  • Data: 2009-08-02 21:47:35
    Temat: Re: Następca dla Fuji S602Z
    Od: "JonY" <tomwoj"at"@tenbit.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Jestem pozytywnie zaskoczony bo pewnie
    podobne pytania często sie przez forum przewijają (chociaż następcy dla
    S602z nie znalazłem :-) )

    Teraz postaram się odpowiedzieć na zadane pytania i określić co samemu udało
    mi się znaleźć.

    1. Thomas - aparat padł w czasie wakacji więc argument o dołożeniu do
    wyjazdu odpada :-) - jestem już po wakacjach,
    2. Thomas - zdjęcia typowo wakacyjne - rodzina, widoczki, architektura - nic
    ambitnego. W starym aparacie z rzeczy, które mi przeszkadzały to problem z
    ostrzeniem w słabym oświetleniu, mam nadzieję, że nowy aparat poradzi sobie
    z tym lepiej. Typowa mała małpka odpada. Mam jedną (Panasonic żony) i jakość
    zdjęć w słabszym oświetleniu w porównaniu do FUJI była bardzo marna.
    3. Sierp - co do karty to się nie upieram :-). SD dla mnie była by
    najbardziej użyteczna, bo mam dużo urządzeń, które potrzebują takiej karty
    (nawigacja, palmtop, 2gi aparat, cztytnik w laptopie) więc w razie
    konieczności łatwo o dodatkowe miejsce na zdjęcia. Nie chciałbym już CF -
    posłużą tylko do aparatu, poza tym styki nie są zbyt trwałe. S602Z padł po
    się dwa piny w złączu zgieły i odpadły, całe szczęście, że jeszcze starą SM
    miałem to parę zdjęć udało mi się zrobić. Co do uwag o złej obsłudze - karta
    była wkładana normalnie, bez oporu, wyciągana dość często do zgrywania
    zdjęć - dlaczego piny się wygieły - nie wiem.

    A teraz moje uwagi. Aparaty które po przestudiowaniu netu wchodzą pod uwagę
    (wszystkie chwalone)
    1. Fuji S100fs - zostaję przy marce z którą mam pozytywne doświadczenia (+
    karta SD, - akumulator firmowy)
    2. Canon SX1is/SX10is - (+SD, +akumulatory, co do minusów to jeszcze nie
    wiem) tu znak zapytania co do modelu, filmy mi nie są potrzebne więc chyba
    tańszy z nich
    3. Olympus E-520 set z dwoma obiektywami - (- ilość sprzętu do noszenia, czy
    mi i żonie się będzie chciało "bawić" z obiektywami)

    W tym momencie stawiam na Fuji. Czy ewentualnie widzicie jeszcze jakieś inne
    możliwości, którym powinienem się przyglądnąć?

    Pozdrawiam,
    Wojtek