    From: cepu69 <c...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nauka C - co radzicie ?
    Date: Mon, 08 Jun 2009 12:41:05 +0200

    Adam Dybkowski wrote:

    > Raczej nie wszystkie TI DSP. Na przykład takie TMS320VC5416 (które mocno
    > eksploatujemy w niektórych firmowych sprzętach) mają wydzieloną
    > przestrzeń I/O, oddzielną od pamięci danych i oddzielną pamięć programu.
    > Trzeba nieco więcej naspawać w kodzie aby zrobić dostęp I/O.
    Ja bawilem sie na troche innym "poziomie" stad to podejscie.
    Rodzinna C6000 ma "normalna" 32 bitowa przestrzen adresowa i w ramach
    ciekawostek dropsa np. mimo wlaczonego cache'a danych 1-poziomu nie trzeba
    bylo flushwac buforow, na ktorych pracowalo DMA (tak na marginesie tam
    wszystkie operacje I/O wykonywanem byly przez DMA)

    > Ale i tak przecież nikt zdrowo myślący nie będzie w C pisał
    > przetwarzania sygnałów, FFT czy innego Viterbiego. Od tego są funkcje
    > asemblerowe. A język C w przypadku procków DSP dobrze się sprawdza jako
    > "klej" łączący różne kawałki kodu.
    Tak, ale jest to juz wyzsza szkola jazdy. Na poczatek calkowicie wystarczy C
    szczegolnie, ze TI dostarcza konfigurowalny z poziomu IDE system
    opweracyjny czasu rzeczywistego i wyprodukowanie wlasnej aplikacji
    typu "Hello World" jest proste.

    Natomiast programowanie w asemblerze procesora sygnalowego nalezy zostawic
    na pozniej, szczegolnie gdy w gre wchodzi zrownoleglanie instrukcji ( C6000
    ma dwie jednostki wykonawcze i moze wykonac chyba do 8 instrukcji
    jednoczesnie).

    Co do pisania w C przetwarzania sygnalow TI dostrcza o ile mnie pamiec nie
    myli zestaw makr "przyspieszajacych" kod typu rozwijanie petli.