  • 31. Data: 2014-12-07 20:12:46
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote in message
    news:m62272$71e$1@speranza.aioe.org...

    > Wazne, ze wszyscy wiemy o co chodzi :).

    Otóż to :-)

    > Co zas do Twoich problemow, to podchodzisz do wszystkiego od dupy strony.

    Dupa dupa dupa :-)

    > No to bierzesz pendrive i:
    > - zakladasz na nim partycje (albo i nie - moze byc bez tablicy partycji,
    > ale czasami lepiej ja miec)
    > - formatujesz na np. FAT32
    > - przenosisz system np. sys src_drv: dst_drv:
    > - kopiujesz na pena wymagane narzedzia
    > Nieraz posluguje sie takim pendrivem do aktualizacji BIOSu.

    Przenoszę system ... MS-DOS? Na 8 gigowego pendrajwa z FAT 32? :-)

    > Nie probowalem, ale byc moze wystarczy zrobic to standardowo:
    > - zalozyc druga partycje i dalej "standardowo"

    A widzisz... ale ja siedzę pod Windows i tam takich czarów się nie robi :-)

    > A nie lepiej uzyc tu emulatora USB to Floppy?
    > Podpinasz pod tasme FDD, wkladasz USB z obrazami fdd i wybierasz sobie
    > odpowiedni obraz.
    > Masa tego w internecie - wszedzie pisza, ze jest full emulation, wiec
    > zapis pewnie tez.

    Chcesz żebym rozbebeszył oscyloskop i wyjął mu z brzucha napęd floppa?

  • 32. Data: 2014-12-07 20:58:55
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    > Ktoś wie jak to zrobić?

    Mam w swoim laboratorium identyczną sytuację - czasami trzeba odpalić na
    komputerze sytem "real time", czego nie zapewni ani maszyna wirtualna, ani
    żaden Dropbox - musi być czysty MS-DOS (lub odpowiednik) z dostępem do
    fizycznych adresów i przerwań portów I/O. Do tego celu używam XOSL - z
    sentymentu, bo są pewnie i inne narzędzia. Działa z mnie zarówno w tandemie
    DOS/Windows XP jak i DOS/Windows 7. W tym pierwszym przypadku robi się taki
    ożenek łatwo, szybko i przyjemnie, pamiętając tylko o zduplikowaniu wpisów w
    boot.ini, w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na
    przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia tej
    100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

    JoteR

  • 33. Data: 2014-12-07 21:21:42
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > Przenoszę system ... MS-DOS? Na 8 gigowego pendrajwa z FAT 32? :-)

    Owszem, ostatnie wersje MS-DOS już "umiały" FAT32. Ale teraz stawia się
    zazwyczaj tego DOS-a z Windows 98.
    Wadą powyższego rozwiązania jest to, że taki sys src_drv: dst_drv: możesz
    zrobić, mając komputer odpalony w trybie MS-DOS, z wiersza poleceń w trybie
    okienkowym Windows (zwłaszcza od XP w górę) to nie zadziała raczej. Czyli w
    twoim przypadku masz błędne koło.

    JoteR

  • 34. Data: 2014-12-07 22:22:12
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Niby tak, ale SATA ma 3 lub 6 gigabitów, więc nie brzmi to zachęcająco.

    ...a Twoj dysk podpiety pod SATA III ma odczyt/zapis rzedu 600 MB/s?
    Nie? Nawet w odczycie/zapisie sekwencyjnym?

    Jesli Twoj dysk wyciaga w zapisie/odczycie losowym dla malych probek
    predkosc rzedu 100 MB/s, to nie jest zle.

  • 35. Data: 2014-12-08 09:41:10
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 07.12.2014 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:

    > (zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
    > systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
    > takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może

    Kołacze mi się, że jak zaptaszczysz w BIOS opcje "usb legacy"
    to powinno pójść. Ale nie ćwiczyłem.

    > trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

    FreeDOSa można zainstalować na pendrive. To akurat ćwiczyłem
    i działa dobrze.

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 36. Data: 2014-12-08 18:01:05
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 07.12.2014 um 15:01 schrieb Pszemol:

    > Dzięki za dobre rady.
    > Po zastanowieniu się, chyba pójdę w inną stronę, mianowicie spróbuję
    > czy uda się te 3-4 dyskietki bootujące się do MS-DOS z różnymi
    > konfiguracjami przerzucić jakoś na bootowalnego Pendrajwa USB.
    > Czy ktoś może polecić dobry soft któremu mogę wrzucić z jednej
    > strony bootowalnego floppa 3.5" a program wypluje image do pendrive?

    http://www.pendrivelinux.com/boot-dos-from-usb/

    Nie próbowałem, ale podobno funkcjonuje. Oprócz tego jest jeszcze drdos
    project, Caldera też ma DR-DOS, ale za pieniądze i nie wiem, czy z USB
    supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma
    USB więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

    Waldek

  • 37. Data: 2014-12-08 22:29:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

> [...]
    > trybie okienkowym Windows (zwłaszcza od XP w górę) to nie zadziała raczej.
    > Czyli w twoim przypadku masz błędne koło.

    A jaki to problem odpalic maszyne wirtualna z jakims DOSem
    i podmontowanym pendrive'em?
    Reszta "standardowo", jak na "normalnym" komputerze.

    Zadnego blednego kola tu nie ma.

  • 38. Data: 2014-12-08 22:31:35
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > boot.ini, w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na
    > przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia tej
    > 100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

    A co ma kolejnosc instalowania systemow do tworzenia tej partycji
    100-megabajtowej?
    Dzielisz dysk/pen na partycje i wskazujesz instalatorowi,
    na ktorej partycji ma zainstalowac tego Win7 czy podobnego.

  • 39. Data: 2014-12-08 22:41:40
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    > i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    Który ci moze pójdzie ale najczęściej nie pójdzie na starej płycie.
    Masz CDROM? jeżeli tak to ściągnij sobie obraz hiren boot, tam oprócz
    kupy róznych narzędzi jest też dos z różnymi sterownikami usb. wypalasz
    płytkę cd i odpalasz z niej kompa, masz natywnego dosa.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 40. Data: 2014-12-09 02:26:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

> [...]
    > supportem. Mam na takim małym komputerku DR-DOSa i działa, ale nie ma USB
    > więc nie mam problemów z ewentualnym brakiem suportu ;-)

    Dzięki Waldku, popatrzę i na ten.