  • 61. Data: 2005-02-25 22:58:58
    Temat: Re: [NTG] sprzeciw pelnej ksiegowosci dla malych dostawcow internetu
    Od: d...@w...sobie.to

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Wiesz, ten plus w zestawieniu z dodatkowymi powiedzmy 2000 zł miesięcznie
    > jest jakby... malutki ;)

    To jest dodatkowe *przynajmniej* 2kzl miesiecznie + biegly *przynajmniej*
    1kzl miesiecznie (po rozlozeniu), wiec jest *przynajmniej* 3kzl
    miesiecznie wiecej :)
    W praktyce z 5kzl miesiecznie.

    > W każdym razie poraża mnie niewiedza na ten temat wśród ludzi, którzy
    > prowadzą działalność. Jak można nie odróżniać KPiR od KH?

    A to swoja droga. Nabijamy sie z urzednikow, a tu prosze :)

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    38. Keep a vacuum cleaner in the middle of the room. Look at it with

  • 62. Data: 2005-02-25 23:14:30
    Od: "Łukasz" <l...@b...pl>

    No i jednak okazało się że prowadzę pełną księgowość i pani księgowa nie
    widzi w tym nic trudnego. Księgi przychodów i rozchodów były na początku ale
    teraz to bez sensu bo za dużo operacji... Poza tym ja się cieszę, bo jak to
    się stanie powszechne to wytnie raz dwa trochę neostradowców i dzieciaków a
    i usługi księgowych potanieją do poziomu zwykłego pracownika biurowego.

  • 63. Data: 2005-02-25 23:21:40
    Od: "Łukasz" <l...@b...pl>

    No to na tym zakończymy twoje głupie rozważania - zadzwoniłem do księgowej i
    okazało się że księgowośc prowadzona jest na zasadach jak zakłada nowa
    ustawa. Jedyne w czym się poyliłem to to że już od roku nie prowadzimy KPiR.
    Głupio rozważasz, bo z ceną obsługi to niesie cię daleko daleko poza granice
    zdrowego rozsądku a co dopiero faktycznej ceny. Moja księgowa całą swoą
    robotę wykonuje za mniej jak 1500 zł i mieszczą sie w tym jeszcze
    fakturowania, bilanse i różne inne usugi...\\

    Tak więc życzę zdrowia...

  • 64. Data: 2005-02-26 13:21:35
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 25 Feb 2005 21:35:00 +0000 (UTC), w <cvo5m4$frl$2@sklad.atcom.net.pl>,
    d...@w...sobie.to napisał(-a):

    > Jemu sie pomylilo. Nie prowadz ksiag, a myslal ze prowadzi :)
    > Mimo wszystko na ksiegach jest plus - wiadomo kto wisi i ile wisi.
    > Wiadomo tez na czym sie ile zarabia.

    To akurat jest do zrobienia też za pomocą samej KPiR -- o ile ktoś potrzebuje.

  • 65. Data: 2005-02-26 14:04:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    d...@w...sobie.to writes:

    > To jest dodatkowe *przynajmniej* 2kzl miesiecznie + biegly *przynajmniej*
    > 1kzl miesiecznie (po rozlozeniu), wiec jest *przynajmniej* 3kzl
    > miesiecznie wiecej :)
    > W praktyce z 5kzl miesiecznie.

    No wiesz, porownujesz z ksiegowoscia duzej firmy. Duza firma tak czy owak
    musi miec pelna ksiegowosc, chocby z tej przyczyny, ze na KPiR nic nie
    bedzie widziec. Nawet jakby mogla i chciala miec KPiR, to i tak ksiegowa
    nie bedzie tego prowadzic za 100 zl miesiecznie.

    Natomiast dla malej firemki pelna ksiegowosc wyjdzie taniej. Badanie
    roczne tez wyjdzie taniej niz 12 kzl (ktos potrzebuje?).

    Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze uzaleznianie przymusu prowadzenia
    pelnej ksiegowosci (zamiast KPiR, czyli niezaleznie od sposobu
    opodatkowania) od rodzaju dzialalnosci to jakis debilizm.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 66. Data: 2005-02-26 14:06:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radoslaw P. <r...@a...net.pl> writes:

    > To akurat jest do zrobienia też za pomocą samej KPiR -- o ile ktoś
    > potrzebuje.

    Jakim cudem? KPiR w ogole nie zawiera informacji o rozliczeniach.

    Chyba ze oddzielna baza, ale to juz nie jest KPiR.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 67. Data: 2005-02-26 18:43:06
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Sat, 26 Feb 2005 15:06:30 +0100, w <m...@d...localdomain>,
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Jakim cudem? KPiR w ogole nie zawiera informacji o rozliczeniach.
    > Chyba ze oddzielna baza, ale to juz nie jest KPiR.

    Zgadza się -- zakazu prowadzenia takiej na własny użytek przecież nie ma.
    Wystarczy dobrać sobie odpowiedni program (albo ostatecznie zlecić na
    zamówienie).

  • 68. Data: 2005-02-26 20:23:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Radoslaw P. <r...@a...net.pl> writes:

    > Zgadza się -- zakazu prowadzenia takiej na własny użytek przecież nie ma.
    > Wystarczy dobrać sobie odpowiedni program (albo ostatecznie zlecić na
    > zamówienie).

    Jasne. Tyle ze w efekcie otrzymujemy stan, w ktorym dla potrzeb
    podatkowych prowadzisz KPiR, a dla wlasnych potrzeb - ksiegi.
    Wtedy pozostaje wyeliminowac tylko KPiR :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 69. Data: 2005-02-26 22:09:17
    Od: d...@w...sobie.to

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
> [...]

    > bedzie widziec. Nawet jakby mogla i chciala miec KPiR, to i tak ksiegowa
    > nie bedzie tego prowadzic za 100 zl miesiecznie.

    Szukalem taniego bieglego i nie znalazlem nikogo ponizej 8kzl, a te 8 to
    tez w zasadzie lipa. Nie znam przypadku podpisania badania za mniej, niz
    10kzl. Mozesz miec jedna fakture, oni biora za podpis, a nie za robote, bo
    robote robi im ksiegowy, dodatkowo cie kasujac :)

    Z praktyki mi wychodzi, ze podpis bieglego, bilans ksiegowego i ich
    wzajemna wspolpraca to min 18kzl, a jeszcze sam sobie napiszesz
    sprawozdania z dzialalnosci, zeby biegly mial co zalaczyc.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    7. Put your glasses on before you go to bed. Take them off as soon as

  • 70. Data: 2005-02-27 11:48:41
    Od: Janusz - Vahanara <v...@o...gapp.pl>

    Nastał nam piękny 26 luty 2005 roku,
    kiedy to Łukasz posłał(a) w świat wiadomość

    > Poza tym ja się cieszę, bo jak to
    > się stanie powszechne to wytnie raz dwa trochę neostradowców i dzieciaków a
    Neostrada dzielona po sąsiedzku nadal pozostanie konkurencyjna, bo ona nie
    podchodzi pod działalność gospodarczą.

    > i usługi księgowych potanieją do poziomu zwykłego pracownika biurowego.
    A to niby dlaczego?

    Janusz - Vahanara
    Jestem tu, by wrzasnąć: Ku-ku-ry-ku!,