  • 41. Data: 2014-01-13 12:03:05
    Temat: Re: Najlepszy HDD 2.5" wewnętrzny SATA 1 TB
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "Chris" lb06fo$555$...@n...news.atman.pl
    > Ale to coś kosztuje 3 (albo i 4) razy więcej niż sam HDD.

    A czy cena ma znaczenie w oznaczeniu modelu dysku WD BLACK to WD BLACK bez
    względu na cenę :)

    > I nie 3 (od 3 do 5) razy wg Twojej miary, ale wg uniwersalnej.

    Fakt przegiąłem z tym 3x ale ogónie ceny poszło sporo w górę jeśli chodzi o
    pamięci.

    > Ponadto wystarczy mi czytania i wadliwości SSD.

    Jakiś mit, SSD są raczej bezpieczne a jedyna wada że jak padnie to na amen,
    nie da da się załatać sectora na krótko.

    > Nawet taki dysk nie ma gwarancji -- bo jeśli tak
    > padnie, że nie będę mógł go skasować a będę miał
    > na nim ważne/tajnowojenne ;) pliki, to jednak nie
    > wypuszczę go ze swoich rąk...

    Tego i tak nikt nie czyta, wszystko idzie do pieca gdzie oddzielają metale
    od reszty ..

    > Problem zakupu dysku odkładam -- dysk z kiciusia (netbooka) powędruje
    > do notebooka, a kiciuś zadowoli się Toshibą o pojemności 320 GB,
    > którą wygospodarowałem usuwaniem śmieci. Netbook Acera (emachines)
    > ma ponad 3 lata, ale wygląda jak nowy. Zepsuł się jedynie akumulator,
    > który serwis Acera wymienił (za freeko -- w ramach gwarancji) na
    > nowy, dwakroć pojemniejszy. Nowy akumulator nie wykazuje zużycia.
    > Korzystam z netbooka jak z komórki czy tabletu -- ładuję jego
    > akumulator i rozładowuję, używając netbooka bez podłączenia do sieci.

    Ja w swoim zabiłem baterię przez to że laptop był cały czas podpięty do
    sieci a aku po prostu siedział w laptopie.

  • 42. Data: 2014-01-13 12:15:30
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "Chris" lb06ee$551$...@n...news.atman.pl
    > Różnice znaczne, ale nie są to ilorazy ;) trzykrotne czy czterokrotne.

    Ok przyznaję się MÓJ BŁAD ..

    > Do tych różnic trzeba jakoś dodać te, o których już wspomniano w tym
    > wątku (tam iloraz wyniósł chyba 1.27) oraz ,,błędy pomiarowe'' -- wtedy
    > mogłeś szukać w sklepie najtańszym, a dziś niekoniecznie w najtańszym...
    > Ogólnie nijak nie można na razie powiedzieć o wzroście trzykrotnym czy
    > czterokrotnym.

    J/W

    > Póki co -- nie ma szału nawet z tym:
    > http://allegro.pl/show_item.php?item=3852935149#spec
    yfikacja
    > a to 2 TB za 419 pln plus ewentualna przesyłka kosztująca 9 pln.
    > Za dołożenie 20% plnów mam 2 razy więcej miejsca, choć zewnętrznie i
    > wolniej.

    Bardzo dobra cena, obecna cena w dystrybucji to ok 470-480 zł

    > Ten potaniał:
    > http://www.karen.pl/product/187168/Sprzet_komputerow
    y_/Podzespoly/Hitachi
    > _TravelStar_7K1000_1_TB_7200_32MB_Serial_ATA-600_.ht
    ml#
    > z około 275 pln na 262 z groszami.

    Jak by co to obecnie WD :)

  • 43. Data: 2014-01-13 12:39:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lb0h59$gb5$...@n...news.atman.pl

    > A czy cena ma znaczenie w oznaczeniu modelu
    > dysku WD BLACK to WD BLACK bez względu na cenę :)

    To nawet nie nazywa sie HDD, ale SSHD.

