  • 41. Data: 2015-12-15 18:50:42
    Temat: Re: Nagrywanie przez USB
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.12.2015 o 00:09, yabba pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:n4n7i2$3hv$1@node2.news.atman.pl...

    > Zdefiniuj "w tle". Czy to oznacza nagrywanie, gdy TV jest w czuwaniu?
    > Czy nagrywanie, gdy TV wyświetla inny program?

    W każdym z tych przypadków.
    Co do czuwania - obecna moja Manta potrafi nagrywać w stanie czuwania,
    ale gdy ją w tym momencie włączysz, to już wyłączyć nie możesz, bo
    przerwie nagrywanie.

> [...]
    > sygnał zrozumiały dla demodulatora. W jednym kanale radiowym może być
    > przesyłanych w standardzie DVB kilka programów telewizyjnych - taka
    > jakby paczka programów. W naszym DVB-T nazywają to szumnie MUX.
    > Głowice mogą być przeznaczone do DVB-T/C (najczęściej jedna uniwersalna
    > głowica) lub do DVB-S.
    > W danych technicznych masz podane czy TV ma jedną głowicę i jest w
    > stanie odbierać jednocześnie tylko jeden kanał radiowy. Albo TV może
    > mieć dwie głowice lub nawet cztery i jest w stanie odbierać jednocześnie

    Htpc z jednogłowicową kartą dvb-s2 potrafił nagrać jednocześnie
    kilkanaście programów z tego samego muxa.
    Więc chyba głowica do nagrywania nie jest potrzebna.

    > TV z jedną głowicą DVB-T/C może odbierać jeden kanał radiowy, wybierać z
    > niego jeden program telewizyjny i wyświetlać go na ekranie. Jeśli ma
    > opcję zapisu na USB, to może go dodatkowo zapisywać. Teraz niuans.
    > Zauważyłem, że trafiają się jednogłowicowe TV, które potrafią wyświetlać
    > jeden program i jednocześnie nagrywać inny, ale z tego samego MUX-a.

    I to by mi wystarczyło.

> [...]
    > odbierany przez jedną głowicę a nagrywać zupełnie inny odbierany przez
    > drugą.
    > TV z czterema głowicami, to już bajka, ponieważ masz pełną dowolność
    > wyboru źródła sygnału do oglądania i źródła sygnału do nagrywania.
    > Możesz ustawić sobie nagrywanie z DVB-S. A w tym samym czasie oglądać
    > bez ograniczeń programy z DVB-T/C lub DVB-S.
    >
    > Oczywiście powyższe dywagacje dotyczą programów niekodowanych. Przy
    > kodowanych natrafiamy na problem ilość miejsc na moduły CI w TV i
    > kwestię dwustrumieniowości tych modułów.

    Jasne.
    Ale poprzez "czyli?" chciałem zapytać o propozycje takich
    wielogłowicowych tv w danym zakresie cenowym (2-3 tys).

    > Nie mam doświadczeń jak zachowa się TV w czuwaniu, gdy nadejdzie czas
    > nagrywania. Sensownie byłoby jakby nie włączał ekranu, a tylko obudził
    > elektronikę.

    Manta dokładnie tak robi.
    Bez możliwości powrotu do tego stanu niestety, gdy już włączysz ekran.
    Więc CONAJMNIEJ chciałbym aby taka możliwość byłą w nowym tv.

  • 42. Data: 2015-12-15 18:53:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.12.2015 o 10:18, yabba pisze:
    > Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w
    > wiadomości news:566fd3b8$0$649$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

    Raczej o brak blokad programowych do niezależnej pracy.
    Rzecz jasna dwie głowice byłyby dobrą OPCJĄ, acz niekoniecznie o nie
    akurat pytałem.

    Przykłady takich tv?

  • 43. Data: 2015-12-15 20:22:23
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > kilkanaście programów z tego samego muxa.
    > Więc chyba głowica do nagrywania nie jest potrzebna.

    Napisałem, że z jedną głowicą odbierzesz tylko jednego MUX-a. Mając dwie
    głowice, masz możliwość swobodnego wyboru programu do nagrywania i do
    oglądania.

> [...]
    > Bez możliwości powrotu do tego stanu niestety, gdy już włączysz ekran.
    > Więc CONAJMNIEJ chciałbym aby taka możliwość byłą w nowym tv.

    Ta Manta wydaje się bardzie zaawansowana niż markowe sprzęty. Coś czuję, że
    Twoje wymagania spełni inny model tej marki.

    Szukałeś na forum HDTV?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 44. Data: 2015-12-15 20:49:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-15 o 18:50, Cavallino pisze:

    > W każdym z tych przypadków.
    > Co do czuwania - obecna moja Manta potrafi nagrywać w stanie czuwania,
    > ale gdy ją w tym momencie włączysz, to już wyłączyć nie możesz, bo
    > przerwie nagrywanie.

