eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
    ot-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Wed, 5 Jul 2023 18:52:17 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <a...@4...net>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me>
    <g...@m...org> <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u81gps$1ef$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u824v1$gt7$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1...@4...net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u83njj$gi4$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u83qjg$jge$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: 157.25.67.74
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.67.74"; logging-data="28248";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:Dk0iuLxlZuY/AH79CW6CgbVbm90=
    sha256:wgB6XnCkGsqRW/rj44IK9mxDoABOYj0Jo4RGecub7aA=
    sha1:aCK0QecNIOqYHhY9zrehcDXIP7c=
    sha256:KiI/xZKNG1fFh3Klz+d+PNriy2u7CCbpSwdH2S7W364=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714940
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 05 Jul 2023 17:43:19 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .07.2023 o 15:20 Janusz <j...@o...pl> pisze:
    >> Ale ja wiem co piszesz tylko że to bardzo mało realne żeby producent aż
    >> tak się mylił albo specjalnie dobijał za dużo czynnika.
    >> Przecież jak instalacja jest szczelna a nowa ma takie szanse być przez
    >> kilka lat to nominalna ilość wystarcza, tym bardziej że gwarancja to max
    >> 5-7 lat i chyba czynnika nie uwzględnia, a tyle instalacja powinna być
    >> szczelna z palcem w nosie.
    >> To raz a dwa poprawa parametrów jej po roku czy dwóch jest jeszcze
    >> bardziej dziwna, wg twojej teorii powinno ubyć czynnika i sie jej
    >> poprawiło, tylko że jeżeli go ubywa to ubywać będzie dalej i po
    >> kolejnych 2-3 latach już powinna przestać chodzić a tu wg twoich
    >> twierdzeń wynika że się automagicznie uszczelnia :) bo działa dalej :)
    >> No sorry, ale nie kupuję tego.
    >
    > Nic się nie uszczelnia, czynnik znika ciągle w większej lub mniejszej
    > ilości w zależności od konstrukcji sprężarki i eksploatacji pojazdu.
    > Klima działa dalej bo zakres w którym będzie poprawnie chłodzić w
    > zależności od ilości czynnika jest szeroki.
    > Jak dadzą 70gr więcej przy 700gr całkowitej ilości to mamy 10% więcej
    > czynnika w instalacji a ciśnienie na sprężarce dalej jest w granicach
    > normy.
    > Przy ubytku 1% rocznie mamy 10 lat aż osiągnie ilość nominalną.

    Ale sugerujesz ze przy 70g nadmiaru parownik sie zaladza,
    a przy 56g nadmiaru juz nie?

    Bo tak by wychodziło z przykładu.
    Z kolei przy wiekszym ubytku, np 5%, to po 2 latach mamy nominalne
    700g, ale po kolejnych 3 juz tylko 600 ... czy klima nie robi sie
    słaba?

    > Klima w aucie działa nawet jak czynnika jest 50%.

    Czyli mozna powiedziec, ze te nominalne 700g to jest 100% nadmiaru :-P

    > Powyższe liczby są z czapy, mają wytłumaczyć ideę.
    > Jak mi pierwszy raz zamarzła klima w nowym aucie to pojechałem do ASO i
    > tam mi wytłumaczyli, żebym z tym nic nie robił bo samo przejdzie.
    > Człowiek mi mówił, że jak odciągali czynnik w nowym aucie to zawsze go
    > było więcej niż ilość zalecana przez producenta, tłumaczenie było jak
    > powyżej i że nie jestem pierwszy, który zgłasza zamarzanie.

    Z jednej strony - zrozumiałe, ze producent nie chce miec problemów,
    i woli dolać więcej, niz jakby sie miała ujawnic jakaś średnia
    nieszczelnosc na gwarancji :-)

    Z drugiej ... czy to obecnie nie jest czynnik scisłego zarachowania?

    > Samo przeszło i później już się nie pojawiło, do czasu aż kupiłem kolejne
    > nowe i w podobnych warunkach tam też na autostradzie zamarzła klima.

    A jak sie nie pojawiało, to warunki tez bywały podobne?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: