  • Data: 2008-07-17 14:56:25
    Temat: Re: [Najtańszy CA?]
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 17 Jul 2008 13:53:44 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):
    > Chociażby dlatego, że porządny (jak już zostało wspomniane) jest podpisany
    > przez CA, które od dawna jest już dodane we wszystkich przeglądarkach
    > jako zaufane.

    No, ja o innych bym w ogóle nie rozmawiał :) certyfikat który w podstawowych
    przeglądarkach krzyczy o nieznanym CA jest imho bezwartościowy...

    > Dokładnie. A jeśli ma się drzeć, to równie dobrze może być self-signed.

    Zgadza się.

    > Bzdura. Miałem raz od nich certyfikat i podpisany (nie chcę skłamać) ale
    > chyba przez Level 3. Z kolei ten level nie był dodany ani do Firefoxa
    > ani do Mozilli.

    Bo ten certyfikat co pobrałeś należało scalić z plikiem ca-bundle, który
    chyba się pobierało z ich strony czy jakoś tak - i wtedy pojawiała się cała
    ścieżka certyfikacji czyli moja domena -> certum level III -> Certum CA
    (które jest w przeglądarkach).

    > W konsekwencji i tak pojawiał się komunikat, że wystawca nie jest zaufany.
    > Czyli niby płatny, a o kant stołu potłuc.

    Albo przeczytać instrukcję :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944