  • Data: 2010-09-28 17:53:47
    Temat: Re: Napięcie progowe tranzystora MOSFET
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w
    >Mam jeszcze jedą prośbę. W tranzystorach MOSFET istnieje dioda.
    >Podobno pasożytnicza.
    >Możecie mi powiedzieć jak to na prawde z nią jest?

    No masz
    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_MOSFET#Body_diode

    rys 1 i 4.

    Jak sie S laczy z podlozem [bo tak chcemy], to powstaje zwykle
    zlacze p-n.

    >Jakie ma parametry taka dioda, prąd napięcie?

    Niektorzy doradzaja uzycie jednak zewnetrznej diody.

    No wiesz - to trudno odroznic.
    Diody Zenera na napiecie wyzsze od ~6V pracuja na przebiciu
    lawinowym, i w zwyklych diodach to tez ma miejsce :-)

    Tak czy inaczej - jak tranzystor ma 100 czy wiecej V, to nie
    spodziewaj sie ze ta dioda przebije przy mniejszym napieciu.

    J.