    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Napęd dvd nie działa
    Date: Tue, 12 Jun 2012 20:32:15 +0200

    On 2012-06-12 20:13, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Vituniu" 4fd72487$0$1309$6...@n...neostrada.pl

    > To prawda, ;) że carowie jeździli swoimi samochodami sto lat i dłużej, ale:
    >
    > -- to nie były Trabanty, lecz Rolls Royce
    > -- jeżdżono mniej niż teraz
    > -- i jednak nie sto lat
    >
    > Ogólnie WSZYSTKO jest coraz trwalsze. Warto porównać
    > żywotność dysków HDD -- dziś są to miliony godzin, pół
    > wieku temu dyski sypały się z częstotliwością kilku herców. :)
    >

    > Obuwie, AGD, samochody, meble -- wszystko teraz jest trwalsze,
    > niż było kiedyś, ale i wymogi są coraz wyższe co do jakości
    > oraz co do cen.

    To nie jest prawda, jest to balansowanie pomiędzy kosztem wytworzenia
    produktu, zyskiem, a czasem kupna nowego produktu. Można wyprodukować
    żarówkę, które będzie działać przez 50 lat, tylko nikt tego nie zrobi na
    masową skalę. Tak samo w przypadku każdego innego produktu i nie jest to
    żadna nowość.

    Jeżeli produkt jest zupełną technologiczną nowością początkowo barierą
    mogą byćw względy technologiczne, ale docelowo wszystko ukierunkowane
    jest na to by go wymieniać raz na pare lat..

    zaś co do DVD, nie nagrywając dziesiątek płytek dziennie napędy
    działają, ja mam piramidke z zapasowych, częśc sprzedałem na allegro,
    ale są tak tanie, że koszty wystawienia aukcji, czasu jest większy od
    samego 5-letniego napędu ;) Nie jestem w stanie sobie wyobrazić
    trzybania backuów na DVD lub nawet BR, więc napęd używany jest od święta...