  • 61. Data: 2018-06-15 20:02:01
    Temat: Re: NaviExpert z mapami Polski na 3 miesiące Gratis !!!
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-14 o 18:01, Cavallino pisze:

    > Ale już suszarka na drodze może Ci taki przejazd znacznie opóźnić.

    Jasne. Wolałbym mieć w smartfonie golarkę zamiast aparatu
    fotograficznego i w związku z tym mam na co narzekać. Tymczasem jesteś w
    lepszej sytuacji: aby rozwiązać swój "problem" wystarczy zainstalować
    darmowego Yanosika i odpalać go równolegle z nawigacją. Marudzenie, że
    jakaś tam nawigacja, w tym NE, nie potrafi strzyc owiec tudzież
    informować o suszarkach jest bezpodstawne. Nawigacja służy do
    nawigowania. Yanosik natomiast wyspecjalizował swoją infrastrukturę
    unikaniu mandatów. To dwie różne rzeczy wymagające dwóch różnych podejść
    informatycznych. Możesz w nim do upadłego słuchać relacje typu: w
    pobliskich krzakach stoi zepsuty samochód. Po co więc poruszać temat
    komunikatów? Osobiście wolałbym aby ich wcale w NE nie było.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 62. Data: 2018-06-15 20:14:40
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-14 o 18:09, Cavallino pisze:

    > Nie - clue sprawy to ilość użytkowników (aktywnych) w okolicy.

    Tu się nie zgodzę. Płatne nawigacje, w tym NE, mają zdecydowanie mniej
    użytkowników. Tymczasem NE działa o dwie klasy lepiej niż Yanosik w
    zakresie radzenia sobie z miejskimi korkami. Przynajmniej na trasach
    jakie codziennie przemierzam.

    > Widać w Poznaniu Yanosik ma ich tyle samo co NE,

    Może masz rację ale szczerze mówiąc śmiem wątpić aby 3miasto uwzięło się
    na hurtowe zakupy NE. Nie ma tu żadnych ekstra billboardów z gołymi
    panienkami reklamującymi NE.

    > a już w Trójmieście nie.
    > Stąd zupełnie rozbieżne wrażenia z używania tych samych programów.

    Mam inną teorię - być może fałszywą. Sprostuj więc. Jak wspomniałem, z
    pracy do domu mam ok 32 km. Zwykle to 35 min jazdy. Korkiem nazywam
    sytuację gdy z 35 minut robi mi się 1h lub więcej. Wtedy mówimy o
    nawigowaniu przez korki lepszym lub gorszym. Jeśli objazd korka to +30%
    trasy więcej ale czasowo 50% mniej, to dla mnie różnica.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 63. Data: 2018-06-15 22:28:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 czerwca 2018 18:01:41 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Ale już suszarka na drodze może Ci taki przejazd znacznie opóźnić.

    Jak jedziesz zgodnie zprzepisami to nic nie opóźni.
    Pirat Kapelusznik PLONK WARNING
    ;)

  • 64. Data: 2018-06-15 22:31:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 20:02:01 +0200, Marek S napisał(a):
> [...]
    > nawigowania. Yanosik natomiast wyspecjalizował swoją infrastrukturę
    > unikaniu mandatów. To dwie różne rzeczy wymagające dwóch różnych podejść

    A gdzie tam - na tyle rozne, ze sobie w ogole nie przeszkadzaja.
    No i kiedys Y nie mial mapy wcale, ale teraz ma, i rzekomo to nawet
    korki omija.

    Dzis mnie Y wk* maksymalnie.
    Z premedytacja wprowadzil mnie w korek na A4, o ktorym wiedzial, bo go
    pokazal. A GM nie chcial sie odpalic i nie wiem - wina GM, telefonu,
    operatora ...
    Ale gdzie sie korek konczy to pokazal precyzyjnie (na starej mapie).

    Taka obserwacja przy okazji: dwa telefony z Y, adres ten sam, czas
    dojazdu inny o 10 minut. Startowane w roznym czasie, wiec moze
    dlatego.
    Ale ... droga pusta, zap*, km ubywa, czasu ubywa ... a roznica
    pozostaje. A pare km przed celem nagle sie uzgadniaja ...
    Chyba przelicza trase co kilkanascie minut, co akurat wydaje sie
    rozsadne. Ale jesli w tym czasie zablokuje sie cos na trasie ?
    Moglby dostawac ostrzezenie z serwera, ale podejrzewam ze nie
    dostanie.
    Moze dlatego mnie w korek wprowadzil ... ale czy to mozliwe, zeby
    ~10km korka zebralo sie w 15 minut ?

    Ale potem ... oba mi mowia unisono skrec w prawo, a ja w lewo.
    Wiec oba przeliczaja trase ... i inna im wychodzi, i 2 minuty roznicy.
    Czyzby pamietal jak jezdze i obliczyl stosownie do mozliwosci?
    A moze dobor zalezy od tego czy stara czy nowa mapa - bo tym sie
    roznily.

    J.

  • 65. Data: 2018-06-15 22:54:49
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-06-2018 o 20:02, Marek S pisze:

> [...]
    > lepszej sytuacji: aby rozwiązać swój "problem" wystarczy zainstalować
    > darmowego Yanosika i odpalać go równolegle z nawigacją.

    No właśnie tak nie do końca, bo u mnie na stacji multimedialnej z
    Androidem 8, kiepsko działają te ostrzegacze.

    Nie chcą gadać gdy są w tle.
    Czort wie dlaczego.

    Dlatego wolałbym jedną nawigację, która chodziłaby na pierwszym planie i
    zarówno nawigowała jak i ostrzegała.

  • 66. Data: 2018-06-15 23:00:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-06-2018 o 20:14, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Mam inną teorię - być może fałszywą. Sprostuj więc. Jak wspomniałem, z
    > pracy do domu mam ok 32 km. Zwykle to 35 min jazdy.

    Ja mam 12, ale czas niewiele lepszy.
    Tyle że nie ma tak, że jak jedna przeprawa przez Wartę stoi, to druga
    jest pusta - najczęściej wszystkie są pełne.
    Więc różnice w przejazdach są nieduże, ale AM i NE znajdują lepsze trasy
    (sprawdzam na kompie przed wyjazdem, albo po przyjeździe).

    Ale już w przypadku dalszych wyjazdów na zachód od Poznania, potrafi się
    zatkać autostrada A2 w przypadku jakiegoś wypadku - ale tutaj radzą
    sobie wszystkie nawigacje online, oraz część offline (AM).
    Yanosik zwykle też.

    Więc kluczowe dla mnie jest ostrzeganie o kontrolach, w połączeniu z
    dobrym nawigowaniem.
    Na razie jestem zawiedziony wszystkimi przetestowanymi nawigacjami.
    Yanosik jest jeszcze najlepszy całościowo, ale z kolei nawiguje
    najgorzej, no i ma fatalny interfejs.

  • 67. Data: 2018-06-15 23:02:28
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15-06-2018 o 22:31, J.F. pisze:

> [...]
    > operatora ...
    > Ale gdzie sie korek konczy to pokazal precyzyjnie (na starej mapie).

    Na ile ten korek?
    Bo może objazd wcale czasowo nie byłby krótszy?

    > Moglby dostawac ostrzezenie z serwera, ale podejrzewam ze nie
    > dostanie.

    U mnie na 20 minutowej trasie do pracy, potrafi zmienić trasę, gdy
    zauważy korek.

  • 68. Data: 2018-06-16 00:37:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 23:02:28 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Na ile ten korek?
    > Bo może objazd wcale czasowo nie byłby krótszy?

    Ponad pol godziny.

    Objazd jest na stale wytyczony, ale mysle sobie - moze nie ma korka,
    skoro tak prowadzi.

    > U mnie na 20 minutowej trasie do pracy, potrafi zmienić trasę, gdy
    > zauważy korek.

    Moze trafiasz w ten czas gdy planowo sprawdza trase.
    Swoja droga - zeby sie tak zmienila sytuacja w 10 minut ... no, duzo
    zmienic nie musi, wystarczy o 1 minute, a moze i o 1 sekunde ...

    J.

  • 69. Data: 2018-06-16 00:48:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-15 o 22:31, J.F. pisze:

> [...]
    > korki omija.
    >
    > Dzis mnie Y wk* maksymalnie.
    > Z premedytacja wprowadzil mnie w korek na A4, o ktorym wiedzial, bo go

    No to masz Yanosika: nawigacja i ostrzeganie w jednym jak chciałeś. I
    co? Zadowolony chyba nie jesteś? :-D :-D

    > A GM nie chcial sie odpalic i nie wiem - wina GM, telefonu,
    > operatora ...

    Też tak miałem przy czym GM nie chciały odpalić się gdy Yanosik
    pracował. Nie za każdym razem tak było. Przypuszczam, że w obszarach o
    słabym zasięgu internetu tylko.

    > Taka obserwacja przy okazji: dwa telefony z Y, adres ten sam, czas
    > dojazdu inny o 10 minut. Startowane w roznym czasie, wiec moze
    > dlatego.

    To również obserwowałem. We wcześniejszych wersjach Yanosik potrafił
    zawiesić się więc nierzadko trzeba było go restartować. Po takim
    restarcie czasy dojazdu były dość często znacząco inne. Loteria.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 70. Data: 2018-06-16 00:54:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-06-15 o 22:54, Cavallino pisze:

    > No właśnie tak nie do końca, bo u mnie na stacji multimedialnej z
    > Androidem 8, kiepsko działają te ostrzegacze.
    >
    > Nie chcą gadać gdy są w tle.
    > Czort wie dlaczego.

    A to problem lokalny... Na 8.1 nie mam z tym kłopotu. Praktycznie zawsze
    używam nawigacji NE z Yanosikiem w tle.

    > Dlatego wolałbym jedną nawigację, która chodziłaby na pierwszym planie i
    > zarówno nawigowała jak i ostrzegała.

    Ok, ale nie można uogólniać (w sensie robienia zarzutów pod kątem
    aplikacji X czy Y, że nie potrafi wszystkiego) z tego powodu, że u
    Ciebie nie działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek