  • Data: 2019-11-21 02:07:04
    Temat: Re: Na hulajnodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:c099d630-c59a-4785-80a0-0f3f845856da@go
    oglegroups.com...
    >Czytalem ze efekt zyroskopowy nie ma żadnego wpływu na utrzymanie
    >równowagi. Jedynie siła odśrodkowa.
    >Jaki efekt zyroskopowy może mieć kółko 8,5 cała? Praktycznie zaden.

    Nie taki znow maly.

    >Nie pierdol ze kiedys czytałeś. Dostales informacje i tak się Google
    >zagrzalo jak zaczales szukac ze przez dwie godziny chodziło jak na
    >numerze 202122.

    Chyba widze zrodlo nieporozumienia.
    Istotnie, przyznaje, ze nie efekt zyroskopowy tylko sila odsrodkowa
    zapobiega przewroceniu roweru ... w zakrecie.

    Tylko, ze ja ide o krok dalej - co powoduje, ze ta sila jest
    odpowiednia ?
    Kierowca ... niewatpliwie, wystarczy zobaczyc, jak sie dzieci ucza
    jezdzic na rowerze.

    i tu smiem twierdzic, ze efekt zyroskopowy "pomaga utrzymac
    rownowage", poniewaz skreca przednie kolo we wlasciwą strone.
    A "wyprzedzenie" przedniego kola to raczej przeszkadza, bo dziala w
    przeciwna strone niz trzeba ...

    J.