  • Data: 2022-08-28 17:58:12
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.08.2022 o 13:11, r...@k...pl pisze:

    > To podaj.

    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
    unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
    kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
    2.
    Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do osoby znajdującej się w
    pobliżu drogi, jeżeli jej zachowanie mogłoby pociągnąć za sobą skutki, o
    których mowa w tym przepisie.
    3.
    Jeżeli uczestnik ruchu lub inna osoba spowodowała jednak zagrożenie
    bezpieczeństwa ruchu drogowego, jest obowiązana przedsięwziąć niezbędne
    środki w celu niezwłocznego usunięcia zagrożenia, a gdyby nie mogła tego
    uczynić, powinna o zagrożeniu uprzedzić innych uczestników ruchu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!