  • 11. Data: 2020-12-22 12:35:31
    Temat: Re: Najdłuższy czas eksploatacji
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ii" napisał w wiadomości grup
    >Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak
    >najdłużej eksploatowaliście swój samochód?
    >Bo zwykle trochę się pojeździ i zamienia na coś innego.
    >Seicento używam od 19 lat i w zasadzie mogłbym dalej jeździć, gdyby
    >nie to, że już nie chcę.

    No prosze, samochod na F.

    sierra dojezdzila u mnie swoich 21 lat, ale u mnie tylko 8 ...

    J.

  • 12. Data: 2020-12-22 15:28:03
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-22 12:35, J.F. wrote:
    [...]
    > No prosze, samochod na F.
    >
    > sierra dojezdzila u mnie swoich 21 lat, ale u mnie tylko 8 ...
    Mojej corsie za pół roku 20 lat stuknie. Obecnie 174 kkm przebiegu.
    Myślałem, że będzie kaplica gdy miała 13-14 lat i kawałek świecy wpadł
    jej do cylindra, ale twardo jeździ dalej. Teraz traktuję to
    ambicjonalnie i postaram się dociągnąć do 25 lat. :-) Zwłaszcza, że w
    maju wymieniłem rozrząd. :-) Własnoręcznie BTW. Z drugiej strony, ciężko
    teraz kupić małego czterocylindrowego wolnossaka, więc trzeba z corsy
    wycisnąć jak najwięcej. :-)

  • 13. Data: 2020-12-22 16:18:32
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 21.12.2020 22:11, Shrek wrote:

    > Honda accord osiągnęła u mnie pełnoletniość. Ale wziąłem ją jak miała 9.

    Bardzo podobnie do mojego Focusa I - kupiłem 9-letniego, sprzedałem
    19-letniego 2 lata temu. Zaczął lawinowo rdzewieć, inaczej bym nadal nim
    jeździł.

  • 14. Data: 2020-12-22 17:42:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.12.2020 o 16:18, Uncle Pete pisze:

    > Bardzo podobnie do mojego Focusa I - kupiłem 9-letniego, sprzedałem
    > 19-letniego 2 lata temu. Zaczął lawinowo rdzewieć, inaczej bym nadal nim
    > jeździł.

    W sumie to hania by dalej jeździa, bo rdza jej bardzo nie brała (poza
    przednimi prawymi drzwimi nad szybą. Ale już poobijana była, amorki do
    wymiany, gdzieś tam płyn znikał (nie na uszczelce). Gdyby nie była
    poobijana to moze i bym ją jeszcze zrobił i dalej jeździł;)

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-12-22 18:23:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >do wymiany, gdzieś tam płyn znikał (nie na uszczelce). Gdyby nie była
    >poobijana to moze i bym ją jeszcze zrobił i dalej jeździł;)

    Sierra nie wiem ile by jeszcze jezdzila, gdybym miski olejowej nie
    rozwalil.
    I stwierdzilem, ze chyba czas na nowy samochod a nie na
    wymiane/naprawe miski.

    Co ciekawe - z dziura w dnie miski gdzies tam jednak jakas resztke
    oleju byla i jezdzila, cisnienie trzymala.

    Ktos wie - wystarczy, ze pompa olej zasysa, czy jeszcze w misce musi
    byc co najmniej poziom "min" z bagnetu ?

    J.

  • 16. Data: 2020-12-22 18:57:12
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-22 o 18:23, J.F. pisze:

    > Ktos wie - wystarczy, ze pompa olej zasysa, czy jeszcze w misce musi byc
    > co najmniej poziom "min" z bagnetu ?

    Ścierka jeżdzi nawet bez oleju.

  • 17. Data: 2020-12-22 19:37:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:rrsigi$sh4$1$horizn@news.chmurka.net>
    user K pisze tak:

    > Zeby zajezdzic dwumase w wolnossacej benzynie to trzeba miec
    > talent.

    wystarczy 170tys km, jazda w korkach, śpiące policjanty,
    dom na zadupiu bez drogi asfaltowej, nerwowy kierowca.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy

  • 18. Data: 2020-12-22 19:43:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.12.2020 o 21:30, ii pisze:
    > Hej,
    >
    > Tak pomyślałem, że ... może ciekawe byłoby dowiedzieć się jak najdłużej
    > eksploatowaliście swój samochód?

    Octavia I, rzecz jasna 1,9TDI, w listopadzie minęło jej 20 lat, przebieg
    niecałe 250 tys.

  • 19. Data: 2020-12-23 12:09:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Ścierka jeżdzi nawet bez oleju.

    No jezdzi, ale jak dlugo ?

    chociaz ... w normalnej pracy jakis silnik ma elementy walu zanurzone
    w oleju, czy tego sie raczej unika ?

    J.

  • 20. Data: 2020-12-23 15:48:32
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 22.12.2020 o 00:42, PiteR pisze:
    > in <news:rrr0kg$s2l$1@news.icm.edu.pl>

    > Miałem golfa przez 20 lat. W 2017r skończył ze mną 30 lat i 4 miesiące.
    > Przejechałem nim 178tys.
    >
    > https://ibb.co/CMtrDcC
    > https://ibb.co/kqf3fLh

    Całkiem dobrze wygląda. Stylowo i w ogóle.

    > Tera panie to sie trzyma do bulu. Wolnossący 8v, na pośrednim wtrysku,
    > bez dwumasy, jak skarb ;)

    Teraz elektrykami jeżdżę na przemian z uturbionym RSem.

    > to jest wynik

    Nieduży przebieg. Na początku dużo nim jeździłem a potem już nie.
    Ostatnio tylko akumulator doładowuję i odpalam albo przejadę się po
    okolicy by nie zastał się. No i przeglądy robię. Ale nie chcę już tego
    dalej ciągnąć. Ubezpieczenia i przegląd niewiele kosztują, ale nawet
    tyle nie warto wydawać jak ma tylko stać. Z drugiej strony wystawienie
    na o..m..o też trochę kosztuje a niego nie gwarantuje. Tomek pisał, że
    xara i twizy za drogie to możę kupi :-)