  • 1. Data: 2014-12-26 22:36:09
    Temat: Najechania od tyłu na samochód oczekujący.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    Dość często są najechania od tyłu na samochód oczekujący
    przed skrzyżowaniem.
    Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika
    i mieć wciśnięty hamulec nożny.
    http://www.24kurier.pl/Aktualnosci/Szczecin/Pijany-k
    ierowca-znow-zabil

  • 2. Data: 2014-12-26 23:42:20
    Temat: Re: Najechania od tyłu na samochód oczekujący.
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-26 o 22:36, Jankol pisze:

> [...]
    > przed skrzyżowaniem.
    > Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika

    Jak trafi w ciebie rozpędzona ciężarówka to nie pomoże ci
    trzymanie nogi na hamulcu i zwiększenie odległości od
    poprzednika.
    Ale ciekawy jestem gdzie byłeś jak kilku optymistów krytykowało
    wszystkich stojących na światłach za wciskanie hamulca ?
    A jak w zatłoczonym mieście każdy zacznie robić kilkumetrowe
    odstępy na światłach to zakorkujecie to miasto jeszcze bardziej.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2014-12-27 01:47:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 26 Dec 2014 22:36:09 +0100, Jankol napisał(a):

    > Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika

    A o jakieś okległości mówisz?
    40m? 100m?
    Bo chyba nie o 2m skoro mowa o zatrzymaniu rozpędzonej ciężarówki.

    > i mieć wciśnięty hamulec nożny.

    Przez te 100m zdążysz wcisnąć ;)

  • 4. Data: 2014-12-27 08:33:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-26 22:36, Jankol wrote:
> [...]
    > przed skrzyżowaniem.
    > Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika

    Było - Ty bandyto - chcesz oślepiać światłami stop innych kierowców;)

    BTW - tu by ani wciśnięty hamulec nie pomógł, ani 5 metrów odstępu.
    Jednym zdaniem "co zrobisz, nic nie zrobisz":(

    Shrek.

  • 5. Data: 2014-12-27 12:37:01
    Od: "Jankol" <d...@t...pl>

    ierowca-znow-zabil

    > chcesz oślepiać światłami stop innych kierowców;)
    > Shrek.

    Jeszcze można wolniej dojeżdżać, licząc na to, że pirat zauważy,
    lub ktoś normalny dojedzie z tyłu.

  • 6. Data: 2014-12-27 13:08:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-27 12:37, Jankol wrote:

    > Jeszcze można wolniej dojeżdżać, licząc na to, że pirat zauważy,

    Jak był napruty, to raczej nie zauważy.

    > lub ktoś normalny dojedzie z tyłu.

    Zawsze liczysz na to, że nie znajdziesz się w nieodopowiednim miejscu w
    nieodpowiednim czasie;)

    Shrek.

  • 7. Data: 2014-12-27 13:31:38
    Od: Trybun <i...@j...ru>

> [...]
    > przed skrzyżowaniem.
    > Wniosek : stojąc, utrzymywać większą odległość od poprzednika

    A co za wpływ na to że ktoś najeżdża komuś na tył samochodu może mieć
    ten stojący przed skrzyżowaniem?

  • 8. Data: 2014-12-27 13:36:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-27 13:31, Trybun wrote:

    > A co za wpływ na to że ktoś najeżdża komuś na tył samochodu może mieć
    > ten stojący przed skrzyżowaniem?

    Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w
    dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej
    (zwłaszcza jak nie masz dzieci z tyłu). Inna sprawa, ze przy okazji
    ostatniej dyskusji o oślepiających światłach stop sprawdziłem, i ten
    hamulec raczej wciskam symbolicznie - lekko nie w podłodze. Nie stoczy
    się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na
    całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

    Shrek.

  • 9. Data: 2014-12-27 14:02:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:m7m942$hok$1@node1.news.atman.pl...

    > Może mieć wyłączone światła i być w kolorze asfaltu:P Jak ci wjedzie w
    > dupę coś porównywalnego, to jak masz wciśnięty hamulec, to chyba lepiej

    Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
    Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
    noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

> [...]
    > się, ale przy wjechanu w dupę jakiegoś spektakularnego wpływu na
    > całokształt bym się nie spodziewał. Na TIRa nie ma rady:(...

    Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

  • 10. Data: 2014-12-27 14:42:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-27 14:02, Pszemol wrote:

    > Nie bardzo. Pomyśl jak działają siły bezwładności na Twoją nogę.
    > Bo na mój gust siła bezwładności przy uderzeniu z tyłu spowoduje że
    > noga się sama zdejmie z hamulca i razem z głową powędruje do tyłu :-)

    Ale w momencie uderzenia będzie na hamulcu. Czyli mniej się przesuniesz
    do przodu, więcej energii pochłonie twój zderzak. Choć jak już pisałem -
    ponieważ hamulec trzymam symbolicznie, to i wpływ na przebieg wypadku
    również chyba będzie symboliczny.

    > Przy lekkim puknięciu w tyłek nózka z hamulca się podniesie.

    Ale to w wyniku puknecia, czyli zanim samochód się przesunie, koła będą
    zablokowane i to jest kluczowe (a raczej byłyby gdyby pedał był
    wciśnięty dostatecznie mocno).

    Shrek.