-
1. Data: 2010-04-13 13:46:06
Temat: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: topek <t...@p...pl>
Witam,
mam passata z TDI (czyli mityczny pojazd ;) z 2003, 130KM mocy, automat
(tiptronic), pompowstryskiwacze i 245.000km prawdziwego przebiegu.
Kupilem go gdy mial 3 lata i 180.000km (poleasingowy).
Poza napinaczem paska wielorowkowego, nic nie padlo, auto hula az milo.
Jestem bardzo zadowolony.
Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
W ostatnim czasie w kregu znajomych bylo kilka napraw diesli.
Ostatnio znajomemu w Zafirze z 2005r zdechl filtr czastek stalych i
6500zl ma kosztowac naprawa.
Chcialbym uporzadkowac swoje mysli odnosnie nowoczesnych diesli i stad
moj post. Moj diesel z pompowtryskiwaczami jest chyba ostatnia generacja
w miare prostych konstrukcyjnie diesli. Przez nowoczesnego diesla
rozumiem takiego, w tej chwili, rocznego maks dwuletniego (gdybym znow
chcial kupic poleasingowego, za rok czy dwa)
1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe
2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych
3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek)
4. Nowoczesne diesle maja cholernie drogie w naprawie wtryski/listwy
commonrail i pompy do nich
5. Nowoczesne diesle maja bardzo wyzylowane silniki (ogromne cisnienie)
i przez to mniej odporne na kilometry.
6. Dodatkowo roznica w cenie ropy i benzyny bedzie sie wyrownywac.
Amerykanie odkrywaja diesla dla osobowek i popyt na diesla bedzie rosl.
7. Diesle sa drozsze w zakupie.
8. Poniewaz auto bedzie na niemieckich blachac posiadacz diesla w DE
placi o wiele wiekszy podatek za auto.
Czy zatem nowoczesna wolnossaca jednostka benzynowa to relatywnie prosta
konstrukcja?
Ja rocznie robie nieduzo kilometrow. 20-25.000km
Jak pisalem chcialbym auto poleasingowe bo traci najwiecej na wartosci
ale ma tez ta wade, ze nie ma gwarancji wiec jak padnie DPF czy listwa
commonrail to sam bede placil za naprawe.
Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo
gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami
odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu.
Tak to widze na ta chwile.
A co sadza grupowicze?
Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
-
2. Data: 2010-04-13 14:02:44
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: omega_fan <o...@n...org>
> Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
> W ostatnim czasie w kregu znajomych bylo kilka napraw diesli.
> Ostatnio znajomemu w Zafirze z 2005r zdechl filtr czastek stalych i
> 6500zl ma kosztowac naprawa.
Bez sensu, za ok. 1000 zl usuwasz filtr i po klopocie
na zawsze.
> 1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe
Prawda, ale nowoczesne benzyny tez je maja.
> 2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych
Prawda, ale technologia coraz bardziej dopracowana, poza tym
mozna juz w tej chwili bez problemow usunac DPF w chyba wiekszosci
samochodow.
> 3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek)
Prawda, no i? Miales problem z turbosprezarka?
> 4. Nowoczesne diesle maja cholernie drogie w naprawie wtryski/listwy
> commonrail i pompy do nich
Prawda bezsprzeczna, jak sie cos wysra to leci duzo kasy albo
trzeba kombinowac z regeneracja (tez tanie nie jest).
> 5. Nowoczesne diesle maja bardzo wyzylowane silniki (ogromne cisnienie)
> i przez to mniej odporne na kilometry.
Prawda.
> 6. Dodatkowo roznica w cenie ropy i benzyny bedzie sie wyrownywac.
> Amerykanie odkrywaja diesla dla osobowek i popyt na diesla bedzie rosl.
Tu nie wiem, wrozyc by trzeba z fusow...
> 7. Diesle sa drozsze w zakupie.
Prawda.
> 8. Poniewaz auto bedzie na niemieckich
blachac posiadacz diesla w DE
> placi o wiele wiekszy podatek za auto.
Poki co w PL na taki pomysl jeszcze nie wpadli i chyba sie
nie zanosi w najblizszym czasie.
> Czy zatem nowoczesna wolnossaca jednostka benzynowa to relatywnie prosta
> konstrukcja?
