  • 11. Data: 2016-02-24 20:24:24
    Temat: Re: Naświetlacz LED
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ejże :)

    > PIR->Passive Infra Red a o podczerwonym radarze to ja nie słyszałem.
    > Zwłaszcza takim co widzi przez ściany :)

    Pomyliłem nazwy. Chodziło mi o detektor mikrofalowy, a nie podczerwony.

    Przykładowe informacje:

    http://www.eura-tech.eu/b2b/files/MVD-04A8_Manual.pd

    http://hurtownia-led.com/mikrofalowy-czujnik-ruchu-p
    odtynkowy.html

    http://www.fif.com.pl/produkt/1128/1138

    Są lepsze od podczerwonych (z mojego punktu widzenia), że można je
    lepiej ustawić/dostroić pod konkretne potrzeby - np. aby nie widziały
    ptaków czy kotów.
    Są też dualne - zawierające detektor podczerwieni i detektor mikrofalowy
    - ale to już do lepszych alarmów - w mojej sytuacji bez sensu i za drogie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 12. Data: 2016-02-25 10:25:12
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 24.02.2016 o 13:55, Adam pisze:
> [...]
    > kluczem do kłódki na bramie i odróżnić bramę od siatki ;)
    >
    > Są gotowe naświetlacze z czujnikiem ruchu pasywnym, ale myślę, że wezmę
    > czujnik PIR zintegrowany z czujem światła i osobny reflektor (lub więcej).
    >
    > Naświetlacze LED generalnie są albo na COB-ach, albo z całym stadem
    > 18550. Jaki lepiej?
    >
    > Wiem, że w zasadzie COB-y trzeba przed uruchomieniem "naprawić" -
    > oczyścić dupną stronę wnętrza obudowy i dać pastę.
    >
    > Jedyne kryterium - długa żywotność. Kształty i kolory obudowy nieważne,
    > kształty i temperatury barwowe źródła światła bez znaczenia.

    Trochę przysłabe. Pierwszy ma 550 lm, drugi 650. Z trzonkiem gu10 tej
    mocy kupisz!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2016-02-25 10:44:39
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-02-25 o 10:25, Czarek Grądys pisze:

    > Trochę przysłabe. Pierwszy ma 550 lm, drugi 650. Z trzonkiem gu10 tej
    > mocy kupisz!

    Przykłady dałem celem ukazania budowy lampy, a nie jej mocy. Chociaż tu,
    na tej grupie chyba wszyscy i tak wiedzą, o co chodzi.
    Natomiast mogę kupić spokojnie naświetlacze nawet i 50W, lub dać kilka
    mniejszych w razie potrzeby.

    Chyba trochę trudniej znaleźć obudowę zewnętrzną pod GU10. Natomiast aby
    uzyskać podobną moc do naświetlacza 50W trzeba by dać całe stado
    "żarówek" GU10 - to już trochę mniej opłacalne.
    Zaleta znów - to możliwość dobrania wiązki światła i temperatury
    barwowej oraz wymiany "żarówki" w razie potrzeby.

    Ale dzięki za wskazówkę. Na razie nie pali mi się ;) mam czas na
    zastanowienie się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam