  • Data: 2018-02-11 22:08:44
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2/11/2018 9:48 PM, J.F. wrote:
    > Tylko nie mowmy ze "system startuje".
    > Bo on chodzi caly czas, a "goracy start" pochodzi od tego, ze procesor
    > jest naprawde goracy :-)

    W Bravii też a i tak startuje 10 sek. Ponadto procesor nie musi być
    gorący żeby być gotowym do odpalenia. Od dziesiątek lat mamy uspienie
    CPU jako podstawowy ficzer a bravia w tym modelu jest tak prymitywna że
    wystarczy mały SRAM na cały ten "OS". Czyli fullstop jest jak
    najbardziej możliwy. Ale po co :D Suweren kupi, przecież to Sony.

    > Dla mnie blad projektowy to jest zarzadzanie ta setka kanalow.
    > Rzadko mam potrzebe o 3 kanaly nizej/wyzej.

    Ja zaś często. Interesujące kanaly (bajki dla dzieci) leżą N kliknięć
    dalej od siebie. Wpisywanie numeru to też rodzaj przygody, tutaj już nie
    wiem jak mozna było to spieprzyć, przypuszczam że są wymagane jakieś
    interesujące zdolności psychiczne aby to osiągnąć.

    > Poprzedni TV mial fajna funkcje - przelacz na poprzedni kanal.
    > Troche dopracowac, zeby to bylo kilka ostatnich kanalow i moze sie do
    > czegos nada.

    Wiele TV/dekoderów to ma, ale to nie działa w trybie o ktorym mowie. 3
    kanaly wyzej mogę zrobić bez patrzenia na pilota. Aby "pooprzedni kanał"
    działal tak samo musze wklepać numer a to wymaga patrzenia. To nie
    rozwiązuje problemu. To tylko workaround który nie działa.

    > Albo po prostu przestac placic za kablowke, tylko za jakis serwis
    > filmowy, kilka kanalow informacyjnych i szybki internet.

    Dlatego mam Netflixa i powoli przygotowuje rodzinę do rezygnacji z nc+.
    Problem w tym że Netflix miał Hobbita i nie ma. Miał Trumana i nie ma.
    Miał i nie ma. Taka smutna rzeczywistość, płacisz za niewiadomoco
    zależne od niewiadomoczego.

    > Ale skad wiesz, czy sterownik pisal jakis stary pracownik w C, czy
    > mlody zdolny w C++ ?

    Nie ma znaczenia w czym pisał, może pisał w Pythone, w środku z resztą
    AVR. Ważne że nie została przetestowany pod taką ewentualność. W
    przypadku typowego projektu poprawnie zarządzanego to nie miało by
    miejsca bo stany krańcowe (tutaj: możliwa detonacja kotła) sa sprawdzane
    jako pierwsze i sprawdzane napraaaaawdę porządnie i dodatkowo chronione
    albo hardware (odcięcie dmuchawy jak za gorąco poza CPU) albo
    przynajmniej specjalnymi technikami programowania które działają jak
    asercje bezpieczeństwa w kodzie. Nie przypuszczam aby ktokolwiek takimi
    duperelami zawracal sobie głowę bez względu na wiek czy wybrany język.
    To dla hipsterów w rurkach (na marginesie: to taka opinia znajomego
    programisty o tym czy warto stosować wizytację zamiast dynamic cast).