  • 11. Data: 2016-02-04 08:47:17
    Temat: Re: NUC6i5SYH kupić nie kupić zapytać warto
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 03.02.2016 21:11, Przemysław Ryk wrote:
    > No niestety - nie ma siły - z wymagań ,,dobrze, wydajnie i tanio" daje się
    > jednocześnie realizować tylko kombinację dwóch tych rzeczy.

    Zaiste.
    Myślałem, że może będziecie w stanie podpowiedzieć rozwiązanie dające
    wydajność jak NUC, np. za połowę tej kasy - gdyż nie orientuję się
    dobrze w obecnie dostępnych rozwiązaniach. W moim blaszaku mam ciągle
    klawiaturę DIN i Gravisa na ISA.

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 12. Data: 2016-02-04 13:00:55
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-02-02 o 22:48, radxcell pisze:
> [...]
    > wymagające mp3 w FullHD, niech nie wystraszy się nadciągającego h265
    > itd. Niech ma LAN 1000, parę USB i niewielki pobór mocy.
    >
    > Próbowałem sił z Intel NUC na Celeronie za 500 zł, ale ledwo odtworzył
    > film, a YT już bardzo słabiutko. Patrzę zatem od drugiej strony -
    > NUC6i5SYH. Podoba mi się. Szybki, ładny, estetyczny. Dość drogi niestety.
    >
    > Czy w świetle mojego zamiaru nabycia minikomputerka za blisko 2000 zł,
    > może jest coś znacznie bardziej rozsądnego i dla kieszeni i
    > wydajnościowo, o czym nie mam pojęcia? Szukam głosów rozsądku.

    To może coś takiego? http://www.qnap.pl/qnap_ts_251.php
    Można na tym wirtualki postawić, mocy ma wystarczająco.

  • 13. Data: 2016-02-04 13:26:04
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 4 Feb 2016 08:47:17 +0100, radxcell napisał(a):

> [...]
    > wydajność jak NUC, np. za połowę tej kasy - gdyż nie orientuję się
    > dobrze w obecnie dostępnych rozwiązaniach. W moim blaszaku mam ciągle

    Ale weź mi powiedz, jaki jest sens wrzucania na słaby komputerek zadań
    polegających na kompresji czy przekodowaniu filmu? Czasowo zysk żaden.
    Kultura pracy jakiegoś np. nettopa zajeżdżanego przez kilkanaście godzin też
    specjalnie nie powali. Obsługa na nim w tym czasie innych zadań również
    oberwie.

    [ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, ]
    [ a potem pokona doświadczeniem. (znalezione w necie) ]

  • 14. Data: 2016-02-04 15:49:56
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 04.02.2016 13:00, BQB wrote:
    > To może coś takiego? http://www.qnap.pl/qnap_ts_251.php
    > Można na tym wirtualki postawić, mocy ma wystarczająco.

    Ale wirtualki z systemem windowsowym?

    Byłem swego czasu bardzo blisko zakupu Synology ds415, ale policzyłem,
    że jak wrzucę do tego 4 dyski (żeby RAID 5 miał sens), to zabawa w cenie
    5 tysięcy... i odpuściłem.

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 15. Data: 2016-02-04 15:52:57
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 04.02.2016 13:26, Przemysław Ryk wrote:
    > Ale weź mi powiedz, jaki jest sens wrzucania na słaby komputerek zadań
    > polegających na kompresji czy przekodowaniu filmu? Czasowo zysk żaden.

    Bardzo prosto. Używasz komputerka, który i tak pracuje non-stop, nie
    musisz zostawiać głównego komputera włączonego na noc.
    A jeśli używasz głównego komputera do innych zadań, to nie jest
    obciążany przez dziesiątki godzin (windows też to niedobrze znosi).

    Najdłuższa kompresja jaką robiłem, trwała ztcp ponad 60 godzin. Fajnie
    mieć zajęty komputer przez 3 doby? A tak, robił to sobie laptop gdzieś
    na boku.

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 16. Data: 2016-02-04 16:02:48
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 02.02.2016 o 22:48, radxcell pisze:
    > Druzja,
    >
    > Potrzebuję złożyć PC "do telewizora
    no to dołóż. JEśli rzeczywiście do TELEWIZORA, to -uwierz mi- zdołasz
    dokręcić całą płytę główną z normalnego pcta. jeśli tv jest malutki, to
    dokręć do niego laptopa z rozbitym ekranem. to najtańsze i
    najwydajniesze rozwiązania. Przygotuj tak system aby mógł mocno
    spowalniać prędkość procka.
    ToMasz

  • 17. Data: 2016-02-04 16:05:02
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 04.02.2016 16:02, ToMasz wrote:
    > to -uwierz mi- zdołasz dokręcić całą płytę główną z normalnego pcta.
    > jeśli tv jest malutki, to dokręć do niego laptopa z roz

    To jest ciekawy pomysł. TV wisi na ścianie, więc raczej - jeśli Cię
    dobrze zrozumiałem - z tyłu nic nie dokręcę, ale czy w takim razie
    sugerujesz, że laptop będzie wydajniejszy niż dedykowany NUCek w tej
    samej cenie?

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 18. Data: 2016-02-04 16:13:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2016-02-04 o 15:49, radxcell pisze:

> [...]
    >
    > Byłem swego czasu bardzo blisko zakupu Synology ds415, ale policzyłem,
    > że jak wrzucę do tego 4 dyski (żeby RAID 5 miał sens), to zabawa w cenie

    Tak, dlaczego by nie? Procek to zwykły celeron, więc nie widzę problemu,
    gdzieś o tym czytałem, ale już nie pamiętam, o chyba było to tu:
    http://antyweb.pl/test-nas-a-qnap-ts-251-potega-zamk
    nieta-w-malym-plastikowym-pudle/

  • 19. Data: 2016-02-04 22:30:09
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 4 Feb 2016 15:52:57 +0100, radxcell napisał(a):

> [...]
    >
    > Najdłuższa kompresja jaką robiłem, trwała ztcp ponad 60 godzin. Fajnie
    > mieć zajęty komputer przez 3 doby? A tak, robił to sobie laptop gdzieś

    60 godzin na jakim sprzęcie? Na workstacji z sensownym procesorem? To teraz
    policz, ile to będzie liczył nettop na Celeronie, czy na jakimś Atomie.

    [ Kobieta jest najlepszym psychoanalitykiem dopóki się nie zakocha. ]
    [ Później zostaje najlepszym pacjentem. (Dr. Brulov, demotywatory.pl) ]

  • 20. Data: 2016-02-05 07:56:49
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 04.02.2016 22:30, Przemysław Ryk wrote:
    > 60 godzin na jakim sprzęcie? Na workstacji z sensownym procesorem? To teraz
    > policz, ile to będzie liczył nettop na Celeronie, czy na jakimś Atomie.

    Właśnie przekonałem się, że Celeron jest za słaby nawet do filmów na
    YouTube. Podejrzewam, że Atom też.

    Pytanie, czy coś wydajnościowo zbliżonego do 6i5SYH nie jest gdzieś
    dostępne w znacznie lepszej cenie?

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel