eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNaprawy lakieru - diyRe: Naprawy lakieru - diy
  • X-Received: by 10.157.36.131 with SMTP id z3mr81808ota.2.1465219511858; Mon, 06 Jun
    2016 06:25:11 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.36.131 with SMTP id z3mr81808ota.2.1465219511858; Mon, 06 Jun
    2016 06:25:11 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feed.xsnews.nl!fbe001.ams.xsnews.nl!peer03
    .fr7!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-
    media.com!q32no4336519qgq.0!news-out.google.com!107ni343qgx.1!nntp.google.com!q
    32no4336514qgq.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 6 Jun 2016 06:25:11 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <nj3ru3$9s9$2@gioia.aioe.org>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.20;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.20
    References: <c...@g...com>
    <nj3ru3$9s9$2@gioia.aioe.org>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: Naprawy lakieru - diy
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Mon, 06 Jun 2016 13:25:11 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Body-CRC: 2759790483
    X-Received-Bytes: 6437
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583194
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 6 czerwca 2016 14:56:40 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > W dniu 2016-06-06 o 11:46, s...@g...com pisze:
    > > Ma ktoś linka do przećwiczonej procedury naprawy lakiery samochodowego?
    > > Mam pare felerów które chciałbym naprawić. Nie zależy mi na tym aby
    > > super elegancko wyglądało. Starczy aby powstrzymać rdzewienie i jakos żeby "się
    świeciło".
    >
    > Trzymaj się lakierów jednego producenta, przynajmniej się nic nie
    > powinno pogryźć i powinno się trzymać kupy.
    > Ja robiłem amatorsko klapę i poprawki w Focusie zgodnie z propozycją Novola:
    >
    > http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1268941602_Na
    prawaelementu.jpg
    >
    >
    > > Moja wiedza narazie ogranicza się do:
    > > -zeszlifować odłażącą farbe, rdze.
    > > -odrdzewić "czymś"
    > > -oczyścić
    > > -zaszpachlować
    > > -zeszlifować szpachle
    > > -oczyścić
    > > -położyć podkład
    > > -pomalować
    > > -położyć "klar"
    > > -polerować.
    > >
    > > Niby wiedze mam ale pewnie masy prostych szczegółów mi brakuje.
    > > Poratuje ktoś sprawdzonym linkiem?
    > > Sprawdzonym na zasadzie że ktoś zrobił rok-dwa temu i przestało gnić.
    > >
    >
    > Z tego co zrobiłem kiedyś rozeznanie punkt "odrdzewić czymś" można
    > pominąć, wpływa zazwyczaj na lepsze samopoczucie amatora lakiernika i
    > nic więcej.
    > Trzeba sobie uzmysłowić, że nie będzie rdzewieć jeżeli odetniesz blachę
    > od czynników zewnętrznych, koniec i kropka.
    >
    > Zedrzyj do gołej blachy rdzę, odtłuść i leć na to podkładem epoksydowym
    > np. Novol Protect 360. Tworzy mocną powierzchnię odcinającą blachę. Nie
    > szlifuj go jak wyschnie.
    > Połóż na niego szpachlę (ja nie miałem dużych ubytków więc poszła od
    > razu szpachlówka "finish"). Potem szlif szpachli. Ostrożnie. Jeżeli
    > przetrzesz do blachy, zabawa na nowo.
    > Na to potem lecisz podkładem akrylowym a jak porządnie wyschnie szlif na
    > mokro. Na tym etapie musisz zrobić naprawdę gładką powierzchnię bez rys.
    > Jeżeli coś spierniczysz będzie widoczne. Przetrzesz do szpachli, zabawa
    > na nowo.
    > Następnie, odpylenie, odtłuszczenie i jedziesz z kolorem (bazą).
    > Do Focusa świetnie przypasowała mi baza z t4w (zapewne znajdziesz jeżeli
    > będziesz chciał;-) kupiona na chybił trafił.
    > O tyle jestem zadowolony, że lakier perła i ziarnem i kolorem nie
    > odstaje od starego na samochodzie.
    > Jak położysz bazę nie czekaj za długo tylko leć z klarem. Jeżeli
    > prześpisz temat będziesz pytał na grupie "dlaczego odchodzi mi
    > bezbarwny" ;-) Klar kładłem po około 30min. od położenia bazy.
    > Przez 2 tyg. nie dotykaj lakierowanego elementu, nie czyść, nie
    > kombinuj. Niech to wszystko porządnie stwardnieje. Potem możesz
    > spolerować na lustro np. Fareclą G3.
    >
    > Odstępy czasowe między warstwami lakierów, mieszanie z utwardzaczem i
    > wszystko co z tym związane przeczytasz na puszkach.
    > O szlifowaniu szpachli jest sporo w necie.
    > Reszty niestety nie zastąpi nic jak praktyka, więc na początek dobrze
    > jest pobawić się na jakimś badziewiu zanim zacznie się z samochodem.
    >
    > U mnie w Foce klapa miała purchle, po takiej aplikacji trzyma się dobrze
    > już 2 czy 3 rok, śjakoś tak. Lakierowałem ją od szyby do zagięcia na
    > poziomie listwy klapy. Teraz wiem, że poleciałbym całą ;-)
    > Co jeszcze z nią zrobiłem to pod listwę nad rejestracją dałem gumowe
    > podkładki na śruby tak aby nie skręcać listwy bezpośrednio z blachą klapy.
    > Teraz również ;-) pod znaczek Forda wkleiłbym samoprzylepną taśmę gumową
    > 1mm (taką też zastosowałem na bokach ramki rejestracyjnej, która ma
    > tendencję do drgań i niszczenia lakieru klapy).
    >
    > aha jeżeli masz problem z rantami drzwi na dole to zedrzyj do gołej
    > blachy, na to podkład epoksydowy i potem Tectyl Valvoline-a. Mam tak
    > zrobione poprawki pod maską na rantach, nic ich nie rusza.

    Ogromne dzięki za sugestie i nazwy preparatów :)
    Trzeba będzie skompletować i zabrać się w jakiś weekend :)

    Jeszcze raz dziekuję.

    --
    Lukasz Sczygiel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: