  • 11. Data: 2015-10-18 12:45:42
    Temat: Re: Nagrzewający się elektrolit na wejściu przetwornicy
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Uparłeś się, żeby Ci nie pomóc i nie dasz schematu :(

    Schemat przetwornicy wygląda następująco:
    http://s11.postimg.org/3r9f689oj/schemat.png

    A tutaj fragment płytki:
    http://s12.postimg.org/x96vcnpnx/pcb.png

  • 12. Data: 2015-10-18 12:53:35
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jeszcze raz spróbowałem wymienić kondensator na 470uF/25V.
    Ten znów dość mocno się rozgrzewa po właczeniu zasilania...

  • 13. Data: 2015-10-18 13:31:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, October 18, 2015, 12:45:42 PM, you wrote:

    > Schemat przetwornicy wygląda następująco:
    > http://s11.postimg.org/3r9f689oj/schemat.png

    Zwiększ wartość C25 do 10uF/16V

    > A tutaj fragment płytki:
    > http://s12.postimg.org/x96vcnpnx/pcb.png

    Pętla z silnymi prądami zamknięta poprawnie. Krótka i o małej
    powierzchni. Reszty nie analizowałem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2015-10-18 13:43:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    > Zwiększ wartość C25 do 10uF/16V
    > Pętla z silnymi prądami zamknięta poprawnie. Krótka i o małej
    > powierzchni. Reszty nie analizowałem.

    Dioda wyjściowa - zamiast SM4007 powinna być SUF4007 lub inna SZYBKA
    dioda. Zwykła SM jest za wolna. Poza tym powinna być na PCB blisko C41
    a nie elektrolita. C41 o możliwie największej wartości.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-10-18 14:28:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Zwiększ wartość C25 do 10uF/16V

    Ok, tak zrobię. W międzyczasie zrobiłem kolejną podmianę i wygląda na
    to, że wszystko jest w porządku. Nic się nie grzeje, nic nie puchnie.
    Czyżby trafiła mi się większa ilość wadliwych elektrolitów?

  • 16. Data: 2015-10-18 14:35:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, October 18, 2015, 2:28:48 PM, you wrote:

    > Ok, tak zrobię. W międzyczasie zrobiłem kolejną podmianę i wygląda na
    > to, że wszystko jest w porządku. Nic się nie grzeje, nic nie puchnie.
    > Czyżby trafiła mi się większa ilość wadliwych elektrolitów?

    Nie ma związku nagrzewania się elektrolitów z odległością od dławika?
    Dałeś je dość blisko...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2015-10-18 16:38:42
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    siedemnaście postów i żadnego wzoru... ech europa...

  • 18. Data: 2015-10-18 20:03:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Atlantis pisze tak:

    > Czyżby trafiła mi się większa ilość wadliwych elektrolitów?

    Ja tam się nie znam ale stwierdzam palcem :) że elektrolity wejściowe
    nagrzewają się trochę zbyt mocno. Na youtubie powiedzieli, że to
    "transfer ciepła od scalaka przetwornicy" ale jakoś wątpię mocno.

    Także uszu nadstawiam i czekam na opinię bardziej doświadczonych w
    temacie.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 19. Data: 2015-10-18 20:40:03
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jebać euro!

    tak sobie myślę, że trzeba oszacować maksymalny prąd na wyjściu,
    następnie powiązać go z maksymalną indukcją magnetyczną w cewce, a to z
    kolei z maksymalnym prądem na wejściu - wyznaczającym pojemność tego
    kondziora...

    szkoda, że Bartek nie chce nic napisać...

  • 20. Data: 2015-10-18 21:17:55
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 18.10.2015 02:06, Atlantis wrote:
> [...]
    > przetwornicę zasilającą 6 multipleksowanych lamp nixie i dwie neonówki,
    > ESP8266, Atmegę644PA i trochę drobnicy).
    > Właśnie podczas tego testu zauważyłem, że kondensator nagrzał się dość
    > mocno w ciągu krótkiej chwili.
    >
    > Wymieniłem ponownie kondensator (tym razem na 470uF) i włożyłem
    > bezpiecznik. Teraz elektrolit już nie zrobił się gorący od razu, ale po
    > chwili był zauważalnie ciepły. Na bezpieczniku występuje spadek około 0,3V.
    >
    > Co jest powodem takiego zachowania? Coś mi się wzbudza? Czy powinienem
    > dać na wejściu zasilania przetwornicy jakiś mały rezystor?

    Użyłeś kondensatora low-esr, czy pierwszego lepszego jaki ci się nawinął
    pod rękę? Spróbuj też sprawdzić z polimerowym, esr jest rząd wielkości
    mniejszy niż w tradycyjnych "niskoimpedancyjnych"

    http://www.tme.eu/pl/details/ulr470_16/kondensatory-
    polimerowe/x-con/ulr477m1cg1b/