    Przewrotnie spytam: a skąd wiesz, że nagrywa w czasie czuwania?

    Proponuję zmierzyć pobór mocy w czasie czuwania, pracy i nagrywania
    podczas czuwania.

    Na podstawie kilku znanych mi urządzeń śmiem twierdzić, że ona
    ewentualnie tylko nie budzi HDMI.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2015-12-16 17:20:35
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.12.2015 o 20:22, yabba pisze:

    > Napisałem, że z jedną głowicą odbierzesz tylko jednego MUX-a. Mając dwie
    > głowice, masz możliwość swobodnego wyboru programu do nagrywania i do
    > oglądania.

    Jasna sprawa.

    > Ta Manta wydaje się bardzie zaawansowana niż markowe sprzęty. Coś czuję,
    > że Twoje wymagania spełni inny model tej marki.

    Nowe modele nie zawierają PIP niestety.

    > Szukałeś na forum HDTV?

    Tak, ale nie bardzo coś da się znaleźć, odpowiedzi też zero.

  • 46. Data: 2015-12-16 17:22:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.12.2015 o 20:49, Adam pisze:

    > Przewrotnie spytam: a skąd wiesz, że nagrywa w czasie czuwania?

    Miga dioda w tv, włącza się hdd, po nagraniu dysk zawiera żądaną audycję
    - to chyba wystarczy, żeby mieć pewność? ;-)

    > Proponuję zmierzyć pobór mocy w czasie czuwania, pracy i nagrywania
    > podczas czuwania.
    >
    > Na podstawie kilku znanych mi urządzeń śmiem twierdzić, że ona
    > ewentualnie tylko nie budzi HDMI.

    Przede wszystkim nie budzi ekranu, a to głównie chodzi.

  • 47. Data: 2015-12-16 21:41:01
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-16 o 17:22, Cavallino pisze:

    > Miga dioda w tv, włącza się hdd, po nagraniu dysk zawiera żądaną audycję
    > - to chyba wystarczy, żeby mieć pewność? ;-)

    Źle sformułowałem pytanie.

    Chodziło mi o to, skąd wiesz, że jak nagrywa, to test w trybie czuwania?

    Bo to, że miga dioda, to jeszcze nic nie znaczy. Dlatego proponowałem
    pomiar poboru mocy przez urządzenie w trakcie nagrywania w czuwaniu i
    porównanie go do pracy i do czuwania bez nagrywania.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2015-12-17 06:13:07
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.12.2015 o 21:41, Adam pisze:

    > Chodziło mi o to, skąd wiesz, że jak nagrywa, to test w trybie czuwania?

    Stąd że wyłączony jest ekran.
    Wiadomo, że nie jest to czuwanie sensu stricte, ale przyjmijmy że jest,
    gdy ekran nie pracuje.

    > Bo to, że miga dioda, to jeszcze nic nie znaczy. Dlatego proponowałem
    > pomiar poboru mocy przez urządzenie w trakcie nagrywania w czuwaniu i
    > porównanie go do pracy i do czuwania bez nagrywania.

    Sugerujesz, że pracująca wtedy elektronika bierze jakieś ogromne ilości
    prądu w porównaniu do podświetlenia pracującej matrycy?
    Jestem pewien, że nie, do tego stopnia, że nawet nie chce mi się
    wyjmować miernika z innego gniazdka żeby to sprawdzić.
    To że ekran jest wyłączony, w zupełności mi wystarcza i to mi tylko chodzi.

  • 49. Data: 2015-12-17 10:09:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Jasna sprawa.

    > Nowe modele nie zawierają PIP niestety.

    Jak widzisz, masz bardzo niszowe wymagania. :)
    Producenci nastawieni są na masówkę.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 50. Data: 2015-12-17 16:07:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17.12.2015 o 10:09, yabba pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:n4s30h$raq$1@node2.news.atman.pl...

    > Jak widzisz, masz bardzo niszowe wymagania. :)
    > Producenci nastawieni są na masówkę.

    Tak po analizie z żoną, to potrzebowałbym mixa 3 telewizorów - Sony z 2
    tunerami (bo jako jedyna firma porządnie obsługuje PIP, w sensie że w
    okienku może być też źródło zewnętrzne), Samsung (zakrzywiony ekran w
    niewysokiej cenie) i Philips (ambilight + przycisk PIP na pilocie).

    I teraz się zastanawiam z czego lepiej zrezygnować.
    Pewnie wypadnie UHD, krzywy ekran i drugi tuner, a zostanie ambilight
    jako bajer.
    Niestety wtedy zostanie też ze mną dekoder, bo jest twin tunerem.