  • Data: 2018-12-20 22:55:53
    Temat: Re: NVMe na 2.5"
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "2late" p...@o...org

    > Szybkosc transferu danych z bufora w windows nie jest wyswietlana prawidlowo.

    Aby nie zapraszać kłopotów, wyłączyłem buforowanie
    w Windows. Zysku z tego nie ma, straty w razie
    padu -- są duże.

    Dyski SSD mają różne rozwiązania. Evo 970 1/4 TB
    ma 512 MB LPDDR4 i ,,dynamicznie'' przydzielany
    bufor z SLC. Czytałem o dyskach (może Plextrora)
    które pod swój bufor zabierają pamięć komputera.

    O tyle to niebezpieczne w pisaniu na dysku, że
    bufor w komputerze pada wraz z systemem, podczas
    gdy bufor w dysku jest ponoć odporny na zaniki
    napięcia.

    Co do nieprawidłowości wyświetlania -- IMO trzeba
    ocenić praktyczne zyski, nie zaś masturbować się
    syntetycznymi testami.

    Ja zyski mam szokujące czasami, a czasami nie mam.

    64W10 uruchamia się nie 10 s. (jak rzekomo u innych)
    ale dłużej niż podnosił się z hibernacji, gdy nie
    miałem SSD. Ale kalkulator (deadline) odpala się na
    oko bezzwłocznie, podczas gdy wcześniej irytowałem
    się traceniem czasu...

    Ale taki efekt mogłem uzyskać bez SSD -- wrzucając
    kalkulator do RAMdysku. ;)

    Teraz też to i owo wrzucam do RAMdysku.

    -=-

    IMO hybrydowe dyski mogą być znacznie lepsze niż SSD.
    Skoro w RAMie potrzebujemy nie więcej niż 2 GB na sam
    64W10 -- z dysku nie ciągniemy podczas uruchamiania
    więcej, choć partycja 64W10 zajmuje znacznie więcej.
    Gdyby w SSD umieścić tylko to, co istotne, być może
    starczyłoby ze 20 GB -- wówczas można by było takie
    cos wykonać z szybkich i żywotnych SLC, zamiast
    z QLC, stale odświeżanych. ;)

    IMO złośliwa polityka M$ wymusza stosowanie SSD.
    Pod 32WXP system pracuje naprawdę płynnie, bez
    zamrożeń/zacięć, bezproblemowo -- mając do swej
    dyspozycji tylko HDD.

    IMO najciekawszym rozwiązaniem byłyby hybrydy
    HDD+nieulotneRAM -- takie RAMki ponoć można
    wykonywać z nanorurek węglowych.

    https://antyweb.pl/nram-zastapi-pamiec-dram/
    NRAM zamiast DRAM

    Mnie by starczyły w laptopie 2 TB HDD z 64 GB NRAM. :)

    Trwałe jak HDD, w cenie droższych HDD, szybsze niż SSD.

    HDD mają nadal przed sobą świetlaną (dosłownie)
    przyszłość -- z głowicami wstępnie grzejącymi
    laserkami powierzchnię talerzyków...

    --