-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.mixmin.net!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: Maciek <n...@x...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Naprawy lakieru - diy
Date: Mon, 6 Jun 2016 14:56:37 +0200
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 76
Message-ID: <nj3ru3$9s9$2@gioia.aioe.org>
References: <c...@g...com>
NNTP-Posting-Host: wlSgFPyOd6d0f8BexAiQEg.user.gioia.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.1.1
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2583193
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2016-06-06 o 11:46, s...@g...com pisze:
> Ma ktoś linka do przećwiczonej procedury naprawy lakiery samochodowego?
> Mam pare felerów które chciałbym naprawić. Nie zależy mi na tym aby
> super elegancko wyglądało. Starczy aby powstrzymać rdzewienie i jakos żeby "się
świeciło".
Trzymaj się lakierów jednego producenta, przynajmniej się nic nie
powinno pogryźć i powinno się trzymać kupy.
Ja robiłem amatorsko klapę i poprawki w Focusie zgodnie z propozycją Novola:
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1268941602_Na
prawaelementu.jpg
> Moja wiedza narazie ogranicza się do:
> -zeszlifować odłażącą farbe, rdze.
> -odrdzewić "czymś"
> -oczyścić
> -zaszpachlować
> -zeszlifować szpachle
> -oczyścić
> -położyć podkład
> -pomalować
> -położyć "klar"
> -polerować.
>
> Niby wiedze mam ale pewnie masy prostych szczegółów mi brakuje.
> Poratuje ktoś sprawdzonym linkiem?
> Sprawdzonym na zasadzie że ktoś zrobił rok-dwa temu i przestało gnić.
>
Z tego co zrobiłem kiedyś rozeznanie punkt "odrdzewić czymś" można
pominąć, wpływa zazwyczaj na lepsze samopoczucie amatora lakiernika i
nic więcej.
Trzeba sobie uzmysłowić, że nie będzie rdzewieć jeżeli odetniesz blachę
od czynników zewnętrznych, koniec i kropka.
Zedrzyj do gołej blachy rdzę, odtłuść i leć na to podkładem epoksydowym
np. Novol Protect 360. Tworzy mocną powierzchnię odcinającą blachę. Nie
szlifuj go jak wyschnie.
Połóż na niego szpachlę (ja nie miałem dużych ubytków więc poszła od
razu szpachlówka "finish"). Potem szlif szpachli. Ostrożnie. Jeżeli
przetrzesz do blachy, zabawa na nowo.
Na to potem lecisz podkładem akrylowym a jak porządnie wyschnie szlif na
mokro. Na tym etapie musisz zrobić naprawdę gładką powierzchnię bez rys.
Jeżeli coś spierniczysz będzie widoczne. Przetrzesz do szpachli, zabawa
na nowo.
Następnie, odpylenie, odtłuszczenie i jedziesz z kolorem (bazą).
Do Focusa świetnie przypasowała mi baza z t4w (zapewne znajdziesz jeżeli
będziesz chciał;-) kupiona na chybił trafił.
O tyle jestem zadowolony, że lakier perła i ziarnem i kolorem nie
odstaje od starego na samochodzie.
Jak położysz bazę nie czekaj za długo tylko leć z klarem. Jeżeli
prześpisz temat będziesz pytał na grupie "dlaczego odchodzi mi
bezbarwny" ;-) Klar kładłem po około 30min. od położenia bazy.
Przez 2 tyg. nie dotykaj lakierowanego elementu, nie czyść, nie
kombinuj. Niech to wszystko porządnie stwardnieje. Potem możesz
spolerować na lustro np. Fareclą G3.
Odstępy czasowe między warstwami lakierów, mieszanie z utwardzaczem i
wszystko co z tym związane przeczytasz na puszkach.
O szlifowaniu szpachli jest sporo w necie.
Reszty niestety nie zastąpi nic jak praktyka, więc na początek dobrze
jest pobawić się na jakimś badziewiu zanim zacznie się z samochodem.
U mnie w Foce klapa miała purchle, po takiej aplikacji trzyma się dobrze
już 2 czy 3 rok, śjakoś tak. Lakierowałem ją od szyby do zagięcia na
poziomie listwy klapy. Teraz wiem, że poleciałbym całą ;-)
Co jeszcze z nią zrobiłem to pod listwę nad rejestracją dałem gumowe
podkładki na śruby tak aby nie skręcać listwy bezpośrednio z blachą klapy.
Teraz również ;-) pod znaczek Forda wkleiłbym samoprzylepną taśmę gumową
1mm (taką też zastosowałem na bokach ramki rejestracyjnej, która ma
tendencję do drgań i niszczenia lakieru klapy).
aha jeżeli masz problem z rantami drzwi na dole to zedrzyj do gołej
blachy, na to podkład epoksydowy i potem Tectyl Valvoline-a. Mam tak
zrobione poprawki pod maską na rantach, nic ich nie rusza.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.06.16 15:25 s...@g...com
- 09.06.16 09:44 Maciek
- 09.06.16 10:28 s...@g...com
- 09.06.16 14:12 sirapacz
- 09.06.16 14:42 s...@g...com
- 10.06.16 08:57 sirapacz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją