  • 1. Data: 2011-05-30 21:27:33
    Temat: Naprawa w ASO a wady (chyba) ukryte po gwarancji
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    Witajcie,
    doradźcie czy jest co z tym fantem zrobić:

    Niecałe 2 lata temu miałem stłuczkę, wjechano mi w tyłek. Naprawę z OC
    sprawcy bezgotówkowo oddałem w ręce (tfu) ASO licząc na rzetelną robotę.
    Robiona była klapa tylna + zderzak - wszystko podobno wymienione na nowe +
    oczywiście lakierowane. I o ten lakier chodzi. A w zasadzie "schodzi", bo po
    1,5 roku (czyli pół roku po wygaśnięciu gwarancji) zauważyłem, że ów lakier
    w pewnym miejscu schodzi, pęka, trzeszczy, odchodzi wręcz płatem, aż boję
    się dotykać/skubać. W miejscu naderwania lakieru jest prześwit do samego
    zderzaka i jak na moje oko nie ma tam żadnego podkładu, tak, jakby lakier
    położony został bezpośrednio na plastik (co by tłumaczyło jego pękanie i
    odrywanie się od zderzaka).
    Od naprawy nie miałem żadnych stłuczek, nie przetarłem w tym miejscu niczym,
    w ogóle zero ingerencji z mojej strony. Miejsce charakterystyczne, bo widać
    je tylko przy otwartym bagażniku.

    Pytanie: czy pomimo braku gwarancji, jest z kim i o co się kłócić ? Jeszcze
    nie kontaktowałem się z ASO, oczywiście zacznę od drogi polubownej, niemniej
    jednak podejrzewam że odeślą mnie z kwitkiem, więc czeka mnie ewentualnie
    droga sądowa, ale waham się. Trochę w kropce jestem, bo wg mnie auto ma
    jeździć a nie wyglądać, szczególnie w miejscu mało dostępnym dla oka
    zwykłego śmiertelnika, ale wkurza mnie fakt, że ASO zarobiło niemałe
    pieniądze na mojej szkodzie, a naprawę spartaczyli. Przerabiał może ktoś
    podobny temat?

    Aha - czy da się jakoś mało ingerencyjnie sprawdzić czy powierzchnia przed
    malowaniem była prawidłowo przygotowana?

    Ufff... żółć wylana, z góry dzięki za odpowiedzi ;)

    --
    A5tu5
    www.ebos.pl - Jedziesz pod wpływem alkoholu? Witaj w galerii...

  • 2. Data: 2011-05-30 22:03:09
    Temat: Re: Naprawa w ASO a wady (chyba) ukryte po gwarancji
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    Idz do miejskiego rzecznika konsumentow. Wg mojej wiedzy na usluge masz 2lata
    gwarancji/rekojmi. Piszesz pismo polecone z oczekiwaniem naprawienia, radze
    wszystko miec na papierze.

  • 3. Data: 2011-05-30 23:11:00
    Od: "A5tu5" <a...@v...pl>

    O... dobry pomysł, dzięki :)

  • 4. Data: 2011-05-31 07:55:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-30 22:03, Papkin pisze:
    > Idz do miejskiego rzecznika konsumentow. Wg mojej wiedzy na usluge masz
    > 2lata gwarancji/rekojmi. Piszesz pismo polecone z oczekiwaniem
    > naprawienia, radze wszystko miec na papierze.

    Nie od razu do rzecznika.

    Na początek - zgłoś na PIŚMIE problem do wykonawcy. W piśmie opisz
    wszystko i koniecznie napisz czego żądasz - kopię pisma potwierdź
    osobiście lub wyślij za potwierdzeniem odbioru. Warsztat na 14 dni
    kalendarzowych na ustosunkowanie się do twojego pisma. Jeżeli przekroczą
    ten termin to z mocy ustawy jest jednoznaczne z uznaniem Twoich
    roszczeń. Jeżeli odmówią naprawy to ty musisz im udowodnić, że to z ich
    winy ten lakier odchodzi (do pół roku to oni by musieli udowodnić, że to
    z twojej winy lakier odszedł, powyżej pół roku już ty im udowadniasz).
    Może uznają twoje roszczenia. Jeżeli nie szukaj rzeczoznawcy i z jego
    opinią jeszcze jedno pismo do nich. Bądź po piśmie z odmową udaj się do
    rzecznika może Ci coś podpowie.\

    Ariusz