  • Data: 2015-10-18 12:00:48
    Temat: Re: Nagrzewający się elektrolit na wejściu przetwornicy
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powinieneś zablokować zasilanie kondensatorem ceramicznym o dużej
    > pojemności. Jakbyś dał jakiś schemat, to napisałbym Ci, w którym
    > dokładnie punkcie to zrobić. Swoją drogą - coś za dużo pobiera ta
    > Twoja przetwornica.

    Jak już pisałem w innym miejscu - wymiana kondensatora na jeszcze inny
    egzemplarz o pojemności 470uF spowodowała, że pobór prądu mierzony na
    gniazdku bezpiecznika spadł do około 200 mA. Kondensator nie grzeje się
    już tak, ale jest delikatnie ciepły. Odnoszę też wrażenie (być może
    mylne), że po kilku godzinach pracy urządzenia mógł bardzo delikatnie
    spuchnąć.

    Tam już jest równoległy kondensator - bodajże 100nF, SMD 1206.
    Podłączony w ten sposób, żeby jego jedna strona znajdowała się jak
    najbliżej cewki, a druga wspólnego punktu masy scalaka przetwornicy,
    kondensatora elektrolitycznego i paru innych elementów.