  • 51. Data: 2015-12-17 18:24:17
    Temat: Re: Nagrywanie przez USB
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:n4uj2k$ab5$1@node2.news.atman.pl...

    > Tak po analizie z żoną, to potrzebowałbym mixa 3 telewizorów - Sony z 2
    > tunerami (bo jako jedyna firma porządnie obsługuje PIP, w sensie że w
    > okienku może być też źródło zewnętrzne), Samsung (zakrzywiony ekran w
    > niewysokiej cenie) i Philips (ambilight + przycisk PIP na pilocie).
    >
    > I teraz się zastanawiam z czego lepiej zrezygnować.
    > Pewnie wypadnie UHD, krzywy ekran i drugi tuner, a zostanie ambilight jako
    > bajer.
    > Niestety wtedy zostanie też ze mną dekoder, bo jest twin tunerem.

    Ambilight ładnie wygląda, gdy TV stoi przed białą błyszczącą ścianą. Znajoma
    ma ścianę
    wyłożoną takimi cegiełkami jakby z kryształków soli. Efekt jest świetny. Ja
    byłem sceptycznie nastawiony do tego wynalazku, ponieważ sądziłem, że
    podświetlenie kolorowymi LED-ami nie może dać żadnych wymiernych wrażeń
    wzrokowych. Taki zbędny anachroniczny bajer. Kojarzyło mi
    się to z początkami TV kolorowej, gdy były w sprzedaży przezroczyste
    zabarwione szybki do postawienia przez czarnobiałym kineskopem. :))
    Ale po włączeniu telewizora byłem mile zaskoczony odczuciami. Jest wrażenie,
    że ekran jest szerszy niż w rzeczywistości.
    Nie ma w zakresie Twojego budżetu Philipsa z dwoma tunerami?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 52. Data: 2015-12-18 05:51:17
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17.12.2015 o 18:24, yabba pisze:

> [...]
    > wrażenie, że ekran jest szerszy niż w rzeczywistości.
    > Nie ma w zakresie Twojego budżetu Philipsa z dwoma tunerami?

    Jest, ale nie jestem przekonany, że chcę wydać dodatkowy 1000 czy 1500
    (z ekranem UHD) tylko dla drugiego tunera.
    Zwłaszcza, że dla pełnego wykorzystania twin tunera musiałbym jeszcze
    wziąć drugi moduł, czyli dochodziłaby opłata za drugi multiroom, o ile w
    ogóle to jest możliwe w Inea.

  • 53. Data: 2015-12-20 09:52:50
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    > Jak widzisz, masz bardzo niszowe wymagania. :)
    > Producenci nastawieni są na masówkę.

    No w końcu znalazłem coś, co działa (prawie) tak jak chciałem.
    Prawie, bo nie wyświetla PIP podczas nagrywania, nie potrafi też
    wyświetlić w PIP nic ze źródła innego niż wewnętrzne (czyli wyświetla
    tylko z tunerów dvb - naziemnego, kablowego lub satelitarnego).

    Ale za to są dwa tunery, więc nagrywa w tle i PIP działa niezależnie, a
    zasilony (w niedalekiej przyszłości) dwoma modułami CI, powinien
    potrafić tak samo działać na sygnale z kablówki (albo z satelity).
    Do tego ma system operacyjny (Android), Ambilight i UHD.

    Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale każdy inny dwutunerowy
    Philips działa pewnie tak samo.
    Śmieszne jest to, że badziewne sklepy internetowe (wszystkie) w ogóle
    nie wiedzą, że Philipsy mają PIP, pewnie dlatego że nazywa się MultiView
    i mózgowcy wklepujący dane na stronie nie wiedzieli że to oznacza PIP.

    Jest jeden problem - albo nie przewidzieli w sofcie, albo nie potrafię
    ustawić cyklicznego (czyli np. codziennego czy cotygodniowego) nagrywania.

    Może ktoś ma Philipsa z Androidem i wie jak to zrobić?

  • 54. Data: 2015-12-20 11:03:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Dec 2015 09:52:50 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale każdy inny dwutunerowy

    Pomogłeś mi w wyborze tv, serio w innych markach (samsungu, lg) nie
    ma odpowiednika pip ale pod inna nazwą?

    > Jest jeden problem - albo nie przewidzieli w sofcie, albo nie
    potrafię
    > ustawić cyklicznego (czyli np. codziennego czy cotygodniowego)
    nagrywania.

