eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNa początku zegarki elektroniczne były drogieRe: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-septem
    ber.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Yakhub <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Na początku zegarki elektroniczne były drogie
    Date: Fri, 25 Aug 2017 09:34:02 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 28
    Message-ID: <d74ngux1zqgw.5qg7hx7mitlv$.dlg@40tude.net>
    References: <onkj0q$6dh$1@usenet.news.interia.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="7a69c0010b1fe23fff837dc99c0caa79";
    logging-data="26347";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/4fh91ub9O+v/gWGM5p5g6"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:PFdLAlpkKCzbgHYoHG9KRpa4M84=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2613444
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 23 Aug 2017 20:54:19 +0200, Adam napisał(a):

    > Wytworzenie silnika spalinowego jest o wiele bardziej pracochłonne,
    > wymaga też zdecydowanie więcej materiałów i zaplecza maszynowego w
    > stosunku do wyprodukowania silnika elektrycznego.

    W całej tej dyskusji na temat wpływu elektryfikacji motoryzacji na
    gospodarkę IMHO zapominacie, że silnik, nawet razem ze skrzynią biegów, to
    jedynie ułamek współczesnego samochodu.

    Samochód elektryczny to w zdecydowanej większości taki sam samochód, jak
    spalinowy. Różnią się TYLKO silnikiem. Cała reszta jest identyczna
    (w sensie: równie skomplikowane)- począwszy od zawieszenia, karoserii i
    szyb - a skończywszy na radiu, tapicerce i silniczkach do centralnego
    zamka.

    To, że samochody będą miały inne silniki wcale tak wiele nie zmienia - ani
    dla koncernów, które je produkują, ani dla całej branży z motoryzacją
    związanej.

    Bo co tak naprawdę się zmieni dla firmy produkującej np. klocki hamulcowe,
    albo amortyzatory? Jaka to jest różnica dla blacharzy realizujących naprawy
    powypadkowe? Dla lakierników? Kilka samochodów już miałem, wizyt u
    mechaników nie zliczę - ale MOŻE 20% interwencji mechanika dotyczyła układu
    napędowego...

    --
    Yakhub

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: