czas najwyzszy przeszczepic to na
    polski grunt.
    - narobic propagandy w mediach (niekoniecznie tylko
    elektronicznych), moze ktos na gorze w TP SA, wreszcie
    obudzi sie z letargu.
    - inne ... oczekuje propozycji.

    Chetnych do dzialania, prosze o info na priv.
    Pozdrawiam.

    Gabriel Grzesik

    Katowice
    GSM: 602 228 469
    b...@t...com.pl

  • 2. Data: 2002-10-15 07:02:13
    Od: d...@w...sobie.to

    Bugsey <g...@p...neostrada.pl> wrote:

    [...]
    > - inne ... oczekuje propozycji.

    Kupic lacze w innej firmie?

    Tekst ten dosc trafnie opisuje dzialania TPSA, ale o tym wiadomo juz od
    dawna. Czytajac takie maile zawsze zastanawiam sie co kieruje tymi, ktorzy
    topia tam swoja forse.

    Po co sie procesowac? Zamiast celowo kupowac bubel, a potem na sile
    naprawiac swiat za wlasne pieniadze, wystarczy nie kupic. Koniec koncow
    glosujemy portfelem.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    16. Buy a Jack-In-The-Box. Every day, turn the handle until the clown

  • 3. Data: 2002-10-15 12:20:41
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    d...@w...sobie.to wrote in news:aogeda$mnl$1@sklad.atcom.net.pl:

    /ciach.../

> [...]
    >
    > Po co sie procesowac? Zamiast celowo kupowac bubel, a potem na sile
    > naprawiac swiat za wlasne pieniadze, wystarczy nie kupic. Koniec

    Oj, gdzie Ty zyjesz ? W USA gdzie 5 operatorow kablowych i 3 DSLowi zasypuja Cie
    ulotkami bys przylaczyl sie wlasnie do nich... ?!

    Mieszkam w Centrum Warszawy - ale oprocz Neostrady nie mam innej mozliwosci... Tzn.
    mam jeszcze Tele2, ale zrezygnowalem z ich uslug gdy lacze 64 kbps zdrozalo ze 199 zl
    na
    375 zl. Teraz maja ciekawsza oferte ...ale wspolczynnik jakosci do ceny nie jest
    zapewne
    bardzo konkurencyjny w stosunku do TPSA. Innych mozliwosci brak.

    Czy Twoim zdaniem "glosowanie portfelem" i np. placenie Netii 350 zl miesiecznie za
    call-
    back to jest rozwiazanie ? :-)

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    P.S. A dzisiaj to nawet musze TPSA pochwalic - udalo mi sie polaczyc z Neostrada za
    pierwszym razem - a nie za ok. 20. tak jak wczoraj.

  • 4. Data: 2002-10-15 18:03:24
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bugsey" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
    > - narobic propagandy w mediach (niekoniecznie tylko
    > elektronicznych), moze ktos na gorze w TP SA, wreszcie
    > obudzi sie z letargu.

    Jak narazie propagandę NA RZECZ TPSA w mediach uprawia Krystyna Czubówna: "...
    dlatego zaprosiłam dziś do studia..." Wiadomo, kto kogo zaprosił... :)

  • 5. Data: 2002-10-16 01:10:41
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    ..

    > P.S. A dzisiaj to nawet musze TPSA pochwalic - udalo mi sie polaczyc z
    Neostrada za
    > pierwszym razem - a nie za ok. 20. tak jak wczoraj.

    Taaak. To niedługo będzie jak w tym kawale, w którym skini uratowali życie
    staruszce. Jak ? Przestali ją kopać !

    Z#

  • 6. Data: 2002-10-16 01:10:55
    Od: "Hazan" <n...@a...pl>

    Chopie - chyba masz pecha - ja nie mam az takich problemow i codziennie
    zassysam jakies nowosci z netu :)

    Hazan

  • 7. Data: 2002-10-16 01:10:58
    Od: "Alex D.B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bugsey" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    > Od maja 2002 jestem szarym, sfrustrowanym i oszukanym
    > uzytkownikiem najpierw Neo potem Neo+.
    [blach, blach, blach...]

    Chyba zaczne grac w totka.
    Mam neo od ca czerwca, i chodzi rewelacyjnie. awarii to moze bylo ze 2, po
    pare h max.
    A server chodzi non-stop.
    tak sie zastanawiam, czy to ja mam takie szczescie, czy inni takiego pecha?
    A moze to wingrozy owych nieszczesnikow?

    Dodam tylko: Warszawa Ursynow.

    Alex D.B. /uprasza sie o nie przedluzanie czlonka beginem/
    "W posredniaku patrzylem, nic dla mnie"
    www.agiees.com

  • 8. Data: 2002-10-16 01:11:05
    Od: "Radosław Ostrowski" <r...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > polski grunt.
    > - narobic propagandy w mediach (niekoniecznie tylko
    > elektronicznych), moze ktos na gorze w TP SA, wreszcie

    Naprawic neostrade zgodnie z sugestiami np Gazety Wyborczej.
    Po pierwsze - zlikwidowac protokol PPPoE i wszelkie objawy Wanadoo
    czyli zdeinstalowac neostrade!
    Potem sciagnac sobie program RASPPPOE - znaleźć go możemy np. na stronie
    http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb

    Potem -(cytuje za G.W.Poskromić Neostradę na pececie
    Piotr Stanisławski 29-09-2002):

    "Wchodzimy do "Sieć" w Panelu sterowania.
    2. Wciskamy przycisk "Dodaj...".

