  • Data: 2015-10-18 11:19:22
    Temat: Re: Nagrzewający się elektrolit na wejściu przetwornicy
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:56234a52$0$27524$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie no, to wydało mi się tak oczywiste, że nawet o tym nie pisałem. ;)
    > Na wejściu jest 9V ze stabilizowanego zasilacza impulsowego.
    > Kondensatory miały napięcia rzędu 25 - 50V.
    > Czyżby trafiło mi się pod rząd kilka uszkodzonych sztuk, z jakimś
    > upływem? A może coś się tam wzbudza?

    Albo masz trzaśniętą jakąś niewykorzystywaną sekcję.
    Robiłem znajomemu radio, które, po prostu, milczało.
    Przyczyną bezpośrednią okazała się awaria klucza, włączająca napięcie
    scalakowi TDA2822, o prądzie spoczynkowym rzędu pojedynczych mA, co jest
    kluczowe w sprawie. Wymieniłem ten klucz, prosty, jakiś tranzystor serii BC,
    nie pamiętam numeru. To był radiobudzik. radio ożyło, gra, budzi, takie tam.
    Ale za moment czuję smród smażonego tranzystora. Już nie pamiętam, czy i ten
    wypalantował (przezornie kupiłem kilka kluczy, skoro kosztowały chyba po
    złotówce, czy jeszcze mniej), czy zdążyłem wyłączyć. To cóż,
    miliamperomierz, w szereg... i leci coś ze ćwierć ampera prawie, to nie
    dziwota, że taki mały BC ileś-tam szybko się zgrzał i dupł-był.
    Ale radio gra i ma wszystkie funkcje... Cóż, wymieniam TDA i... bierze
    niecałe 10mA, tranzystor-klucz chłodny... Ergo, strzeliła druga sekcja
    TDA2822 i stąd taki pobór prądu. Może w twoim przypadku zachodzi coś
    analogicznego, albo może, coś nie ścina impulsów z zasilacza i składowej
    stałej jest, ile trzeba, ale składowej przezmiennej jest więcej i ona grzeje
    kondzioła? Co mówi oscyloskop zapięty na "felernym" zasilaniu?

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048