  • 1. Data: 2015-05-29 10:29:02
    Temat: Komputer w skrzyni typu RACK 19 cali - czy to ma sens?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Czy ekonomicznie uzasadnione jest rozważanie budowy komputera do domu w
    postaci Racka 19 cali?

    Wyobrażam sobie, że w schowku pod schodami byłoby "centrum", czyli
    komputer, może NAS, może router wifi z przeciągniętymi antenami gdzieś w
    inne miejsce.

    Czy w ogóle sprzęt domowy występuje w wersji Rack, czy należy od razu
    dać sobie spokój ze względu na ceny?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-05-29 12:09:11
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

> [...]
    >inne miejsce.
    >Czy w ogóle sprzęt domowy występuje w wersji Rack, czy należy od razu dać

    Obudowa RACK pod zwykle bebechy ATX kosztuje około 350
    pln(nowa)/150pln(uzywka) 450mm głęboka. Szafa rack 600mm głębokości jakieś
    400 -500.
    Routery rakowe tez są dostępne, zazwyczaj trochę droższe niż wersje
    "biurkowe"

    Obecnie jestem w trakcie budowy takiego rozwiązania w domu, serwer domowy
    mam juz od wielu lat z VMware ESXI i na nim NAS`a (freenas) i inne usługi
    takie małe laboratorium IT :).

    Buniek

  • 3. Data: 2015-05-29 12:12:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-05-29 o 12:09, BUNIEK pisze:

> [...]
    > domowy mam juz od wielu lat z VMware ESXI i na nim NAS`a (freenas) i
    > inne usługi takie małe laboratorium IT :).

    Gdzie te bebechy rackowe się kupuje? Ciężko mi znaleźć, np obudowy
    komputerowe.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-05-29 12:27:23
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Gdzie te bebechy rackowe się kupuje? Ciężko mi znaleźć, np obudowy
    >komputerowe.

    Masę ofert masz na allegro nowe używane (serwer rack, Obudowa rack), jak
    masz miejsce to może lepiej kupić jakiś markowy serwer gotowy.

    Buniek

  • 5. Data: 2015-05-29 13:41:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2015-05-29 10:29, Marcin N wrote:

> [...]
    >
    > Wyobrażam sobie, że w schowku pod schodami byłoby "centrum", czyli
    > komputer, może NAS, może router wifi z przeciągniętymi antenami gdzieś w

    Zalezy co chcesz osiagnac. 'profi look' czy masz np. okablowanie
    strukturalne z krosownica i jakos tak to sie razem lepi ;).
    Bo trzeba pamietac ze serwery rackowe z reguly do najcichszych nie
    naleza. One maja miec wydajna wentylacje a nie chodzic w cichych
    kapciach.

    Co do wifi i przeciagania anten to pamietaj ze kabel wprowadzi tlumienie
    sygnalu nadawanego i odbieranego. Stad tak popularne jest laczenie
    nadajnika z antena dotyczace sprzetu mikrofalowego gdzie te straty
    bywaja bardziej dotkliwe.

    Ale z kolei sam AP w metalowej szafce tez sie wytlumi ;). Wiec najlepiej
    byloby go gdzies calego estetycznie wcisnac.

    --

    memento lorem ipsum

  • 6. Data: 2015-05-30 00:41:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-05-29 o 13:41, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    >
    > Ale z kolei sam AP w metalowej szafce tez sie wytlumi ;). Wiec najlepiej
    > byloby go gdzies calego estetycznie wcisnac.

    I przy okazji odradzam "naleśniki", czyli obudowy 1U czy 2U - wyje toto
    niemiłosiernie (dużo małych wysokoobrotowych wentylatorków) a mimo to
    grzeje się, problemem jest coś włożyć.

    Do niektórych obudów (np. Prolianty ML) można dokupić szyny do montażu w
    racku.
    Podobnie, niektóre UPS-y mają opcje montażu rackowego. Tak samo switche.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam