-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!plix.pl!newsf
eed1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostr
ada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostra
da.pl.POSTED!not-for-mail
From: "cef" <c...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <4d4c50f4$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<iiovjg$fnf$1@inews.gazeta.pl> <iiovon$g4m$1@inews.gazeta.pl>
<i...@4...com>
Subject: Re: Naprawa ECU lub podmiana
Date: Mon, 14 Feb 2011 08:07:06 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
Lines: 69
Message-ID: <4d58d499$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.94.116
X-Trace: 1297667225 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2486 83.26.94.116:60819
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2349932
[ ukryj nagłówki ]>> znalazłem - goście są polecani na forach
>> http://www.elektronika.com.pl/
>
> Trzeba mieć gruby portfel :)
No, ja ich raczej polecać nie będę. Nie dosyć, że drogo, to
jeszcze niesympatycznie. Zaproponowano mi naprawę w granicach 1000-1500zł,
co wskazuje na to, że firma chyba nie za bardzo wie czy im się uda naprawić.
Po delikatnej uwadze, że to jednak trochę drogo w stosunku do cen rynkowych,
Pan stał się niemiły i w zasadzie szybko rzucił słuchawką.
W internecie niestety tak jest, że tylko można poczytac jakie byly problemy
i jakie ludzie mają sugestie po objawach co do uszkodzeń,
ale już o tym jak rozwiązano te problemy, to mało kto pisze.
Dlatego dodam małe podsumowanie, które może przyda się innym.
Założyłem, że diagnoza jest prawidłowa i zepsuty jest sterownik ECU silnika.
Konsultując się ze znajomym elektronikiem, serwisem ASO i sprzedawcami
sterowników (w większości niekompetentnymi) uznałem, że podmiana sterownika
na taki używany, ale wymontowany z innego samochodu niesie ze sobą spore
ryzyko związane z odziaływaniem immobilisera na inne układy (choć akurat w
moim
modelu sterownik tylko z kluczykiem jest związany) oraz niedopasowaniem
oprogramowania do
silnika. No i nie wiadomo czy przebieg sterownika jest nieduży czy może się
też
zepsuć za chwilę.
Dodatkowo każdy umywa ręce twierdząc, że jakoś sobie poradzę, ktoś zwalczy
ewentualne blokady, kody itd itp
Ja tylko będę biegał po fachowcach elektronikach i płacił kolejnym za
informację, że nie potrafią :-)
Zbyt dużo jest informacji w sieci, że trudno jest albo nie da się dostroić
źle "wyczyszczonego" sterownika
i jeśli nie ma się danych samochodu, z którego pochodzi sterownik, to
ogólnie może być to zakup
bezsensowny. Ceny kompletu sterownik+kluczyk+kostka immobilisera
do mojego auta w granicach 350-600zł na allegro.
W ASO jedynie 4300zł nowy sterownik plus 390 montaż i programowanie
czyli 4700zł i autko jest gotowe - kocham te ich zdrobnienia: autko,
silniczek...
Zdecydowałem się więc w pierwszym ruchu na naprawę sterownika.
Ceny napraw w granicach 280-500zł głównie wysyłkowo, ale też oferty
warsztatów z pełnym montażem
i sprawdzeniem w cenie ok 500zł - z gwarancją najczęściej 6 miesięcy.
Ale zbyt daleko ode mnie.
Oczywiście jest kilka firm, którym nadal wydaje się, że
za samo otwarcie sterownika należy się 500zł a za całą usługę chcieliby
1500zł.
Firm naprawiających pięć lat temu było kilka,
a obecnie kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt - no i robią to z większą
skutecznoscią.
Zaryzykowałem 300zł za naprawę wysyłkowo.
Poszło szybko i sprawnie.
Zamontowano sterownik w piątek 11 lutego.
Na razie jeździ i jest OK, błędy nie pojawiają się.
Nie wiem jaka jest skuteczność tego wariantu.
Kilka lat temu niezbyt chętnie naprawiano, bo cena była wysoka i skuteczność
krótkoterminowa.
Wyskakiwały też błędy inne niż wcześniej, związane z przerywaniem
kolejnych obwodów sterownika, ale teraz potrafią to diagnozować
i łatać też to co widać, że niedługo się uszkodzi.
Jakby ktoś znał taki przypadek podobnej naprawy
sterownika z ostatnich dwóch, trzech lat,
to prosze o informację jak się sprawuje.
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=