Coraz mniej. Bezposredni wtrysk (ciekawe czy rownie
drogi w naprawie jak w dieslach), duzo elektroniki...
-
3. Data: 2010-04-13 14:03:02
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
topek pisze:
> Ostatnio znajomemu w Zafirze z 2005r zdechl filtr czastek stalych i
> 6500zl ma kosztowac naprawa.
i wywalił kasę w błoto, trzeba było usunąć z ECU i po temacie.
> 1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe
Nie tylko diesle i nie tylko nowoczesne.
> 2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych
Sporo nowych już ma, bo zgodnie z normami musi mieć.
> 3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek)
to już raczej standard.
> 4. Nowoczesne diesle maja cholernie drogie w naprawie wtryski/listwy
> commonrail i pompy do nich
zależy jakie, jeśli chodzi o JTD czyli fiat/alfa pompa jest praktycznie
nie do zajechania, chyba że ktoś lał opał. Wtryski jeśli padną za 600zł
da się kupić komplet sprawnych testowanych.
> 5. Nowoczesne diesle maja bardzo wyzylowane silniki (ogromne cisnienie)
> i przez to mniej odporne na kilometry.
to fakt
> 6. Dodatkowo roznica w cenie ropy i benzyny bedzie sie wyrownywac.
oby nie.
> 7. Diesle sa drozsze w zakupie.
im starsze auto tym mniejsza różnica.
> 8. Poniewaz auto bedzie na niemieckich blachac posiadacz diesla w DE
> placi o wiele wiekszy podatek za auto.
być może nie wiem.
> Czy zatem nowoczesna wolnossaca jednostka benzynowa to relatywnie prosta
> konstrukcja?
jeśli ma wytrysk bezpośredni to nie, poza tym rozczaruje Cię spalaniem.
> Ja rocznie robie nieduzo kilometrow. 20-25.000km
> Jak pisalem chcialbym auto poleasingowe bo traci najwiecej na wartosci
> ale ma tez ta wade, ze nie ma gwarancji wiec jak padnie DPF czy
zwykle ma jeszcze jedną wadę, nie miało właściciela i zwykle jeździł nim
pracownik który wszystkie flustracje wyładowywał na aucie.
listwa
> commonrail
nie słyszałem o awarii listwy, tam sie nie ma co zepsuć :)
> Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo
> gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami
> odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu.
> Tak to widze na ta chwile.
Jeśli zakładasz tak znikome przebiegi to faktycznie.
--
krzysiek82
-
4. Data: 2010-04-13 14:14:39
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "topek" <t...@p...pl>
napisał w wiadomości news:4bc45975$1@news.home.net.pl...
> Witam,
> mam passata z TDI (czyli mityczny pojazd ;) z 2003, 130KM mocy, automat
> (tiptronic), pompowstryskiwacze i 245.000km prawdziwego przebiegu.
> Kupilem go gdy mial 3 lata i 180.000km (poleasingowy).
>
> Poza napinaczem paska wielorowkowego, nic nie padlo, auto hula az milo.
> Jestem bardzo zadowolony.
>
> Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
A nie lepiej auto na gwarancji?
Gdy moja Kia będzie miała tyle lat co Twój Pasek, właśnie jej się gwarancja
będzie kończyła.
A w zakupie będzie dużo tańsza, zwłaszcza używana 3 letnia.
-
5. Data: 2010-04-13 14:20:00
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
wiadomości news:hq1n8m$do0$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "topek" <t...@p...pl>
> napisał w wiadomości news:4bc45975$1@news.home.net.pl...
>> Witam,
>> mam passata z TDI (czyli mityczny pojazd ;) z 2003, 130KM mocy, automat
>> (tiptronic), pompowstryskiwacze i 245.000km prawdziwego przebiegu.
>> Kupilem go gdy mial 3 lata i 180.000km (poleasingowy).
>> Poza napinaczem paska wielorowkowego, nic nie padlo, auto hula az milo.
>> Jestem bardzo zadowolony.
>> Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
> A nie lepiej auto na gwarancji?
> Gdy moja Kia będzie miała tyle lat co Twój Pasek, właśnie jej się
> gwarancja będzie kończyła.
> A w zakupie będzie dużo tańsza, zwłaszcza używana 3 letnia.
