eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
  • Date: Tue, 13 Apr 2010 13:46:06 +0200
    From: topek <t...@p...pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Nastepne auto to bedzie wolnossaca benzyna?
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    NNTP-Posting-Host: 129.187.118.95
    Message-ID: <4bc45975$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1271159157 129.187.118.95 (13 Apr 2010 13:45:57 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 50
    X-Authenticated-User: topek.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272462
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    mam passata z TDI (czyli mityczny pojazd ;) z 2003, 130KM mocy, automat
    (tiptronic), pompowstryskiwacze i 245.000km prawdziwego przebiegu.
    Kupilem go gdy mial 3 lata i 180.000km (poleasingowy).

    Poza napinaczem paska wielorowkowego, nic nie padlo, auto hula az milo.
    Jestem bardzo zadowolony.

    Ale nastepne auto to kupie chyba jednak wolnossaca benzyne.
    W ostatnim czasie w kregu znajomych bylo kilka napraw diesli.
    Ostatnio znajomemu w Zafirze z 2005r zdechl filtr czastek stalych i
    6500zl ma kosztowac naprawa.

    Chcialbym uporzadkowac swoje mysli odnosnie nowoczesnych diesli i stad
    moj post. Moj diesel z pompowtryskiwaczami jest chyba ostatnia generacja
    w miare prostych konstrukcyjnie diesli. Przez nowoczesnego diesla
    rozumiem takiego, w tej chwili, rocznego maks dwuletniego (gdybym znow
    chcial kupic poleasingowego, za rok czy dwa)

    1. Nowoczesne diesle maja kola dwumasowe
    2. Nowoczesne diesle maja DPF / filtr czastek stalych
    3. Nowoczesne diesle maja Turbo (jak moj pasek)
    4. Nowoczesne diesle maja cholernie drogie w naprawie wtryski/listwy
    commonrail i pompy do nich
    5. Nowoczesne diesle maja bardzo wyzylowane silniki (ogromne cisnienie)
    i przez to mniej odporne na kilometry.
    6. Dodatkowo roznica w cenie ropy i benzyny bedzie sie wyrownywac.
    Amerykanie odkrywaja diesla dla osobowek i popyt na diesla bedzie rosl.
    7. Diesle sa drozsze w zakupie.
    8. Poniewaz auto bedzie na niemieckich blachac posiadacz diesla w DE
    placi o wiele wiekszy podatek za auto.

    Czy zatem nowoczesna wolnossaca jednostka benzynowa to relatywnie prosta
    konstrukcja?
    Ja rocznie robie nieduzo kilometrow. 20-25.000km
    Jak pisalem chcialbym auto poleasingowe bo traci najwiecej na wartosci
    ale ma tez ta wade, ze nie ma gwarancji wiec jak padnie DPF czy listwa
    commonrail to sam bede placil za naprawe.

    Na ta chwile, wydaje mi sie, ze diesle maja sens tylko nowe (bo
    gwarancja). Kupowanie nowoczesnego diesla, dla osoby z moimi wymogami
    odnosnie nowego (poleasingowego), jest bez sensu.
    Tak to widze na ta chwile.
    A co sadza grupowicze?

    Moim nastepnym autem ma byc (pewnie sie zmieni 15 razy :) na ta chwile
    nowa Mazda 6 z dwulitrowa benzyna + automat.


    topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: