-
Data: 2014-01-17 20:32:54
Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-01-17 20:00, Budzik pisze:
> Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
>
>> Tak w wolnym tłumaczeniu - większość wypadków z powodu alkoholu
>> to soboty i niedziele. 71% to kierowcy z powyżej 1.1%% , a 20%
>> to kierowcy ze stężeniem powyżej 2%% (jeżeli dobrze to zrozumiałem).
>>
>> Myślisz, że w Polsce jest inaczej?
>
> Ok, czyli poniżej 1,1%% to 10% wypadków powodowanych przez nietrzeźwych.
> Z innych danych wynikało ze pijanych jest na drogach srednio 2%.
> Z jeszcze innych że pijani powodują 4,6% wypadków.
> Wnioski...
> Pomimo tego, ze na drogach jest 2% pijanych kierowców, to do 1,1%% powodują
> oni tylko 0,46%% wypadków.
> Czyli wypili niewiele, są bardziej ostrozni niż zwykli kierowcy, przez co
> jadą ostrożniej.
Biorąc pod uwagę oficjalnie podawane dane z łapanek(w Polsce)
to stosunek 0,2-0,5%% do pow. 0,5%% to ~1/3. Biorąc pod uwagę dane o
wpływie alkoholu na organizm itd. (czyli 5x większe ryzyko wypadku
przy 1%%) to wniosek można uznać za mniej więcej poprawny :)
> Natomiast powyżej 1,1%% powodują już znacznie wieksze (wzrost o 100%)
> niebezpiecznestwo niż kierowca trzeźwy.
Ryzyko jest 5x większe. Wielu rzeczy nie da się tak policzyć.
> Czy dobrze rozumiem?
Mniej więcej.
> Oczywiście pytanie, jakie jest ilościowe rozłożenie pijanych w grupie tych
> 2% jezdzacych po pijaku.
Dokładnych danych podawanych do publicznej wiadomości nie ma, niemniej
nie jest to tak specjalnie potrzebne - z danych dostępnych jasno widać,
że zmiana z 0,2%% na 0,5%% w Polsce niczego by nie zmieniła, ba, wręcz
by statystyka medialnej 'łapanki' się pogorszyła dla władz. Jednakże nie
jestem osobą kompetentną, by ocenić skutki społeczne (w efekcie
wypadkowość) w przypadku tylko podniesienia limitu do 0,5%% (wyżej
w żadnym wypadku, niemniej potrzebne są też zmiany w zakresie
zatrzymywania uprawnień, kontroli itd.). Wiadomo natomiast, że by
poprawić bezpieczeństwo na drogach, należy niestety walczyć z
prędkością, zachowaniami nieodpowiedzialnymi, brakiem reakcji
policji na dość powszechne wykroczenia itd.
Drogi mamy już całkiem dobre i na ich stan winy zrzucać również
nie można.
BTW - co jest główną przyczyną wypadków w Niemczech?
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.14 20:51 John Kołalsky
- 17.01.14 21:53 Budzik
- 17.01.14 23:27 John Kołalsky
- 17.01.14 23:34 Gotfryd Smolik news
- 18.01.14 22:08 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=