  • 131. Data: 2013-07-29 12:35:15
    Temat: Re: Naprawa chlodnicy
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 11:39:04 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Za wiedzę i dostęp do sprzętu się płaci.

    > Rozumiem, że pospawał za 20 zł bez wyjmowania chłodnicy?
    >
    > Czy też wyjąłeś ją we własnym zakresie i zawiozłeś do pospawania?

    Jakie to ma znaczenie jak działa?

  • 132. Data: 2013-07-29 18:13:40
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...

    > Jakie to ma znaczenie jak działa?

    Uważasz się za człowieka najbardziej inteligentnego na tej grupie, a
    zadajesz tak durnowate pytania.

  • 133. Data: 2013-07-29 18:20:05
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    wiadomości news:1444292196.20130717101631@pik-net.pl.invalid...

    > Oprócz bariery popytu jest bariera kosztów. Jeśli obniżysz ceny,
    > musisz ciąć koszty. Tnąc koszty tniesz jakość. Chińczycy poszli tą
    > drogą i mamy to co mamy.

    Supermocarstwo chińskie, które rządzi gospodarkami całego świata?
    Czy to miałeś na mysli?

    > Szkoda. Bo absurdalne wzrosty wysokości podatków wynikają również ze
    > wzrostu szarej strefy. Ktoś państwo utrzymać musi - ten pan, tamten
    > pan...

    Rząd jaki by nie był to zawsze musi się wyżywić.
    Przez to szara strefa jest coraz większa.

  • 134. Data: 2013-07-29 22:59:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 18:20:05 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    >
    > Czy to miałeś na mysli?

    > Rząd jaki by nie był to zawsze musi się wyżywić.
    >
    > Przez to szara strefa jest coraz większa.

    I co z tego że większa. Szarą strefę wlicza się do PKB i innych wskaźników
    ekonomicznych państwa. Jak ludzie mają więcej pieniędzy bo szybciej one krążą to
    kupują różne rzeczy i płacą w ten sposób podatki. Myślenie że szara strefa nie płaci
    podatków jest błędne. Szara strefa nie płaci tylko podatku dochodowego, ale i nie
    korzysta z ulg i odliczeń. Dochodowy to nie jest jakaś super pozycja w budżecie. Jak
    bym był królem to od jutra by nie było podatku dochodowego. Potrzebny jest jak kurwie
    majtki. Upierdliwy dla ludzi, wysokie koszty ze strony państwa przy rozliczaniu. 1%
    więcej do vatu i na to samo mogło by wyjść. Że niby nieuczciwy bo bogaci i inne
    pierdoły. Bogaci kupują drogie rzeczy. A jak się trafi bogata kutwa co z przeceny w
    markecie kiełbasę mięsopodobną po 5,50 by kupowała to statystyki by to nie zmieniło.

  • 135. Data: 2013-07-29 23:21:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Jul 2013, k...@g...com wrote:

    > I co z tego że większa.
    > Szarą strefę wlicza się do PKB i innych wskaźników
    > ekonomicznych państwa.

    Wlicza. Zgoda.

    > Jak ludzie mają więcej pieniędzy bo szybciej one krążą
    > to kupują różne rzeczy i płacą w ten sposób podatki.

    Owszem, w części, zgoda.

    > Myślenie że szara strefa nie płaci podatków jest błędne.
    > Szara strefa nie płaci tylko podatku dochodowego,

    ...oraz nie pobiera i nie odprowadza VAT od swoich klientów.
    W przypadku klientów będących konsumentami (ogólnie:
    zwolnionymi z VAT) działa to identycznie jak dla dochodowego.

    > ale i nie korzysta z ulg i odliczeń.

    Przy 100% ulgi trudno o dalsze odliczenia :|

    > Dochodowy to nie jest jakaś super
    > pozycja w budżecie.

    Nie jest.
    Co nie powoduje, że jest to jedyny podatek którego "brakuje"
    ze strony szarej strefy.

    pzdr, Gotfryd

  • 136. Data: 2013-07-30 02:10:51
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 lipca 2013 23:21:59 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

> [...]
    >

    > Przy 100% ulgi trudno o dalsze odliczenia :|

    > Nie jest.
    >
    > Co nie powoduje, że jest to jedyny podatek którego "brakuje"

