    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Date: Sun, 7 Dec 2014 08:09:52 -0600

    "jakson" <j...@e...org> wrote in message
    news:m61ios$ura$1@speranza.aioe.org...

    > Opisz bardziej swoj problem, bo z tego nic nie wynika.
    >
    > Ogolnie mozesz zrobic bootowalnego pendrive DOS-em -
    > - czesto BIOS/system widzi takiego pendrive jako HDD
    > (w wiekszosci BIOSow mozesz to zmienic).
    >
    > Wracajac - potrzebujesz FDD jako "zrodla danych",
    > czy potrzebujesz FDD, bo program wymaga fizycznej obecnosci FDD?
    > (np. FDD jest pewnego rodzaju donglem -
    > - dany program nie odpali sie jesli 40 sektor dyskietki "nie bedzie sie
    > zgadzal")

    Nie, to drugie nie ma miejsca... nie mam softu zabezpieczonego
    floppowym donglem (ale język:"soft z floppowym donglem!" :-)

    Mam potrzebę uruchomić od czasu do czasu system w trybie
    MS-DOS bo mam pewne stare narzędzia które nie pracują pod
    Windows, nawet nie pod Windows XP virtualnym w Windows 7,
    i w sumie wystarczy jak do tego celu zrobię sobie bootowalnego
    pendraka usb...

    A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    Ktoś wie jak to zrobić?

    A prawdziwy napęd flopa 1.44Mb też się przyda, bo mam jeden stary
    oscyloskop Agilenta (a może to jeszcze jest HP?) który ma taką stację
    dysków i to jedyny sposób dla niego aby zrzucić przebieg z ekranu
    na formę elektroniczną. Ten oscyl jest oczywiście używany już tylko
    awaryjnie, jak dwa inne nowe Agilenty (z obsługą USB) są zajęte do
    czegoś ważniejszego ale i tak warto mieć napęd do takiego floppa...