  • 1. Data: 2015-06-02 21:15:31
    Temat: "Nadczynna" klawiatura laptopa
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Moją Toshibę dopadła dziwna przypadłość. Ni z tego, ni z owego uaktywnia się
    "menu generalne" Windowsów, tak, jakbym wcisnął klawisz z ichnią "okienkową"
    chorągwią. Oprócz takiego samoistnego jej wzbudzania zauważyłem też, iż lapek
    reaguje tak na kilka literek: b, d, m i klawisz [tab].

    Aby wyczaić mechanizm tego zjawiska podłączyłem (przez gniazdo PS2) klawiaturę
    zewnętrzną, i częstotliwość "samozapłonu" zmalała zauważalnie, ale... nie spadła
    do zera. Jednak wiadomo przecież, iż pomimo tego, że jest ta druga klawiatura,
    to owa wbudowana -- nadal pozostaje aktywna, więc może bruździć, jeśli przyczyną
    zjawiska są rozkalibrowane styki na niej, generujące paczki impulsów / stanów
    nieustalonych. Ale podejrzewałem też jakiś złośliwy kod, który dokleił się do
    sterownika klawiatury. Przeczesałem maszynę antywirusowym ESET-em "on line",
    który wykrył jeden zainfekowany plik, usunął go, ale zjawisko nie ustało.

    Czy może jednak być to robal, czy raczej byście obstawiali brudne styki?

    Ponieważ w większości wypadków lapek jest używany w domu, więc w grę wchodzi
    podłączenie zewnętrznej klawiatury, mam na myśli taką via USB, no bo może wtedy
    uda się obejść jakoś ową wbudowaną, i nie będzie już dokładać swoich szumów do
    sygnału? Wszak sterownik do tej USB będzie inny, i mogło by to (być może)
    zadziałać? Jednak nie mam takich klawiszy -- jak sądzicie, pomoże to, czy też
    nie? Bo nie chcę kupować, jeśli raczej nic nie pomoże...

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 2. Data: 2015-06-02 22:15:47
    Temat: Re: "Nadczynna" klawiatura laptopa
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a jak wyłączysz w menadzerze?

  • 3. Data: 2015-06-03 10:54:46
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-06-02 21:15, (c)RaSz wrote:

    > Czy może jednak być to robal, czy raczej byście obstawiali brudne styki?

    Dosc latwo sprawdzic - odpal live CD/DVD z jakims Linuksem.

    nie zalales jej kiedys moze? Albo w inny sposob mogla przyswoic brud
    ktory to powoduje. W zaleznosci od latwosci dlubania mozesz sprobowac
    albo przeplukac te klawisze izopropanolem, a jak nie pomoze to poszukac
    nowej na wymiane.

    --

    memento lorem ipsum

  • 4. Data: 2015-06-05 11:09:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    (c)RaSz wrote:
> [...]
    >
    > Czy może jednak być to robal, czy raczej byście obstawiali brudne styki?

    Na portalach aukcyjnych można znaleźć bez problemu klawiatury do
    większości laptopów. Wymieniasz i spokój.

  • 5. Data: 2015-06-05 13:35:39
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w
    news:55716753$0$2208$65785112@news.neostrada.pl ...
    : (c)RaSz wrote:
    : > (...)
    : >
    :
    : Na portalach aukcyjnych można znaleźć bez problemu klawiatury do
    : większości laptopów. Wymieniasz i spokój.
    :

    Po dłuższym zastanowieniu -- doszedłem do wniosku, że dolegliwość mojego laptopa
    ma jednak charakter programowy, a nie jest związany jedynie z samą fizyczną
    klawiaturą. A że w związku z tym poszukuję odpowiedzi na dość odmienne pytanie,
    tedy zakładam wątek z nowym tematem. A to dlatego, żeby już sam tytuł skłonił do
    zajrzenia tam przez tych, którzy na owo nowe pytanie mogą znać odpowiedź...

    Nowe pytanie brzmi: >> Gdzie znaleźć "gorące klawisze" <<

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak

  • 6. Data: 2015-06-05 18:40:42
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-06-05 13:35, (c)RaSz pisze:
    > Nowe pytanie brzmi: >> Gdzie znaleźć "gorące klawisze" <<

    Nie mogleś wpisać pytania na google?
    https://www.google.pl/#q=Gdzie+znale%C5%BA%C4%87+%22
    gor%C4%85ce+klawisze%22+

    --