eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNachlany tramwajarz zabił dwie osoby w ŁodziRe: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
  • Data: 2014-01-17 20:32:54
    Temat: Re: Nachlany tramwajarz zabił dwie osoby w Łodzi
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-01-17 20:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Artur Maśląg f...@p...com ...
    >
    >> Tak w wolnym tłumaczeniu - większość wypadków z powodu alkoholu
    >> to soboty i niedziele. 71% to kierowcy z powyżej 1.1%% , a 20%
    >> to kierowcy ze stężeniem powyżej 2%% (jeżeli dobrze to zrozumiałem).
    >>
    >> Myślisz, że w Polsce jest inaczej?
    >
    > Ok, czyli poniżej 1,1%% to 10% wypadków powodowanych przez nietrzeźwych.
    > Z innych danych wynikało ze pijanych jest na drogach srednio 2%.
    > Z jeszcze innych że pijani powodują 4,6% wypadków.
    > Wnioski...
    > Pomimo tego, ze na drogach jest 2% pijanych kierowców, to do 1,1%% powodują
    > oni tylko 0,46%% wypadków.
    > Czyli wypili niewiele, są bardziej ostrozni niż zwykli kierowcy, przez co
    > jadą ostrożniej.

    Biorąc pod uwagę oficjalnie podawane dane z łapanek(w Polsce)
    to stosunek 0,2-0,5%% do pow. 0,5%% to ~1/3. Biorąc pod uwagę dane o
    wpływie alkoholu na organizm itd. (czyli 5x większe ryzyko wypadku
    przy 1%%) to wniosek można uznać za mniej więcej poprawny :)

    > Natomiast powyżej 1,1%% powodują już znacznie wieksze (wzrost o 100%)
    > niebezpiecznestwo niż kierowca trzeźwy.

    Ryzyko jest 5x większe. Wielu rzeczy nie da się tak policzyć.

    > Czy dobrze rozumiem?

    Mniej więcej.

    > Oczywiście pytanie, jakie jest ilościowe rozłożenie pijanych w grupie tych
    > 2% jezdzacych po pijaku.

    Dokładnych danych podawanych do publicznej wiadomości nie ma, niemniej
    nie jest to tak specjalnie potrzebne - z danych dostępnych jasno widać,
    że zmiana z 0,2%% na 0,5%% w Polsce niczego by nie zmieniła, ba, wręcz
    by statystyka medialnej 'łapanki' się pogorszyła dla władz. Jednakże nie
    jestem osobą kompetentną, by ocenić skutki społeczne (w efekcie
    wypadkowość) w przypadku tylko podniesienia limitu do 0,5%% (wyżej
    w żadnym wypadku, niemniej potrzebne są też zmiany w zakresie
    zatrzymywania uprawnień, kontroli itd.). Wiadomo natomiast, że by
    poprawić bezpieczeństwo na drogach, należy niestety walczyć z
    prędkością, zachowaniami nieodpowiedzialnymi, brakiem reakcji
    policji na dość powszechne wykroczenia itd.
    Drogi mamy już całkiem dobre i na ich stan winy zrzucać również
    nie można.

    BTW - co jest główną przyczyną wypadków w Niemczech?



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: