  • 31. Data: 2015-12-14 16:23:01
    Temat: Re: Nagrywanie przez USB
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Dopiszę się do pytania - czy jakiś telewizor potrafi nagrywać sobie na
    usb "w tle"?
    Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv sobie
    nagrywa co innego, zupełnie niezależnie, oraz daje się wyłączyć do stanu
    czuwania, nie przerywając nagrania?

  • 32. Data: 2015-12-14 19:49:50
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Dopiszę się do pytania - czy jakiś telewizor potrafi nagrywać sobie na usb
    > "w tle"?

    Teraz większość TV potrafi nagrywać na USB.

    > Tzn. w tym czasie ogląda się co innego, z dowolnego źródła, a tv sobie
    > nagrywa co innego, zupełnie niezależnie,

    Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

    > oraz daje się wyłączyć do stanu czuwania, nie przerywając nagrania?

    Z tym może być gorzej, ale to Twoje wymaganie jest wewnętrznie sprzeczne.
    Stan czuwania oznacza brak zasilania wszystkiego oprócz odbiornika
    podczerwieni. Jeśli urządzenie ma pracować, odbierać, dekodować, nagrywać,
    to juz nie jest w stanie czuwania. Raczej bym się spodziewał uruchomienia
    wygaszacza ekranu, albo automatycznego wyłączenia po zakończeniu nagrania.

    Z góry uprzedzam, że TV nagrywają zaszyfrowany materiał. Nie odtworzysz
    nagrania na niczym innym, tylko na tym konkretnym egzemplarzu.
    Jeśli chcesz archiwizować sobie nagrania, to może pomyśl nad zewnętrzną
    nagrywarką. Tylko niestety dla kanałów kodowanych potrzebna będzie drugi
    moduł CI z kartą.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2015-12-14 21:07:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14.12.2015 o 19:49, yabba pisze:

    > Teraz większość TV potrafi nagrywać na USB.

    Słowo klucz - "w tle".

    > Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

    Czyli?

> [...]
    > odbiornika podczerwieni. Jeśli urządzenie ma pracować, odbierać,
    > dekodować, nagrywać, to juz nie jest w stanie czuwania.

    Jak zwał tak zwał, chodzi o to, żeby nie świecił ekranem bez potrzeby.

> [...]
    >
    > Z góry uprzedzam, że TV nagrywają zaszyfrowany materiał. Nie odtworzysz
    > nagrania na niczym innym, tylko na tym konkretnym egzemplarzu.

    A to już zależy od tv.
    Moja Manta nagrywa zwykłe ts, do odtworzenia na dowolnym sprzęcie, od
    komputera rozpoczynając.

    > Jeśli chcesz archiwizować sobie nagrania, to może pomyśl nad zewnętrzną
    > nagrywarką.

    Właśnie chcę ZMNIEJSZYĆ ilość urządzeń, a nie zwiększyć.

    Mój dekoder z funkcją PVR kablówki ma dwie głowice i hdd i nagrywa co
    chcę i jak chcę, nawet w locie i po wyłączeniu do stanu czuwania, ale
    zamyślam nad zamianą tego nad telewizorem, który będzie robił to samo z
    wykorzystaniem modułu CI.
    Tak, wiem, że problemem będzie jednokanałowy moduł CI, a innego moja
    kablówka nie zapewnia, ale chciałbym chociaż sprzętowo mieć takie
    potencjalne możliwości nagrywania, do wykorzystania w przyszłości lub
    dla programów niekodowanych z dvb-t.

  • 34. Data: 2015-12-15 00:09:56
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Słowo klucz - "w tle".

    Zdefiniuj "w tle". Czy to oznacza nagrywanie, gdy TV jest w czuwaniu? Czy
    nagrywanie, gdy TV wyświetla inny program?

    > Czyli?

    Głowica radiowa, to ta część TV, która wybiera pożądaną częstotliwość (jeden
    kanał radiowy) z multum fal elektromagnetycznych i zamienia ją na sygnał
    zrozumiały dla demodulatora. W jednym kanale radiowym może być przesyłanych
    w standardzie DVB kilka programów telewizyjnych - taka jakby paczka
    programów. W naszym DVB-T nazywają to szumnie MUX.
    Głowice mogą być przeznaczone do DVB-T/C (najczęściej jedna uniwersalna
    głowica) lub do DVB-S.
    W danych technicznych masz podane czy TV ma jedną głowicę i jest w stanie
    odbierać jednocześnie tylko jeden kanał radiowy. Albo TV może mieć dwie
    głowice lub nawet cztery i jest w stanie odbierać jednocześnie dwa kanały
    radiowe.
    TV z jedną głowicą DVB-T/C może odbierać jeden kanał radiowy, wybierać z
    niego jeden program telewizyjny i wyświetlać go na ekranie. Jeśli ma opcję
    zapisu na USB, to może go dodatkowo zapisywać. Teraz niuans. Zauważyłem, że
    trafiają się jednogłowicowe TV, które potrafią wyświetlać jeden program i
    jednocześnie nagrywać inny, ale z tego samego MUX-a.
    TV z dwoma głowicami ma zestaw jedna głowica DVB-T/C i jedna DVB-S albo
    zestaw dwóch głowic DVB-T/C. Czyli może jednocześnie wyświetlać program
    odbierany przez jedną głowicę a nagrywać zupełnie inny odbierany przez
    drugą.
    TV z czterema głowicami, to już bajka, ponieważ masz pełną dowolność wyboru
    źródła sygnału do oglądania i źródła sygnału do nagrywania. Możesz ustawić
    sobie nagrywanie z DVB-S. A w tym samym czasie oglądać bez ograniczeń
    programy z DVB-T/C lub DVB-S.

    Oczywiście powyższe dywagacje dotyczą programów niekodowanych. Przy
    kodowanych natrafiamy na problem ilość miejsc na moduły CI w TV i kwestię
    dwustrumieniowości tych modułów.

    > Jak zwał tak zwał, chodzi o to, żeby nie świecił ekranem bez potrzeby.

    Nie mam doświadczeń jak zachowa się TV w czuwaniu, gdy nadejdzie czas
    nagrywania. Sensownie byłoby jakby nie włączał ekranu, a tylko obudził
    elektronikę. Ale naprawdę nie wiem jak to będzie. Nie mam TV z nagrywaniem.

    > Raczej bym się

    > A to już zależy od tv.
    > Moja Manta nagrywa zwykłe ts, do odtworzenia na dowolnym sprzęcie, od
    > komputera rozpoczynając.

    Dobrze wiedzieć, że chociaż mali producenci nie poddają się naciskom
    lobbystów.
    Przeglądając 3 lata temu rynek TV (Philips, Samsung, LG, Panasonic itp.),
    nie natrafiłem na odbiornik, który nie miąłby zastrzeżenia napisanego małym
    druczkiem w instrukcji, że nagranie jest szyfrowane. Powiem nawet więcej. W
    strumieniu DVB może być ustawiona przez nadawcę programu flaga zabraniająca
    nagrywania. Wtedy TV każdej światowej szanującej się firmy odmówi
    nagrywania.

> [...]
    > kablówka nie zapewnia, ale chciałbym chociaż sprzętowo mieć takie
    > potencjalne możliwości nagrywania, do wykorzystania w przyszłości lub dla

    Też 3 lata temu szukałem takiego kombajnu TV, ale ostatecznie temat
    nagrywania zupełnie sobie odpuściłem z powodu szyfrowania nagrań i braku
    modułów CI w ofercie kablówek.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 35. Data: 2015-12-15 08:34:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-14 o 19:49, yabba pisze:
    > Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

    A jak programy są w jednym MUXie?
    Moje jednogłowicowe tunery na usb to potrafią.

  • 36. Data: 2015-12-15 09:47:52
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    > Tak to tylko w TV z minimum dwoma głowicami.

    I tak i nie :)
    Dwie głowice są potrzebne do swobodnego nagrywania programu innego niż
    oglądany, ale z pewnymi ograniczeniami (jeden MUX, transponder w
    przypadku sat) można to zrobić i przy jednej głowicy. Jest też szansa,
    że można nagrywać DVB-T i oglądać analogową TV z kablówki na przykład.

> [...]
    > dekodować, nagrywać, to juz nie jest w stanie czuwania. Raczej bym się
    > spodziewał uruchomienia wygaszacza ekranu, albo automatycznego

    Na 99% się da - wyłączy się podświetlenie matrycy, ale nagrywanie będzie
    trwać nadal.

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Mogę nagrywać jednocześnie 3 programy i oglądać czwarty - STB bez głowicy ;)
    Dodając multiroom to jeszcze 2 programy nagrywane (słabszy STB) i jeden
    oglądany.
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 37. Data: 2015-12-15 10:17:06
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "z" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A jak programy są w jednym MUXie?
    > Moje jednogłowicowe tunery na usb to potrafią.

    Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 38. Data: 2015-12-15 10:18:03
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 39. Data: 2015-12-15 11:35:50
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-15 o 10:17, yabba pisze:
    > Pytanie było o zupełnie niezależny wybór źródła.

    A ja się chciałem dopytać w sprawie 1 MUXa :-)

  • 40. Data: 2015-12-15 14:23:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A ja się chciałem dopytać w sprawie 1 MUXa :-)

    Jak sam zauważyłeś na przykładzie swojego tunera USB, jest to technicznie
    możliwe. Osobna kwestią jest czy producent TV zdecydował się na taką
    funkcjonalność. Mógł jej nie zrobić ze względów marketingowych (tanie modele
    nie mają tej funkcji, droższe mają) albo oszczędnościowych (zawsze to
    kilkanaście godzin pracy konstruktorów i programistów mniej, a klient i tak
    najczęściej się w tym nie połapie).

    --
    Pozdrawiam,

    yabba