A jeszcze tak z ciekawości apropo tej gwarancji, nie masz limitu kilometrów?
Korzystałeś już z tej gwarancji, co pokrywa, ale w praktyce a nie w teorii?
Nie czepiam się jestem poważnie zainteresowany...
--
Pozdrawiam
Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)
-
6. Data: 2010-04-13 14:23:29
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: to <t...@a...xyz>
krzysiek82 wrote:
>> 1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe
>
> Nie tylko diesle i nie tylko nowoczesne.
Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe w
silniku benzynowym? W dieslu dwumas dostaje dużo bardziej po tyłku.
>> 2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych
>
> Sporo nowych już ma, bo zgodnie z normami musi mieć.
Teraz chyba wszystkie już muszą, mylę się?
--
cokolwiek
-
7. Data: 2010-04-13 14:26:21
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
to pisze:
> Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe w
> silniku benzynowym? W dieslu dwumas dostaje dużo bardziej po tyłku.
prawda, ale to też zależy od stylu jazdy.
> Teraz chyba wszystkie już muszą, mylę się?
>
chyba nie wszystkie, ale jakoś żaden mi do głowy nie przychodzi :)
--
krzysiek82
-
8. Data: 2010-04-13 14:27:00
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Cavallino pisze:
> A nie lepiej auto na gwarancji?
tylko co ta gwarancja daje, ja na podstawie citroena berlingo śmieć
twierdzić, że nic.
--
krzysiek82
-
9. Data: 2010-04-13 14:27:24
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: Gom <g...@g...com>
On 13 Kwi, 14:23, to <t...@a...xyz> wrote:
> Tak, ale kiedy ostatnio słyszałeś o tym, ze komuś padło koło dwumasowe w
> silniku benzynowym? W dieslu dwumas dostaje dużo bardziej po tyłku.
Mój kuzyn. Mondeo 1.8 z 2003 r. Dwumasa padła po ok. 100kkm (przebieg
wg dokumentów z ASO). A kupić to dziadostwo w dobrej cenie nie sposób.
--
Gom
-
10. Data: 2010-04-13 14:30:42
Temat: Re: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:hq1ni9$eso$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
> wiadomości news:hq1n8m$do0$1@news.onet.pl...
>> Użytkownik "topek" <t...@p...pl>
>> napisał w wiadomości news:4bc45975$1@news.home.net.pl...
>>> Witam,
>>> mam passata z TDI (czyli mityczny pojazd ;) z 2003, 130KM mocy, automat
>>> (tiptronic), pompowstryskiwacze i 245.000km prawdziwego przebiegu.
>>> Kupilem go gdy mial 3 lata i 180.000km (poleasingowy).
>>> Poza napinaczem paska wielorowkowego, nic nie padlo, auto hula az milo.
>>> Jestem bardzo zadowolony.
>>> Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
>> A nie lepiej auto na gwarancji?
>> Gdy moja Kia będzie miała tyle lat co Twój Pasek, właśnie jej się
>> gwarancja będzie kończyła.
>> A w zakupie będzie dużo tańsza, zwłaszcza używana 3 letnia.
>
> A jeszcze tak z ciekawości apropo tej gwarancji, nie masz limitu
> kilometrów?
Mam.
150 000.
Tyle nie planuję przejechać do końca okresu w którym zamierzam mieć to auto.
ZTCW teraz już limit jest zniesiony.
> Korzystałeś już z tej gwarancji, co pokrywa, ale w praktyce a nie w
> teorii?
Niestety (albo stety) nie dane mi było przez 3 lata dokładnie NIC robić przy
aucie z wyjątkiem obsługi okresowej.
BTW: Za tydzień mam trzeci przegląd, zamierzam ich trochę bardziej zająć
robotą, tak żeby sprawdzić działanie gwarancji, a i solidniej niż zazwyczaj
obejrzeć auto.
Co można zgłosić jako ew. objaw który zmusiłby ASO do dokładnego przeglądu
zawieszenia i układu jezdnego?
Trzy lata i 50 000 km to już okres w którymś jakieś gumy, końcówki drążków i
tego typu rzeczy mogły się zużyć.
Oczywiście najlepiej aby taki przegląd zrobili w ramach gwarancji.