  • 21. Data: 2015-10-18 21:45:27
    Temat: Re: Nagrzewający się elektrolit na wejściu przetwornicy
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-18 o 20:03, PiteR pisze:

    > Ja tam się nie znam ale stwierdzam palcem :) że elektrolity wejściowe
    > nagrzewają się trochę zbyt mocno. Na youtubie powiedzieli, że to
    > "transfer ciepła od scalaka przetwornicy" ale jakoś wątpię mocno.
    >
    > Także uszu nadstawiam i czekam na opinię bardziej doświadczonych w
    > temacie.

    One się od prądu impulsowego nagrzewają, im mają większą oporność
    tym więcej, dlatego ważne są ceramiki aby te prądy zamknęły przez siebie
    a nie elektrolity, pomaga także danie dwóch mniejszych elektrolitów na
    wyższe napięcie, mają mniejsze Esr i będą się mniej grzały.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-10-18 22:37:40
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Atlantis napisał:

    > Ok, tak zrobię. W międzyczasie zrobiłem kolejną podmianę i wygląda na
    > to, że wszystko jest w porządku. Nic się nie grzeje, nic nie puchnie.
    > Czyżby trafiła mi się większa ilość wadliwych elektrolitów?

    Może jest za blisko cewki a może masz wadliwe elektrolity. Czy masz
    możliwość sprawdzenia ich ESR? Mam na myśli faktyczne, czyli jakiś miernik.

  • 23. Data: 2015-10-19 02:51:57
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Użyłeś kondensatora low-esr, czy pierwszego lepszego jaki ci się nawinął
    > pod rękę? Spróbuj też sprawdzić z polimerowym, esr jest rząd wielkości
    > mniejszy niż w tradycyjnych "niskoimpedancyjnych"
    >
    > http://www.tme.eu/pl/details/ulr470_16/kondensatory-
    polimerowe/x-con/ulr477m1cg1b/

    Ja oczywiście nie znam się tak na przetwornicach, ale na moje lamerskie
    oko stawiałbym właśnie na to - znaczy ESR.

    Atlanis - co to dokładnie za kondensatory ?

  • 24. Data: 2015-10-19 09:01:23
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    janusz_k pisze tak:

    > One się od prądu impulsowego nagrzewają, im mają większą oporność
    > tym więcej, dlatego ważne są ceramiki aby te prądy zamknęły przez
    > siebie a nie elektrolity

    a jeśli zasilimy taką przetwornicę z zasilacza liniowego to też będzie
    nagrzewać elektrolit na wyjściu w tym zasilaczu? Powiedzmy przez
    metrowy kabel.

    > pomaga także danie dwóch mniejszych elektrolitów na wyższe
    > napięcie, mają mniejsze Esr i będą się mniej grzały.

    właśnie to zauważyłem, że fabrycznie dają dwa i na większe napięcie np
    wyjście +5v a elektrolity na 35v i dwa blisko siebie.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 25. Data: 2015-10-19 12:17:17
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    PiteR pisze:
    > janusz_k pisze tak:
    [..]

    > a jeśli zasilimy taką przetwornicę z zasilacza liniowego to też będzie
    > nagrzewać elektrolit na wyjściu w tym zasilaczu? Powiedzmy przez
    > metrowy kabel.

    Prąd impulsowy może być od obciążenia.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 26. Data: 2015-10-19 18:45:45
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jak zwykle, to ja pociągnę

    pytanie natury filozoficznej, czy kondzior na wejściu ma pracować
    utrzymując stałe napięcie, czy może lepiej jak napięcie sobie jeździ od
    max, do minimum? to samo na wyjściu - tu jest trudniej - czy lepiej jak
    lata, czy jak trzyma wartość?

    przyznam się, mimo iż europy to nie interesuje, że ja zawsze pozwalam
    kondziorkowi pracować z "latającym" napięciem... choć uzasadnić tego nie
    potrafię...

  • 27. Data: 2015-10-19 18:50:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 09:01, PiteR pisze:

    > a jeśli zasilimy taką przetwornicę z zasilacza liniowego to też będzie
    > nagrzewać elektrolit na wyjściu w tym zasilaczu? Powiedzmy przez
    > metrowy kabel.
    Oczywiście, bo to przetwornica "szarpie" prądem na elektrolicie, dlatego
    ważne jest małe Esr aby miała skąd "pociągnąć" prąd.

    > właśnie to zauważyłem, że fabrycznie dają dwa i na większe napięcie np
    > wyjście +5v a elektrolity na 35v i dwa blisko siebie.

    Naprawiam tekie układy i widziałem rozwiązania gdzie równolegle jest
    nawet 10 kondesatorów
    1000uF/50V.
    Ostatnio robiłem tester na miliomy gdzie łączyłem 5 kond 2200uf/50V aby
    uzyskać w impulsie 100A którym to mierzyłem oporniki 5mom :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2015-10-19 20:37:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    janusz_k pisze tak:

    > Oczywiście, bo to przetwornica "szarpie" prądem na elektrolicie,
    > dlatego ważne jest małe Esr aby miała skąd "pociągnąć" prąd.

    niedopsz :/

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 29. Data: 2015-10-20 20:17:30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 20:37, PiteR pisze:

    > niedopsz :/

    Możesz wyjaśnić?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 30. Data: 2015-10-20 20:37:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 18:50, janusz_k pisze:

    > Naprawiam tekie układy i widziałem rozwiązania gdzie równolegle jest
    > nawet 10 kondesatorów

    Normalka w sprzęcie, który ma działać.
    Na przykład robiłem zasilacz z gradient aplifiera i tam każda sekcja
    napięć plus czy minus ma naciapane po kilka sztuk elektrolitów małych
    obok siebie.

    --
    Irokez