  • 161. Data: 2014-01-08 13:25:36
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 13:08:08 UTC+1 użytkownik AZ napisał:
> [...]
    najprawdopodobniej nigdy nie wsiądę. Grupa wsparcia nie anonimowych alkoholików i
    pijaków na grupie samochody napisze każdą bzdurę żeby usprawiedliwić swoja głupotę i
    pociąg do trunków. Już widzę oczami wyobraźni wypijanie lampki wina do parówki
    kupionej na stacji benzynowej. Nie pasuje komuś jeżdżenie na trzeźwo niech odda PJ.
    Chce mieć PJ to nie pije nawet lampki wina.

    > Masz/miales jakis problem z alkoholem ze sam temat wzbudza w tobie takie
    >
    > niezdrowe emocje?
    >

    > --
    >
    > Artur
    >
    > ZZR 1200

    Nigdy nie miałem problemu z alkoholem. Ale jestem uzależniony od nikotyny. Mój
    mechanizm obrony jak by chcieli wprowadzić ograniczenia na to co zawiera nikotynę
    byłby identyczny z argumentacją alkoholików. Taką samą argumentację ze trochę powinno
    być wolno mieli by narkomani, pedofile itp. Jeśli mamy pozwolić na legalne dewiacje i
    nałogi to zezwólmy lincz i samosąd.

  • 162. Data: 2014-01-08 13:49:54
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-08, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]
    być wolno mieli by narkomani, pedofile itp. Jeśli mamy pozwolić na legalne dewiacje i

    Widze, ze nadal nie widzisz roznicy. Tak jak Ty sobie towarzysko jarasz faje
    z kolegami ktos chce sie towarzysko napic jednego piwa w knajpie na miescie
    albo wypic lampke wina do obiadu i sobie pojechac bez stresu i obawy o
    kontrole. To nie jest nalog ani alkoholizm.

    Fajami tez mozna sie niezle ujarac i gorzej kontaktowac niz majac 0,5 promila
    a zakazu nie ma.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 163. Data: 2014-01-08 14:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Ale jakoś granicę niekaralności trzeba określić.

    Ale Gotfryd juz proponował, ze wystapię w roli adwokata, żeby kara była
    liniowo postepująca.
    Czyli np:
    0,5%% - 1 dzien
    1%% - 20 dni

    A reszte liniowo ustawić pomiedzy.

  • 164. Data: 2014-01-08 14:09:03
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 13:49:54 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

> [...]
    >
    > kontrole. To nie jest nalog ani alkoholizm.
    >

    > Fajami tez mozna sie niezle ujarac i gorzej kontaktowac niz majac 0,5 promila

    Jak chce się napić piwa to przyjeżdża taksówką. Nałogowy palacz nie jest w stanie
    doprowadzić się do stanu upojenia nikotynowego. Wiem to z doświadczenia. Można palić
    jednego za drugim i nic się nie dzieje. Nikotyna inaczej niż alkohol działa. Ona
    pobudza mózg do pracy. Alkohol wyłącza mózg. U nikotynowego nowicjusza mogą wystąpić
    zburzenia równowagi przy zachowaniu pełnej świadomości. Trwają po solidnym
    zaciągnięciu do pól minuty i są jednorazowe, to znaczy że kolejne zaciągnięcia ich
    nie powodują. Nie słyszałem żeby ktoś przyzwyczajał się do nikotyny kierując
    samochodem. Etap inicjacji przechodzi się w szkole. Na długo zanim dostanie się PJ.

  • 165. Data: 2014-01-08 14:17:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-08, k...@g...com <k...@g...com> wrote:

> [...]
    samochodem. Etap inicjacji przechodzi się w szkole. Na długo zanim dostanie się PJ.

    Ale o to chodzi bym nie musial brac taksowki wstepujac na piwo po robocie.
    Jak umawiam sie na dluzsze posiedzenie niz jedno piwo to sobie organizuje
    transport.

    O paleniu nie musisz mi mowic bo palilem nalogowo - zdarzalo mi sie ujarac
    tak fajkami ze robilo mi sie slabo. Moze i nikotyna mozg pobudza do pracy
    ale jarajac faje ten mozg nie ma tlenu ktory do tej pracy jest mu potrzebny
    a to wlasnie to powoduje oslabienie zdolnosci.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 166. Data: 2014-01-08 14:20:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-08, AZ <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > ale jarajac faje ten mozg nie ma tlenu ktory do tej pracy jest mu potrzebny
    > a to wlasnie to powoduje oslabienie zdolnosci.

    BTW. Po pol roku od rzucenia palenia dopiero widac jak tlen pobudza myslenie ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 167. Data: 2014-01-08 14:23:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    W dniu środa, 8 stycznia 2014 08:56:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Tue, 7 Jan 2014 17:13:01 -0800 (PST), k...@g...com

    >Tak masz sobie odmówić i nie lampki wina.

    Dlatego ze tobie nie smakuje ? Veto.