    +> I nie 3 (od 3 do 4) razy wg Twojej miary, ale wg uniwersalnej.

    > Fakt przegiąłem z tym 3x

    A czym nie przeginasz?

    > ale ogónie ceny poszło sporo w górę jeśli chodzi o pamięci.

    Zaryzykuję. ;)

    > Jakiś mit, SSD są raczej bezpieczne a jedyna wada
    > że jak padnie to na amen, nie da da się załatać
    > sectora na krótko.

    I mitem jest moja mikroSDHC... Sam zauwazyłeś, że nie ma już OCZ.

    > Tego i tak nikt nie czyta, wszystko idzie do
    > pieca gdzie oddzielają metale od reszty ..

    Pewnie tak, o ile reklamacje są masowe.

    > Ja w swoim zabiłem baterię przez to że laptop był
    > cały czas podpięty do sieci a aku po prostu siedział
    > w laptopie.

    FS radził, aby podłączać stale, o ile jest taka możliwość.
    Efekt? Z akumulatora zostało 8% -- pod pełnym obciążeniem
    na nic nie starczy. Oszczędnie gospodarując -- można mieć
    UPS na kilka minut. I tyle wystarczy, bo notebook od dawna
    jest ,,przenośnym/lekkim komputerem stacjonarnym''.

    1 TB by przydał się, ale i tak będzie dobrze.

    Pieniądze warto skierować na tablet.

    1 GB RAMek; 3G;, GPS; 10" (co najmniej) i wysoka
    rozdzielczość oraz sensowny GPU; 4 rdzenie CPU

    Mile widziany Snapdragon 600, ale na razie to chyba droga zabawka.
    Za jakiś czas zapewne nie będzie już słabszych, ale z innej strony
    patrząc -- za jakiś czas i mnie nie będzie.

    One Glass Solution odpada -- można zarysować nawet palcem!!!!!
    Smartofn najpierw miał dwie folie, później jedną, którą usunąłem
    ze 2 miesiące temu -- i niedawno zauważyłem rysę -- najwyraźniej
    ,,wykonaną'' ruchem lewego kciuka.

    Okulary z ,,plastykowymi'' szkłami (ale z superpowłokami
    antyrefleksyjnymi i zarazem utwardzającymi) w tym samym
    czasie nie załapały żadnej rysy aż tak mocno/wyraźnie
    widocznej.

    Okulary wkładam do pojemnika (futerału) gdy zdejmuję
    na dłużej niż na kilka minut -- podobnie ze smartfonem.
    Smartfon wsuwam do futerału z grubej, świńskiej, czarnej :)
    (malowanej) skóry. Odpada możliwość zarysowania w futerale
    czy w efekcie wsuwania bądź wysuwania z futerału, gdyż ta
    rysa jest krzywą, wskazującą na ruch wykonany lewym kciukiem...

    Nie jestem dzieckiem bawiącym się piaskiem w piaskownicy
    i raczej często myję ręce.

    Na szczęście rysa nie przeszkadza.
    (ale na pewno osłabia szkło i nie rokuje dobrze)

    -=-

    Nowy Monster tanieje:

    http://www.ceneo.pl/26991348 <-- 814 pln (IMO nadal kosztuje za dużo)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2014-01-13 12:45:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lb0hsi$h1m$...@n...news.atman.pl

    > Ok przyznaję się MÓJ BŁAD ..

    A gdzie mnie ma Twego błędu? Tam, gdzie Ciebie nie ma w ogóle?

    yfikacja

    > Bardzo dobra cena, obecna cena w dystrybucji to ok 470-480 zł

    Cena == tyle, za ile ludzie kupują.
    Obecna cena w RP to owe 419 pln -- a i to bez szału!

    y_/Podzespoly/Hitachi
    ml#

    > Jak by co to obecnie WD :)

    Co obecnie WD? Karen to ED czy Htachi to WD?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 45. Data: 2014-01-13 12:56:30
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "Chris" lb0h59$gb5$...@n...news.atman.pl
    > To nawet nie nazywa sie HDD, ale SSHD.

    Ale nazywa się WD BLACK :)

    > I mitem jest moja mikroSDHC... Sam zauwazyłeś, że nie ma już OCZ.

    Przeinwestowali w badania a sprzedawali potem sprzęt z min. zyskiem.
    Jak widać zysk był za mały żeby pokryć inne wydatki.

    > Pewnie tak, o ile reklamacje są masowe.

    Na razie z SSD nie ma jakiejś lawiny reklamacji.

  • 46. Data: 2014-01-13 12:59:03
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > "Chris" lb0hsi$h1m$...@n...news.atman.pl
    > A gdzie mnie ma Twego błędu? Tam, gdzie Ciebie nie ma w ogóle?

    Żadko się mylę ... a to że inni ma mają takich danych jak ja to zmyślalą ..

    > Cena == tyle, za ile ludzie kupują.
    > Obecna cena w RP to owe 419 pln -- a i to bez szału!

    Pytanie skąd brane takie dyski i gdzie płacone za to podatki :)
    Potem okazuje się że nie wyreklamujesz tego bo towar był na inny rynek,
    typowe w PL.

    WD = Hitachi.

  • 47. Data: 2014-01-13 13:09:32
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > Cena == tyle, za ile ludzie kupują.
    > Obecna cena w RP to owe 419 pln -- a i to bez szału!

    Przy okazji, w dystrybucji ten dysk ma 36 miesięcy gwarancji a na podanej
    stronie 24 miesiące ..
    Tak więc wydaje mi się że warto dopłacić 50zł.

  • 48. Data: 2014-01-13 13:57:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lb0k9e$jf3$...@n...news.atman.pl

    > Ale nazywa się WD BLACK :)

    Zobacz, o czym jest ten wątek.

    > Przeinwestowali w badania a sprzedawali potem sprzęt z min. zyskiem.

    Już Ci pisałem -- cenę wyznacza rynek.

    > Jak widać zysk był za mały żeby pokryć inne wydatki.

    IMO te wydatki były związane także w awaryjnością
    i naprawami gwarancyjnymi.

    > Na razie z SSD nie ma jakiejś lawiny reklamacji.

    Ale (tradycyjnie?) niezadowolonych (z jakości SSD) klientów nie liczymy?

    "Chris" l77ddf$kte$...@n...news.atman.pl

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 49. Data: 2014-01-13 14:06:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Chris" lb0ke8$jjc$...@n...news.atman.pl

    > Żadko się mylę ... a to że inni ma mają takich danych jak ja to zmyślalą ..

    Oj, zadko, zadko... [napisałby po prostu -- dupnie...]

    Przygotuj się na ofensywę rosyjską -- redkij. :)
    (stąd -- rzadki)

    http://pl.glosbe.com/pl/ru/rzadki

    > Pytanie skąd brane takie dyski i gdzie płacone za to podatki :)

    To pytanie nie do mnie.

    > Potem okazuje się że nie wyreklamujesz tego bo towar był na inny rynek, typowe w
    PL.

    Monstera kupionego w Electro.pl nie można ,,wyreklamować''.

    > WD = Hitachi.

    Więc jest WD o pojemności 1 TB. ;)

    -=-

    Tedy ponownie pozostały jeno 2 firmy -- WD i Seagate.
    Jak za dawnych lat.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 50. Data: 2014-01-13 14:08:40
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski nabazgrał(a):

    > Już Ci pisałem -- cenę wyznacza rynek.

    Cenę wyznacza producent, patrz APPLE.

    > IMO te wydatki były związane także w awaryjnością
    > i naprawami gwarancyjnymi.

    Tylko jeden model i to w początkowej fazie sprzedaży.

    > Ale (tradycyjnie?) niezadowolonych (z jakości SSD) klientów nie liczymy?

    W taki razie poproszę o dane sprzedaży oraz ilość reklamacji plus ilość
    niezadowolonych, skoro już coś piszesz to poproszę o fakty.