    3. Z listy wybieramy pozycję "protokół" i ponownie wciskamy "Dodaj...".

    4. W następnym oknie naciskamy znajdujący się w jego prawej dolnej części
    przycisk "Z dysku...".

    5. Po wciśnięciu przycisku "Przeglądaj..." wskazujemy katalog, do którego
    rozpakowaliśmy pobrany z sieci pakiet RASPPPOE. Z listy wybieramy
    którykolwiek z plików z rozszerzeniem .inf. Następnie dwa razy potwierdzamy
    wybór, klikając OK. Pojawia się okno, w którym wybieramy protokół odpowiedni
    dla naszego systemu operacyjnego (obrazek 2). UWAGA! Jeżeli pomylimy się na
    tym etapie, konieczne będzie zamknięcie wszystkich okien i rozpoczęcie
    instalacji od nowa.

    1. Po wybraniu protokołu należy zamknąć wszystkie okna, kolejno naciskając OK.

    2. Na koniec konieczne będzie zrestartowanie komputera.

    Najpierw aktywacja

    Po ponownym uruchomieniu systemu protokół będzie gotowy do działania -
    pozostanie nam aktywacja naszego konta w Neostradzie i konfiguracja
    połączenia dial-up.

    1. Z menu start wybieramy pozycję "Uruchom...".

    2. Wpisujemy raspppoe i wciskamy OK.

    3. Pokazuje się okienko programu RASPPPOE, w którym wciskamy przycisk "Query
    Avaiable Services". Jeżeli wszystko jest w porządku, poniżej powinna pojawić
    się nazwa naszego modemu - w przypadku Neostrady Plus jest to zwykle Lucent
    Technologies.

    4. Teraz wciskamy przycisk na samym dole - "Create a Dial-Up Connection for
    the selected Adapter" (obrazek 3).

    W tym momencie na pulpicie pojawi się nowe połączenie dial-up. Uruchamiamy je
    i w polu "Nazwa użytkownika" wpisujemy r...@n...pl, a w "Hasło" -
    rejestracja. Zaznaczamy "Zapisz hasło", nie zmieniamy numeru telefonu i
    wciskamy "połącz". (obrazek 4)

    W ten sposób ustanawiamy pierwsze, tymczasowe połączenie z Neostradą. Teraz
    czas na aktywację naszego konta. W kopercie dostaliśmy własne numery ID i
    PIN. Otwieramy przeglądarkę i wchodzimy na stronę
    http://www.rejestracja.neostrada.pl/

    Tam przechodzimy przez trzyetapową rejestracje. Stronę z ostatnim etapem
    najlepiej zapisać lub wydrukować - jest na niej nasz identyfikator
    użytkownika i hasło.

    i już na własne hasło

    Teraz należy rozłączyć się z Neostradą (tak samo jak kończyliśmy połączenia
    modemowe) i zmodyfikować dane naszego połączenia dial-up, wpisując tam
    uzyskany przed chwilą identyfikator i hasło. Od tej chwili możemy w pełni
    korzystać z Neostrady Plus - wystarczy uruchomić świeżo skonfigurowane
    połączenie dial-up.

    A może TP S.A. się poprawi?

    Na koniec dobra wiadomość dla tych, którzy nie podejmują się samodzielnej
    instalacji alternatywnego oprogramowania. Telekomunikacja zdaje sobie sprawę
    z kłopotów, na jakie może natrafić użytkownik systemów Windows 98/ME. Nie
    tylko obiecuje poprawki do systemu, ale też gwarantuje, że każdy, kto ma
    problemy z instalacją Neostrady w domu wywołane błędem w programie BeWAN,
    może liczyć na to, że łącze zostanie uruchomione przez technika. Zamiast
    fatalnego francuskiego programu zainstaluje on aplikację Tango, która pełni
    tę samą funkcję, choć jest znacznie mniej wygodna w użyciu. Od naszej
    determinacji zależy więc to, czy uda nam się te obietnice wyegzekwować.
    Piotr Stanisławski "

  • 9. Data: 2002-10-16 01:11:14
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Bugsey" <g...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]
    > Ze zrodel nieoficjalnych dowiedzialem sie, ze oprocz
    > zwyklego w tej firmie bajzlu, tepsa padla ofiara wlasnego
    [ciach]
    > Proponowane dzialania:
    [ciach]
    > - inne ... oczekuje propozycji.

    Osobna grupa do narzekania na tepse?

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 10. Data: 2002-10-16 09:28:49
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Radoslaw Ostrowski" <r...@N...gazeta.pl> wrote in

    /ciach../

    > Naprawic neostrade zgodnie z sugestiami np Gazety Wyborczej.
    > Po pierwsze - zlikwidowac protokol PPPoE i wszelkie objawy Wanadoo
    > czyli zdeinstalowac neostrade!

    Widze, ze Pan Stanislawski jest niezlym dziennikarzem - najpierw czyta News (o
    RASPPPOE pisalem gdy tylko rozpoczely sie instalacje Neo+), a potem tlumaczy
    instrukcje od tegoz programu i po drobnej modyfikacji robi z tego artykul :-)

    Prosze uswiadom sobie, ze problemy z Neostrada Plus wystepuja NIEZALEZNIE od tego
    czy uzywa sie RASPPPOE, Wanadoo czy np. MacPoET na Maku ! Pisalem o tym kilka dni
    temu. Neostrada chrzani sie niemilosiernie, coraz ciezej jest mi nawiazac dzialajace
    polaczenie, coraz czesciej rozlacza bez przyczyny.

    Wojtek