  • 11. Data: 2014-12-07 13:53:40
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > (zewnętrznego). Czy w pewnych starych projektach używających
    > systemu MS-DOS i bootujących peceta z floppa będę mógł
    > takiego napędu USB użyć do wystartowania peceta czy może
    > trzeba będzie jakoś kombinować z bootowalnym pendrivem USB?

    Opisz bardziej swoj problem, bo z tego nic nie wynika.

    Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
    - czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
    (w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).

    Wracajac - potrzebujesz FDD jako "zrodla danych",
    czy potrzebujesz FDD, bo program wymaga fizycznej obecnosci FDD?
    (np. FDD jest pewnego rodzaju donglem -
    - dany program nie odpali sie jesli 40 sektor dyskietki "nie bedzie sie
    zgadzal")

  • 12. Data: 2014-12-07 13:57:44
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
    > - czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
    > (w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).

    Mozesz tez zrobic bootowalnego pendrive z emulacja FDD,
    tzn. pen bedzie widziany jak dysk C:
    a plik emulujacy FDD (1.44 MB) bedzie widziany jako A:

    Wszystko jest opisane na sieci - zobacz jak dziala HirensBootCD.

  • 13. Data: 2014-12-07 15:01:10
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " 666" <...@...6> wrote in message news:m61cf3$5iv$1@news.supermedia.pl...

    > Niektóre napędy 3,5'' USB pracują w trybie bootowania Generic USB tylko z
    > własnymi markami sprzętu (coś jak 'biała lista', w rodzaju napęd HP tylko
    > do HP, Panasonic tylko do Panasonic).
    > Za to najbardziej uniwersalne w tym względzie są ponoć napędy TEAC.
    > Piszę z perspektywy bootowania laptopa z napędu 3,5'' USB, ale z desktopem
    > może być podobnie.

    Dzięki za dobre rady.
    Po zastanowieniu się, chyba pójdę w inną stronę, mianowicie spróbuję
    czy uda się te 3-4 dyskietki bootujące się do MS-DOS z różnymi
    konfiguracjami przerzucić jakoś na bootowalnego Pendrajwa USB.
    Czy ktoś może polecić dobry soft któremu mogę wrzucić z jednej
    strony bootowalnego floppa 3.5" a program wypluje image do pendrive?

  • 14. Data: 2014-12-07 15:02:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <u...@i...eu> wrote in message

    > Och, nie miał też wbudowanej obsługi SCSI czy SATA, co nie przeszkadza mu
    > bootować się z dysków z temy międzymordziamy ;->
    > DOS z definicji był głupi jak but i korzystał z tego, co mu BIOSy
    > wystawiły - jeśli BIOS płyty potrafi wystawić FDD na USB jako flopa,
    > bedziesz mógł napawać się widokiem znaku zachęty A:\>_

    Faktycznie, był głupi jak but...
    Czy prompta A:\> dostanę gdy zrobię bootowalnego pendrive z MS-DOS?
    Czy będzie wtedy C:\> ?

  • 15. Data: 2014-12-07 15:03:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message

    > Bootowalny pendrive z dosem jest chyba prostszy i szybszy niż flopp na
    > usb. Do tego możesz też dołożyć drivery do hosta usb pod dos:
    >
    > http://www.scribd.com/doc/28247213/Cypress-DOS-Drive
    r-User-s-Guide

    Dzięki Zbych! A masz może warty do polecenia program który zrobi mi
    bootowalnego pendrajwa usb co by dało się do MS-DOS z niego bootnąć?

  • 16. Data: 2014-12-07 15:09:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "jakson" <j...@e...org> wrote in message

> [...]
    > (np. FDD jest pewnego rodzaju donglem -
    > - dany program nie odpali sie jesli 40 sektor dyskietki "nie bedzie sie

    Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
    floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

    Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
    MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
    Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    pendraka usb...

    A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    Ktoś wie jak to zrobić?

    A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
    oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
    dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
    na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
    awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
    czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...

  • 17. Data: 2014-12-07 15:10:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Mozesz tez zrobic bootowalnego pendrive z emulacja FDD,
    > tzn. pen bedzie widziany jak dysk C:
    > a plik emulujacy FDD (1.44 MB) bedzie widziany jako A:
    >
    > Wszystko jest opisane na sieci - zobacz jak dziala HirensBootCD.

    Dzięki, popatrzę sobie!

  • 18. Data: 2014-12-07 15:21:16
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > Czy prompta A:\> dostanę gdy zrobię bootowalnego pendrive z MS-DOS?
    > Czy będzie wtedy C:\> ?

    Nie wiem, moje startowe pendrajwy (lub telefony czy nawigacje) tworzone przy
    użyciu HP USB Disk Storage Format Tool 2.2.3 z MS-DOS-em zgłaszają się jako
    C:. Nie wiem, czy coś zmienia ustawienie w BIOS typu USB-FDD, nie mam jak
    teraz sprawdzić. Co do flopa na USB, mogę sprawdzić jak tylko znajdę jeszcze
    jakąś żywą dyskietkę.

    JoteR

  • 19. Data: 2014-12-07 16:10:11
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-07 15:09, Pszemol wrote:
    [...]
> [...]
    > Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    > i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    Eeee, to ja poważnie zastanowiłbym się nad VirtualBoksem i tam
    zainstalował sobie DOS-a. Chociaż za bardzo nie wiem jak go zainstalować
    bez FDD bo wersji na CD to chyba nie było. :-) A z drugiej strony to
    można się rozejrzeć za darmowymi i podobno bardzo dobrze działającymi
    klonami MS-DOS-a.

  • 20. Data: 2014-12-07 16:18:26
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 12/07/2014 03:09 PM, Pszemol wrote:
> [...]
    > Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    > i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego

    To powinien Ci do tego wystarczyć Dosbox o ile ten program nie jest Ci
    potrzebny do sterowania jakimś hardware podpiętym do pc.
    Ewentualnie jeżeli masz w domu sieć, jakiś router/serwerek, pc ma
    sieciówkę, to można odpalać takie rzeczy nawet przez pxe. Ja tak robię
    jak mam np. zrobić upgrade biosu jakiejś płyty - bootuje się po sieci,
    zaciąga gpxe, a w nim jest opcja podstawienia obrazu fdd z którego się
    później płyta bootuje. I całkiem ładnie udaje A: :-)

    > A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    > Ktoś wie jak to zrobić?

    Ja mam multiboot XP/W7/Linux/dos etc, ale wszystko po sieci (dyski do
    windowsów też, po iscsi).

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg