    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nawigacja z komórki a zestaw głośnomówiący
    Date: Mon, 10 Apr 2017 09:58:35 +0200

    W dniu 2017-04-08 o 17:33, Cavallino pisze:
    > Czy jest możliwość uzyskania komunikatów z nawigacji z komórki w
    > samochodowym zestawie głośnomówiący, wbudowanym w radio?
    > Za diabła nie potrafię tego uruchomić w trybie słuchania radia.

    Zobacz w opcjach bluetooth w telefonie tryb połaczenia bluetooth z
    samochodem.
    Na pewno masz zestawione 2, tryb zestawu głosnomówiącego (ikona
    słuchawki telefonicznej) i tryb multimedia audio (ikona słuchawek stereo)

    Tryb głośnomówiący jest dedykowany do rozmowy, jak puścisz nim muzykę
    czy inne audio (np głos z nawigacji) to jakość zauważysz marną.
    Pojawienie się transmisji w tym trybie wyłącza radio samochodowe w tryb
    głośnomówiący od razu, czyli masz przerwanie radia na rzecz głosu z komórki.

    W trybie multimedia audio jakość przekazywanej muzyki dużo lepsza, ale
    jej pojawienie nie przełącza radia samochodowego w tryb głośnomówiący w
    twoim samochodzie.

    > Wyjątkiem jest Yanosik - potrafi gadać symulując połączenie
    > telefoniczne, więc nawet gdy gra radio, to komunikaty słychać, a radio
    > zostaje chwilowo ściszone.
    > Ale jakość takiego komunikatu jest słaba.

    Bo Janosik nadaje swój głos w trybie rozmowy telefonicznej, pewnie
    całkiem świadomie takie tryb wybrali, żeby właśnie czymś sie odróżniać,
    że janosik jest lepszy, bo go słychać, kosztem jakość tego komunikatu.

    > Google maps nawet tego nie potrafi - tzn. wszystko działa gdy radio jest
    > w trybie Media, ale nic nie słychać gdy w radio jest trybie Radio.

    Inne nawigacje nadają komunikaty jako audio, nie jako głos rozmowy
    telefonicznej.

    > Z tego co mi ktoś mówił, na innych zestawach głośnomówiących, nawet w
    > trybie radia, komunikaty z google maps wyciszają radio i są słyszalne.
    >
    > Radio fabryczne Kia.
    Ja mam radio Renault, mam tak samo.

    Gdy masz sparowany telefon z radiem samochodowym, odhacz tryb
    multimedialny, zostaw tylko audio do rozmowy telefonicznej. Wtedy
    komunikat z nawigacji pójdzie głośnikiem telefonu, a rozmowa pójdzie
    radiem. Jak nie masz za głośno radia, to usłyszysz :)

    Ja gdy jadę samochodem używam słuchawki BT, też potrafi gadać w
    telefonem w tych 2 trybach. Dzięki temu komunikaty mam w słuchawce (i
    tak są tylko dla mnie), a rozmowę zależnie od tego gdzie przełączę audio
    dla rozmowy w opcjach telefonu.

    --
    viktorius