    From: neoniusz <n...@j...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Najtańsze oc dla FordaFocusa 99r dla 2 letniego kierowcy
    Date: Tue, 16 Aug 2011 15:35:13 +0200

    W dniu 16.08.2011 15:09, maxknowledge pisze:
    > Dzień dobry,
    >
    > gdzie szukać najtańszego OC dla 12 letniego auta, mam prawo jazdy od 2
    > lat, to mój 2 samochód w życiu, ale wcześniej byłem tylko
    > współwłaścicielem. Ktoś już wcześniej porównywał aktualne ceny i
    > mógłby podać tylko wynik i swoją decyzję?

    Jesli masz wspolwlasciciela z duzymi znizkami, to AllianzDirect. Ale
    skoro wczesniej byles wspolwlascicielem, to znizki powinny ci jakies
    narosnac. Ile lat byles tym wspolwlascicielem? Byles wpisany w polisie?
    Tydzien temu kupilem nowa polise w allianzdirect. Mam prawo jazdy 7 lat,
    pelna bezszkodowosc i za samo OC 4-letniego lexusa zaplacilem 219zl
    (!!!). Auto zarejestrowane na podkarpaciu. Allianz ma spore zwyzki dla
    kierowcow ponizej 29 (sic!) roku zycia, dlatego mam starszego
    wspolwlasciciela specjalnie po to. Ich nie obchodzi na kogo jest
    wystawiona polisa i kto ma jakie znizki - biora maksymalne.

    Jak masz mniej niz 30 lat, to jest jeszcze cos takiego:
    https://www.youcandrive.pl/direct/home.seam
    to taka "hestia dla mlodych". Wychodzi stosunkowo tanio.
    Ale oni maja tak smieszne warunki, ze az musze wkleic fragment:

    "6. Brawura i nieodpowiedzialność kierowców pojazdów nigdy nie będą
    przez nas dobrze postrzegane, dlatego jeśli kierujący samochodem:
    przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż 30 km/h,
    naruszył zakaz wyprzedzania lub przekroczył podwójną linię ciągłą,
    używał opon, w których zużycie bieżnika przekroczyło poziom zużycia
    dopuszczalnego przepisami prawa.

    Zastrzegamy sobie prawo do obniżenia należnego odszkodowania o 20%.

    Aby zakupić tanie ubezpieczenie samochodu OC lub AC w You Can Drive,
    musisz spełnić poniższe wymagania.

    Wystarczy jeżeli:
    - jesteś osobą fizyczną (nie wykupujesz ubezpieczenia w związku z
    prowadzoną działalnością gospodarczą),
    - nie masz więcej niż 30 lat,
    - od 2 lat posiadasz prawo jazdy,
    - Twój samochód nie jest tuningowany (zmiany w silniku, obniżenie zaw
    ieszen ia, zmiany w układzie wydechowym) i nie ma charakteru sportowego
    auta."