  • Data: 2020-08-26 11:49:25
    Temat: Re: Naświetlacz LED
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 25.08.2020 o 23:15, Jacek R. pisze:

    >Skuteczność świetlna lampy sodowej i ledów jest praktycznie taka
    >sama. Trochę można zyskać kierunkowym montażem diod (sodówka wymaga
    >porządnego odbłyśnika), ale litość boską, nie tyle, żeby 35W dioda
    >świeciła jak 100W sodówka.

    Niby masz racje, a jednak coraz wiecej tych LED i widac, ze sa
    podobnie jasne.
    O co chodzi ?

    Moze:
    -LED swieci w dól, a sodowka traci troche w odblysniku,
    -Cree sie chwali 300lm/W, ale to chyba jeszcze nie w ulicznych
    lampach.

    -montuja troche wiekszej mocy niz 37W?
    -montuja nizej i gesciej ? Nizej tylko czasami.

    -skutecznosc jest lampy sodowej, a nikt nie dodaje, ze 100W traci z
    50W w dlawiku.
    A moze 70W ? Jaki goracy jest ten dlawik w czasie pracy ?

    -po paru latach klosze sie brudzą w sodowkach, a moze i odblysnik jest
    coraz gorszy,

    -porownanie jasnosci na oko to bardzo kiepski pomiar, a luksometry w
    telefonach jakies kiepskie ...

    -LED sa biale ... o ile na jasnosc to tak sobie wplywa, to juz
    przedmioty roznie widac.
    akurat cegla zolto-czerwona, beton szary, asfalt ciemnoszary, ale
    czlowiek w czerwonej, zielonej czy niebieskiej kurtce ?

    J.