-
X-Received: by 10.157.36.131 with SMTP id z3mr81808ota.2.1465219511858; Mon, 06 Jun
2016 06:25:11 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.36.131 with SMTP id z3mr81808ota.2.1465219511858; Mon, 06 Jun
2016 06:25:11 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe001.ams.xsnews.nl!peer03
.fr7!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-
media.com!q32no4336519qgq.0!news-out.google.com!107ni343qgx.1!nntp.google.com!q
32no4336514qgq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for
-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 6 Jun 2016 06:25:11 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <nj3ru3$9s9$2@gioia.aioe.org>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.20;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.20
References: <c...@g...com>
<nj3ru3$9s9$2@gioia.aioe.org>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: Naprawy lakieru - diy
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 06 Jun 2016 13:25:11 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Body-CRC: 2759790483
X-Received-Bytes: 6437
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583194
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 14:56:40 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> W dniu 2016-06-06 o 11:46, s...@g...com pisze:
> > Ma ktoś linka do przećwiczonej procedury naprawy lakiery samochodowego?
> > Mam pare felerów które chciałbym naprawić. Nie zależy mi na tym aby
> > super elegancko wyglądało. Starczy aby powstrzymać rdzewienie i jakos żeby "się
świeciło".
>
> Trzymaj się lakierów jednego producenta, przynajmniej się nic nie
> powinno pogryźć i powinno się trzymać kupy.
> Ja robiłem amatorsko klapę i poprawki w Focusie zgodnie z propozycją Novola:
>
> http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1268941602_Na
prawaelementu.jpg
>
>
> > Moja wiedza narazie ogranicza się do:
> > -zeszlifować odłażącą farbe, rdze.
> > -odrdzewić "czymś"
> > -oczyścić
> > -zaszpachlować
> > -zeszlifować szpachle
> > -oczyścić
> > -położyć podkład
> > -pomalować
> > -położyć "klar"
> > -polerować.
> >
> > Niby wiedze mam ale pewnie masy prostych szczegółów mi brakuje.
> > Poratuje ktoś sprawdzonym linkiem?
> > Sprawdzonym na zasadzie że ktoś zrobił rok-dwa temu i przestało gnić.
> >
>
> Z tego co zrobiłem kiedyś rozeznanie punkt "odrdzewić czymś" można
> pominąć, wpływa zazwyczaj na lepsze samopoczucie amatora lakiernika i
> nic więcej.
> Trzeba sobie uzmysłowić, że nie będzie rdzewieć jeżeli odetniesz blachę
> od czynników zewnętrznych, koniec i kropka.
>
> Zedrzyj do gołej blachy rdzę, odtłuść i leć na to podkładem epoksydowym
> np. Novol Protect 360. Tworzy mocną powierzchnię odcinającą blachę. Nie
> szlifuj go jak wyschnie.
> Połóż na niego szpachlę (ja nie miałem dużych ubytków więc poszła od
> razu szpachlówka "finish"). Potem szlif szpachli. Ostrożnie. Jeżeli
> przetrzesz do blachy, zabawa na nowo.
> Na to potem lecisz podkładem akrylowym a jak porządnie wyschnie szlif na
> mokro. Na tym etapie musisz zrobić naprawdę gładką powierzchnię bez rys.
> Jeżeli coś spierniczysz będzie widoczne. Przetrzesz do szpachli, zabawa
> na nowo.
> Następnie, odpylenie, odtłuszczenie i jedziesz z kolorem (bazą).
> Do Focusa świetnie przypasowała mi baza z t4w (zapewne znajdziesz jeżeli
> będziesz chciał;-) kupiona na chybił trafił.
> O tyle jestem zadowolony, że lakier perła i ziarnem i kolorem nie
> odstaje od starego na samochodzie.
> Jak położysz bazę nie czekaj za długo tylko leć z klarem. Jeżeli
> prześpisz temat będziesz pytał na grupie "dlaczego odchodzi mi
> bezbarwny" ;-) Klar kładłem po około 30min. od położenia bazy.
> Przez 2 tyg. nie dotykaj lakierowanego elementu, nie czyść, nie
> kombinuj. Niech to wszystko porządnie stwardnieje. Potem możesz
> spolerować na lustro np. Fareclą G3.
>
> Odstępy czasowe między warstwami lakierów, mieszanie z utwardzaczem i
> wszystko co z tym związane przeczytasz na puszkach.
> O szlifowaniu szpachli jest sporo w necie.
> Reszty niestety nie zastąpi nic jak praktyka, więc na początek dobrze
> jest pobawić się na jakimś badziewiu zanim zacznie się z samochodem.
>
> U mnie w Foce klapa miała purchle, po takiej aplikacji trzyma się dobrze
> już 2 czy 3 rok, śjakoś tak. Lakierowałem ją od szyby do zagięcia na
> poziomie listwy klapy. Teraz wiem, że poleciałbym całą ;-)
> Co jeszcze z nią zrobiłem to pod listwę nad rejestracją dałem gumowe
> podkładki na śruby tak aby nie skręcać listwy bezpośrednio z blachą klapy.
> Teraz również ;-) pod znaczek Forda wkleiłbym samoprzylepną taśmę gumową
> 1mm (taką też zastosowałem na bokach ramki rejestracyjnej, która ma
> tendencję do drgań i niszczenia lakieru klapy).
>
> aha jeżeli masz problem z rantami drzwi na dole to zedrzyj do gołej
> blachy, na to podkład epoksydowy i potem Tectyl Valvoline-a. Mam tak
> zrobione poprawki pod maską na rantach, nic ich nie rusza.
Ogromne dzięki za sugestie i nazwy preparatów :)
Trzeba będzie skompletować i zabrać się w jakiś weekend :)
Jeszcze raz dziekuję.
--
Lukasz Sczygiel
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.16 09:44 Maciek
- 09.06.16 10:28 s...@g...com
- 09.06.16 14:12 sirapacz
- 09.06.16 14:42 s...@g...com
- 10.06.16 08:57 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-11-06 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-06 Warszawa => IT Recruiter <=