    Masz rację ze nie pobiera vatu ale wszystkie surowce i narzędzia kupuje bez
    możliwości odliczenia kosztów zakupu i vatu. Instalator kupi gwintownicę i wrzuca w
    koszty. W efekcie po jakimś czasie ma ją darmo. To samo z lokalem, samochodem,
    prądem. Szarostrefowy instalator nic nie odpisze. Ja mówię o takiej zwyczajnej szarej
    strefie, jakiś malarz, mechanik samochodowy, elektryk. Jest i inna szara strefa.
    Wymuszenia, handel narkotykami, alkoholem, papierosami. Tamta szara strefa rządzi się
    trochę innymi prawami. Zwyczajna szara strefa wcale nie jest taka zła i wcale nie
    zubaża budżetu. Szara strefa w Polsce specjalnie nie jest ścigana. To może znaczyć że
    jako dział gospodarki przynosi zyski dla państwa. Za to ścigane są legalnie
    działające firmy jak coś na lewo robią. I temu się nie dziwię i popieram takie akcje.
    Prosty przykład sklep. Ma wbijać na kasę fiskalną wszystko. I łapią takich co nie
    wbijają. Ale jak by tak popatrzeć z innej strony to całe wyposażenie w sklepie jeśli
    było kupione na fakturę, niby dlaczego miało by nie być kupione na fakturę, podlega
    odliczeniu od dochodu przed podatkiem, to samo z czynszem, prądem, naprawami. W
    efekcie państwo zwraca cały koszt zakupu. Na dobrą sprawę jak jest rozliczony zakup
    wyposażenia to jest ono państwowe. Czyli państwo zapłaciło o mówi " jest twoje".
    Wcale takie najgorsze to państwo nie jest. Jak by przyszło do nacjonalizacji to
    państwo może sobie zabrać bo kiedyś za to zapłaciło. Wychodzi że państwo jest
    wspólnikiem w każdym legalnie działającym przedsiębiorstwie. Za udziały chce działkę
    i żeby nie było oszukiwane przez wspólnika. jako wspólnik ma i inne obowiązki z
    których się wywiązuje. Utrzymuje Policję, sądy, Straż Pożarną. Szarostrefowiec nie ma
    państwa jako wspólnika. Za nic mu państwo nie zwraca, nic nie może odliczyć. Ale i na
    pomoc państwa jak go ktoś oszukana przykład, specjalnie nie może liczyć. Znowu prosty
    przykład. Ktoś legalnie wynajmuje mieszkanie na zasadach najmu okazjonalnego. Ma
    ochronę w sytuacji jak najemca nie płaci. Jak ktoś po cichu wynajmuje bo mu szkoda
    8,5% bez możliwości odpisywania czegokolwiek albo według stawek dochodowego z
    możliwością odpisania remontów, malowań, wymian okien, zakupy do takiego mieszkania
    prali, zmywarki. To żadnego wsparcia od wspólnika nie ma. A jak mu się krzywda będzie
    działa to za to ze nie wziął wspólnika zostanie mu nakopane do dupy. Według mnie
    uczciwy układ.

  • 137. Data: 2013-07-30 08:20:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-07-29, uzytkownik <a...@s...pl> wrote:

    > Za wiedzę i dostęp do sprzętu się płaci.

    Zaplacilem.

    > Rozumiem, że pospawał za 20 zł bez wyjmowania chłodnicy?
    > Czy też wyjąłeś ją we własnym zakresie i zawiozłeś do pospawania?

    Jestes jakis zaburzony? Cena 100 PLN dotyczyla przywiezienia chlodnicy
    w REKACH i jej naprawe przez super profesjonaliste. A nie wyjecie,
    pospawanie, zalozenie i zalanie ukladu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 138. Data: 2013-07-30 14:29:42
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-30 02:10, k...@g...com pisze:
> [...]
    to za to ze nie wziął wspólnika zostanie mu nakopane do dupy. Według mnie uczciwy

    coś ci się pomyliło - wrzucenie w koszty nie oznacza że coś dostajemy od
    państwa za darmo. Oznacza to że kwota którą wydałeś na zakup towaru nie
    stanowi twojego dochodu i jeśli zarobisz tyle co wydałęś na ten towar to
    nie zapłacisz podatku dochodowego. Z watą to różnie, niektóre wydatki
    wrzucisz w koszty w kwocie brutto, ale waty nie odliczysz więc jesteś
    stratny. Niektórych rzeczy w ogóle nie wrzucisz w koszty, mimo że są
    niezbędne do prowadzonej działalności.
    Jeśli wrzuciłeś coś w koszty to nie znaczy że państwo spłaca za ciebie
    100% kosztów zakupu, tylko że wspaniałomyślnie nie pobiera od ciebie
    podatku od nieistniejącego dochodu.

    Lukasz

  • 139. Data: 2013-07-30 20:46:41
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 30 lipca 2013 14:29:42 UTC+2 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >
    > Jeśli wrzuciłeś coś w koszty to nie znaczy że państwo spłaca za ciebie
    >
    > 100% kosztów zakupu, tylko że wspaniałomyślnie nie pobiera od ciebie

    A mogło by pobierać. I co w takiej sytuacji byś zrobił?

  • 140. Data: 2013-07-31 07:33:20
    Od: ddddddd <b...@e...com>

    W dniu 2013-07-30 20:46, k...@g...com pisze:

    > A mogło by pobierać. I co w takiej sytuacji byś zrobił?

    mogliby też przyjeżdżać do nie płacących podatków i podpalać ich domy -
    i co byś zrobił?
    Nie o tym mowa, przed chwilą twierdziłeś, że jeśli kupujesz coś na firmę
    to Państwo ci to funduje i jest to własnością Państwa.

    Lukasz