    From: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Naprawa dysku twardego...
    Date: Thu, 28 May 2009 18:35:15 +0200

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gvmbim$hdt$1@news.task.gda.pl...
    > Odzyskiwałem dane z IBM 2,5" Ten dla odmiany robił tryk, tryk, tryk.
    > Znalazłem dysk z identycznej serii, przełożyłem głowicę i płytkę
    > elektroniki. (akurat w tej serii padał jakiś scalak na głowicy). Dane
    > odzyskane a dysk pewnie jeszcze by ruszył gdyby go podłaczyć. Z tymi
    > warunkami szczególnymi to nie ma co przesadzać. Nawet jak siądzie na dysku
    > jakiś pyłek to i tak spadnie gdy dysk ruszy.

    W wielu przypadkach da się zrobić to co udało się tobie w większości zas
    nie, bo nawet w ramach serii zdarza się że elementy sa inne a do tego
    dochodzi jeszcze kalibracja glowic - tego nie zrobisz już samodzielnie. co
    do pyłku to rzeczywiscie na krotka metę nie jest zagrozeniem ale ogólnie to
    może utrudnić zycie