  • 1. Data: 2014-04-09 09:50:54
    Temat: Nagrywanie VHS -> komp
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    Ostatnio przegrywałem kasety VHS na komputer i mam taki problem.
    Na jednej z kaset na środku obrazu pojawia się taki pas "śniegu". Tzn w
    środkowej części ekranu są takie zakłócenia, że się nie da nic obejrzeć w
    tym miejscu. Co ciekawe, jak przewijam film na podglądzie, to widać co tam
    jest na środku (z tego co pamiętam, właśnie na przewijaniu na podlądzie
    były zakłócenia, a tu ich nie ma). Na pozostałych kasetach jest normalnie.
    Czy da się coś z tym zrobić, żeby obraz był ok? Czy to wina kasety, czy
    może coś w torze jest nie tak?

    Systme wygląda tak:
    Odtwarzacz video Sharp - wyjście eurozłączem, przejście na composite video
    wchodzi łącczem CVBS do tunera LEadtek DVT Palmtop podłączonego przez usb
    do PC. Używam standardowego oprogramowania leadteka: Winfast PVR2.

    pozdrawiam
    gb

  • 2. Data: 2014-04-09 11:57:57
    Temat: Re: Nagrywanie VHS -> komp
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 09:50, Grzegorz Brzuchalski pisze:
> [...]
    > video wchodzi łącczem CVBS do tunera LEadtek DVT Palmtop podłączonego
    > przez usb do PC. Używam standardowego oprogramowania leadteka: Winfast

    Rodzaj "spięcia" sprzętu nie ma tu nic do rzeczy, podobnie jak program
    do zgrywania.

    Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
    Kąt głowicy video ustawiłeś?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 3. Data: 2014-04-09 14:11:08
    Od: "Grzegorz Brzuchalski" <g...@g...com>

    W dniu .04.2014 o 11:57 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > Rodzaj "spięcia" sprzętu nie ma tu nic do rzeczy, podobnie jak program
    > do zgrywania.

    Domyslałem się tego, aczkolwiek na tv wydaje się, że obraz lepiej wygląda
    niż przez kartę tv.

    > Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
    > Kąt głowicy video ustawiłeś?

    Taśmę, obejrzę.
    A jak się ustawia tą głowicę?
    Czy da się to zrobić bez rozbierania sprzętu (pożyczony)?

  • 4. Data: 2014-04-09 14:57:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-04-09 14:11, Grzegorz Brzuchalski pisze:

> [...]
    >>

    > Taśmę, obejrzę.
    > A jak się ustawia tą głowicę?
    > Czy da się to zrobić bez rozbierania sprzętu (pożyczony)?

    Każdy chyba magnetowid z zapisem helikalnym, w tym każdy (s)VHS ma
    regulację w urządzeniu i/albo w pilocie. OIDP naywało się to "tracking".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2014-04-09 15:09:48
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    > Rodzaj "spięcia" sprzętu nie ma tu nic do rzeczy, podobnie jak program
    > do zgrywania.
    >
    > Zobaczyłeś, jak wygląda taśma?
    > Kąt głowicy video ustawiłeś?

    nie kąt głowicy, a prowadnice taśmy.
    trzeba zdjąć obudowę, po obu stronach głowicy są przesuwne prowadniczki
    dzięki którym taśma okala głowicę.
    od góry są nacięcia do regulacji, więc jeśli nie można trackingiem to
    pozostaje regulacja prowadnic.
    jest do tego specjalny przyrząd, ale można użyć końcówki.

  • 6. Data: 2014-04-27 01:44:59
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Brzuchalski" napisał:

    > Na jednej z kaset na środku obrazu pojawia się taki pas "śniegu".

    Tylko na jednej? Nic Ci to nie mówi?

    > Odtwarzacz video Sharp ...

    Zużyte głowice wizyjne i/lub synchro. Magnetowidy tak mają, a szcególnie
    Sharp. Nie słuchaj głupich rad i nie grzeb w sprzęie nie mając pojęcia, ani
    profesjonalnych narzędzi. Tym bardzie w pozyczonym.

    Pzdr