    A czy umie nagrywać z tv analogowej?

    > Może ktoś ma Philipsa z Androidem i wie jak to zrobić?

    O co w ogóle chodzi z tym Androidem? Na takim Android tv można
    instalować aplikację ze sklepu play? Co daje "androidowość" w tv?

    --
    Marek

  • 55. Data: 2015-12-20 11:05:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    <c...@k...pl> wrote:
    > Konretnie: Philips, model 49PUS7170/1 - ale każdy inny dwutunerowy

    A jak w nim działa menu, responsywność, jakie są aplikacje?

    --
    Marek

  • 56. Data: 2015-12-20 13:04:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 11:03, Marek pisze:

    > Pomogłeś mi w wyborze tv, serio w innych markach (samsungu, lg) nie ma
    > odpowiednika pip ale pod inna nazwą?

    LG - nie znalazłem w ogóle nic o pip.
    Samsung - jak najbardziej ma 2 tunery i PIP, ale jest wtedy droższy i
    nie ma ambilighta.
    Sony - w nowych modelach z Androidem w ogóle nie ma ani PIP ani
    nagrywania, ma być w następnych wersjach softu.
    Ale i tak pip NIE będzie niezależny z dwóch tunerów.

    > potrafię
    > nagrywania.
    >
    > A czy umie nagrywać z tv analogowej?

    > O co w ogóle chodzi z tym Androidem? Na takim Android tv można
    > instalować aplikację ze sklepu play?

    Tak.

    > Co daje "androidowość" w tv?

    Dostajesz tak naprawdę prosty komp z wbudowanym monitorem i
    uruchomionymi aplikacjami wyświetlającymi tv.
    Jako to wykorzystasz - to tylko kwestia wyobraźni.
    Można się na tym doktoryzować, tak szeroki to temat.

  • 57. Data: 2015-12-20 13:06:14
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 11:05, Marek pisze:

    > A jak w nim działa menu, responsywność, jakie są aplikacje?

    Nawet nie pamiętam wszystich aplikacji, nie bardzo mnie na razie interesują.
    Oglądałem tylko iplę i kinoplexa.
    Menu jest ok, bardzo intuicyjne, ale po Mancie wszystko byłoby ok.

  • 58. Data: 2015-12-20 14:23:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Dec 2015 13:04:48 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Samsung - jak najbardziej ma 2 tunery i PIP, ale jest wtedy droższy

    A jak się ta funkcja w samsungach - pip?
    Bo jak przyglądałem się im to nie kojarze pip, no chyba że masz na
    myśli jakieś modele bardzo drogie, które nie bralem pod uwagę.
    A możesz opisać co te (nawet te droższe) nie miały w funkcjonalnosci
    pip w porównaniu do philipsa?

    > i nie ma ambilighta.

    Czy faktycznie to jest warte uwagi w ocenie tv?

    --
    Marek

  • 59. Data: 2015-12-20 15:33:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    <c...@k...pl> wrote:
> [...]
    wyświetla
    > tylko z tunerów dvb - naziemnego, kablowego lub satelitarnego).

    Mam jeszcze kilka pytań w sprawie tego philipsa.
    A czy można oglądać inny kanał (inne źródło) podczas nagrywania niż
    ten nagrywany?
    Czy można w czasie nagrywania włączyć odtwarzanie tego co jest
    aktualnie nagrywane?
    Czy jak nagrywa z timera to cały tv się włącza na czas nagrania czy
    robi to dyskretnie?

    --
    Marek

  • 60. Data: 2015-12-20 16:28:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 15:33, Marek pisze:
    > wyświetla
    >
    > Mam jeszcze kilka pytań w sprawie tego philipsa.
    > A czy można oglądać inny kanał (inne źródło) podczas nagrywania niż ten
    > nagrywany?

    Oczywiście - taki jest sens drugiego tunera.
    Przydałby się i trzeci - wtedy i PIP potrafiłby działać podczas nagrywania.

    > Czy można w czasie nagrywania włączyć odtwarzanie tego co jest
    > aktualnie nagrywane?

    Tak.

    > Czy jak nagrywa z timera to cały tv się włącza na czas nagrania czy robi
    > to dyskretnie?

    Elektronika rzecz jasna musi się włączać, ale ekran nie.
    Można go też wyłączyć podczas nagrywania.
    Tak, że jedynym widocznym objawem iż coś się nagrywa, jest migająca
    dioda hdd.