  • 61. Data: 2019-01-01 15:35:25
    Temat: Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 1 Jan 2019 14:02:31 +0100, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    >A mógłbyś napisać trochę bardziej po polsku? Tak, żeby dało się coś
    >zrozumieć.
    Tak bardziej to: zwykły żarandol to np. IP23 a plafon IP67, z miejscem
    na dwie żarówki, w łazience. I to naprawdę się grzeje jak w środku są
    dwie ledożarówki a'la 120W.

    A plafon taki:
    http://www.alfasc.com.pl/683,1087,1210,produkt.aspx
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 62. Data: 2019-01-01 17:40:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 15:35, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Tak bardziej to: zwykły żarandol to np. IP23 a plafon IP67, z miejscem
    > na dwie żarówki, w łazience. I to naprawdę się grzeje jak w środku są
> [...]

    Kurczę, jakaś plaga pomyłkowych fotografii!
    Na zdjęciu widać lampę.
    I nadal nic nie wiem o plafonie-ciekawostce. Dotąd jeszcze nigdy nie
    widziałem plafonu, w którym malarz umieściłby źródło światła.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 63. Data: 2019-01-01 17:44:17
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 1 Jan 2019 17:40:27 +0100, Akarm <a...@w...pl> wrote:

    >Kurczę, jakaś plaga pomyłkowych fotografii!
    >Na zdjęciu widać lampę.
    >I nadal nic nie wiem o plafonie-ciekawostce. Dotąd jeszcze nigdy nie
    >widziałem plafonu, w którym malarz umieściłby źródło światła.
    Nic na twoją chorobę nie poradzę.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 64. Data: 2019-01-01 18:37:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 00:53:05 +0100, HF5BS napisał(a):
    > Nie pomnę już.

    > Ja jednak myslę, że jakieś źródło światła w średnio-bliskiej podczerwieni.
    > Wzrok maksymalnie uczulony na światło, mimo to widoczność na granicy
    > rozpoznania wzrokiem czegokolwiek. Bez cienia użyteczności jakiejbądź.

    Ale jakie ? W MRU takich zrodel nie bylo.
    Chyba ze nie zauwazyliscie kamer monitoringu z oswielaczami, albo ktos
    was podgladal z noktowizorem.

    Wiec chyba jednak zludzenie.

    J.

  • 65. Data: 2019-01-01 19:09:35
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-01-01 o 17:44, Grzegorz Krukowski pisze:

    > Nic na twoją chorobę nie poradzę.

    Nie wydaje ci się, że zamiast debilnych uwag lepiej byłoby wyjaśnić
    sprawę? Na przykład - dać poprawny link.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 66. Data: 2019-01-01 23:49:54
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 01-01-2019 o 13:38, t-1 pisze:

    > Uważam, że oprócz barwy światła i deklarowanego CRI bardzo ważny jest
    > sposób zasilania diod.
    > Dobre LEDy mają zasilacz CCD, który eliminuje efekt stroboskopowy.
    > Myślę, że szczególnie w pokoju dziecięcym jest to ważne.
    > Które z testowanych były CCD?
    > https://www.zarowkiledowe.com/poradnik-led

    Nie mam pojęcia jakiej nazwy był zasilacz w tych ledówkach, ale nikt z
    domowników nie zauważył żadnego efektu stroboskopowego.

    yabba

  • 67. Data: 2019-01-02 01:50:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 23:49:54 +0100, yabba napisał(a):

    > Nie mam pojęcia jakiej nazwy był zasilacz w tych ledówkach, ale nikt z
    > domowników nie zauważył żadnego efektu stroboskopowego.

    IMO - te E27 z banka z reguly go nie maja.
    Widac jest miejsce na normalna przetwornice, a moze kondensator przy
    tych mocach za duzy ...

    Ciekawe za to, jak takie co sie skladaja z 50+ LED ...
    https://megaled.pl/zarowka-e27-tuba-led-19w-1600lm-1
    60w-zimna
    https://ledison.com.pl/pl/p/Zarowka-Led-E27-23W-ciep
    la-lub-zimna/183
    https://www.illuminations.pl/zarowka-led-86-smd5630-
    e27-230v-15w-biala-ciepla-corn-le-p-1033.html
    (ta to chyba moze zabic - dostepne elementy pod napieciem ?)

    Za to ta przetwornica potrafi miec wredne opoznienie przy wlaczaniu.

    J.

  • 68. Data: 2019-01-02 03:39:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki mozesz miec efekt stroboskopowy albo mruganie jak w bialych luminofor swieci.
    Zrobilem niedawno stroboskop do pewnej maszyny, zeby nieruchome bylo to co ona robi.
    I z bialymi ledami dupa zbita. Trzydzieci obrotow na sekunde i efektu stoboskopowego
    brak. Jak podmienilem ledy z bialych na zolte to zabanglalo.

  • 69. Data: 2019-01-02 08:27:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 31 grudnia 2018 17:18:56 UTC+1 użytkownik Paweł Pawłowicz
    napisał:

    > W 2013 zamontowałem LEDy w kuchni klejąc je bezpośrednio do mebli lub
    > płyt GK. W tym roku wszystkie wymieniłem, praktycznie już nie świeciły.
    > Tym razem przykleiłem je do aluminiowych płaskowników poukrywanych w
    > różnych zakamarkach, ciekawe, jak długo poświecą.

    Ja mam ledy wkręcane/wkłądane w oprawki. GU10 i E27 przewaznie
    Do tej pory padły 3szt. Jedna kupiona ze 4 lata temu na aliexpres i dwie kupione 3,5
    roku temu w netto
    Co ciekawe te dwie GU10 kupione razem w dwupaku padły w odstępie 1 tygodnia
    Czas pracy produktu wiec wyliczony dość precyzyjnie
    Później kupowałem już tylko na allegro od sprzedawcy którego wyżej podlinkowałem i z
    tych póki co żadna nie padła
    Kupowane w rożnych terminach bo systematycznie wymieniałem jak się halogeny czy
    tradycyjne żarówki przepalały
    Teraz mam wszędzie już ledy tylko w garażu dwie lampy na zarniki halogenowe.
    Jak te padną to tez tam coś z led wstawię.

  • 70. Data: 2019-01-02 09:34:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 1 Jan 2019 18:39:59 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > Trzydzieci obrotow na sekunde i efektu stoboskopowego brak. Jak
    > podmienilem ledy z bialych na zolte to zabanglalo.

    Do maszyny sie moze nie nadaje, ale w wystarczy glowe obrocic, zeby
    zobaczyc ze miga.
    A luminofory sa wolne i szybkie - np telewizor miga.

    J.