-
Data: 2014-03-13 20:34:47
Temat: Re: Nalewki a nowe opony
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 13 Mar 2014 00:02:20 +0100, J.F. napisał(a):
> Dnia Wed, 12 Mar 2014 23:16:09 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>>> Takie tam, po jednej pętli Rajdu Warmińskiego
>>>> https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.
0-9/1236789_586628951397324_1001300168_n.jpg
>
>> Te bąble to wynik pęknięcia opony od wewnątrz.
>> Powietrze ze środka opony dostaje się pomiędzy nalany bieżnik a kord,
>> spoiwo który skleja się bieżnik z kordem puszcza aż napompuje taki bąbel,
>> bo sama guma bieżnika nie ma sztywności potrzebnej to utrzymania kształtu
>> opony.
>
> No ale czekaj ... czemu wewnetrzna czesc pekla ?
> A raczej - co sie dzieje w normalnej oponie, gdzie ta wewnetrzna czesc
> tak samo powinna pekac ?
Nie wiem, ale mam kilka pomysłów.
Pierwszy to taki, że nowa opona ze sklepu ma tą część nową, a nowa opona
bieżnikowana ma już wnętrze po przejściach.
Nie wiem też czy na tyle precyzyjnie potrafią oddzielić stary bieżnik od
kordu żeby niczego tam nie uszkodzić - a tych warstw jednak trochę tam
jest, te wszystkie "szmaty", "druty" i inne cuda.
W każdym razie bąble w nalewkach to plaga - i robią się już przy byle
puknięciu.
Oczywiście bąble w oponach fabrycznych też się pojawiają, ale to już trzeba
naprawdę mocno przywalić w coś bokiem opony, no i nawet jak, to te bąble na
fabrycznych oponach też jakieś takie mniejsze, a nie że się robią takie
wielkości pięści.
Tak gdyby nie te bąble to nawet dało by się przeżyć takie nalewki, bo
faktycznie przy dobrej mieszance, za 400zł można mieć całkiem niezłą oponę
sportową, szkoda tylko że często do pierwszej dziury.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.03.14 21:00 Budzik
- 13.03.14 23:12 Cavallino
- 14.03.14 01:00 Budzik
- 14.03.14 18:08 Cavallino
- 14.03.14 18:25 Artur Maśląg
- 14.03.14 20:00 Budzik
- 14.03.14 20:05 Cavallino
- 15.03.14 06:00 Budzik
- 15.03.14 11:46 Tomasz Pyra
- 15.03.14 13:00 Budzik
- 15.03.14 14:25 Cavallino
- 15.03.14 14:48 J.F.
- 15.03.14 16:00 Budzik
- 15.03.14 20:08 jerzu
- 15.03.14 20:49 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=