    >W Polsce nie pije się lampki wina tylko najebuje na sztywno

    Bywa, ale coraz rzadziej.

    >i rano alkomatem sprawdza czy już można jechać bo jest mniej niż o,2.

    I cos w tym zlego ? To znaczy ze dopiero rano jada i ze wczesniej
    sprawdzaja ?

    >Jak by był Bóg to już byś był przez niego zajebany za kłamstwo z tą
    >wypijaną przez Ciebie lampką wina.

    Ale mnie tez wodka nie smakuje i nie widze zadnej przyjemnosci w
    wypijaniu pol litra ... wiec nie wypijam.

    Co nie znaczy ze sobie lampki wina odmowie ... dwoch lampek, trzech.
    Ale jak mam jechac to dwoch nie ... ale czemu ani jednej nie ?
    Na swiecie jakos nie ma problemu, wypija i trzy, i dojada do domu bez
    problemow.

    J.

  • 168. Data: 2014-01-08 14:32:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >Dlatego postuluje bardziej uciążliwe kary za jechanie przy duzo
    >wyzszych
    >promilach.
    >Przy 0,5 i grzecznej jezdzie rzeczywiście nie powoduje się specjalnie
    >duzego ryzyka, mniejsze niz jadąc i będąc mocno zmęczonym.

    w Niemczech bylo kiedys ciekawie. Progi moge troche mylic, ale jakos
    tak
    Ponizej 0.5 prowadzic wolno ... ale przepisowo.
    Bo jak zlapia na jakims wykroczeniu, to powyzej 0.3 promila mandat za
    wykroczenie 1.5x wiekszy.

    Powyzej 0.5 mandat za sam alkohol, powyzej 0.6 wieszy mandat, 0.7
    jeszcze wiekszy i punkty ( a u nich punkty ciezkie),
    0.8 to juz miesiac bez PJ, 0.9 to dwa miesiace, a od 1.1 zaczynalo sie
    przestapstwo drogowe, zagrozone nawet odsiadka.

    IMO - bardzo rozsadnie i zyczylbym sobie wprowadzenia w Polsce
    podobnie ... ale problemu wypadkow po pijaku to raczej nie poprawi.

    J.

  • 169. Data: 2014-01-08 15:36:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Jan 2014, J.F wrote:

> [...]
    > Ponizej 0.5 prowadzic wolno ... ale przepisowo.
    > Bo jak zlapia na jakims wykroczeniu, to powyzej 0.3 promila mandat za

    Czyli "okoliczność obciążająca", a nie, że nie wolno :)
    Ale co do zasady OK :)

> [...]
    > przestapstwo drogowe, zagrozone nawet odsiadka.
    >
    > IMO - bardzo rozsadnie i zyczylbym sobie wprowadzenia w Polsce podobnie ...

    Dotąd mniej więcej zgoda.

    > ale problemu wypadkow po pijaku to raczej nie poprawi.

    A tu nie.
    Poprawi.
    Spowoduje skupianie się na co groźniejszych przypadkach.
    Ładnie opisał to gdzieś Robert - zatrzymanie osobnika kwalifikującego
    się do zatrzymania praktycznie "wyłącza" patrol z działania.
    Po drugie dochodzi "motywacja statystyką".
    A może nawet "po pierwsze" :>

    Dodam, że IMO istotne jest, że mi zarówno "na oko" jak i ze statystyki
    wychodzi, że "samo pijaństwo" (w granicach zachowania samokontroli,
    dwupromilowców i wyżej wyłączamy) nie jest tym największym zagrożeniem,
    są nim "szybcy i wściekli", ponad 3x tyle wypadków i ofiar
    w kategorii "niezachowanie bezpiecznej prędkości" mówi samo
    za siebie.

    pzdr, Gotfryd

  • 170. Data: 2014-01-08 15:48:04
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 8 stycznia 2014 14:17:12 UTC+1 użytkownik AZ napisał:

> [...]
    >
    > ale jarajac faje ten mozg nie ma tlenu ktory do tej pracy jest mu potrzebny
    >
    > a to wlasnie to powoduje oslabienie zdolnosci.

    A możesz napisać co w tym piwie jest takiego cudownego że jak się ludzie spotykają
    żeby pogadać po robocie to koniecznie piwo piją? W języku ostrzeżeń dla człowieka jak
    coś jest gorzkie to jest szkodliwe albo trujące. Natura tak wymyśliła. Piwo spełnia
    naturalny warunek szkodliwości. Gorzki smak to ostrzeżenie żeby nie pić. Załóżmy że
    ktoś ma zboczony smak i gorzkie mu pasuje. Są piwa bezalkoholowe spełniające warunek
    gorzkości. Całkowicie odrzucam tłumaczenie że może być dopuszczona jakaś minimalna
    ilość alkoholu bo ludzie chcą się czegoś napić. Są różne rodzaje alkoholizmu. Jeden
    polega na tym że trzeba cały czas dostarczać do organizmu alkohol w niewielkich
    ilościach. Może Ty nie chcesz tylko musisz wypić piwo po pracy?