  • Data: 2013-10-06 19:09:57
    Temat: Re: NTG? procesory intella?
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:1745047977.20131006164849@pik-net.pl.invalid...

    > Ale to w C64 (stacja bodaj 1541) a nie w PC :) I wtedy 170.75KB brutto.

    W rzeczy samej, 664 bloki a 254 (zagadka dla czytających, czemu nie 256,
    choć tyle było zapisywane i tyle było do odczytania?) bajty dla plików?
    (razem 168656 bajtów) łącznie bloków na stronie było 683, w tym 19 bloków,
    czyli 4826 bajtów systemowych, razem 173482 bajty. Bajtów w ogóle było
    odpowiednio 169984 i 4864, czyli łącznie 174848. I bez odpowiednich zabiegów
    więcej się nie włożyło.
    W stacji Commodore jest zastosowany wybieg, stosowany w dzisiejszych dyskach
    twardych (też bym da zagadkę, jaki?) :)
    W stacji 1571, dwustronnej, jest błąd w "firmware" o ile tak można o tym
    mówić, powodujący, że przy zapisie dwustronnym, ścieżka 53 jest
    bezużyteczna... (jaki to błąd?) :) Jednak - 1571 ma właściwość, której nie
    posiada najlepiej nawet oprogramowana 1541, o czym mowa?
    BTW. Potrafisz jeszcze dziś, grzebać ręcznie w rejestrach stacji i np.
    sczytywać bufory? :)

    10 OPEN 15,8,15,"I"
    20 OPEN 3,8,3,"#"
    30 PRINT #15,"U1 3 0 18 0" : REM A DLACZEGO NIE "B-R 3 0 18 0"? :)
    40 PRINT #15,"B-P 3 2"
    50 PRINT #3,"@";:REM ZNAK O KODZIE 64 (HEX 40)
    60 PRINT #15,"U2 3 0 18 0" : REM A DLACZEGO NIE "B-W 3 0 18 0"? :)
    70 PRNT #15,"I";
    80 CLOSE 3:CLOSE 15

    Gdzie te czasy, co nie? :) Zagadka, ostatnia - co ten program konkretnie
    robi? :) Podpowiem, że odwrócić działanie tego programu jest nieco trudniej,
    niż je wywołać. Pytanie uzupełniające - jest w liniach 30 i 60 - o co
    chodzi? :) Ja po tylu latach to pamiętam :))) Podpowiedź do pytania -
    zasadniczo, trzeba nieznacznie zmodyfikować linię 50, ale po działaniu tego
    programu to nie wystarczy :)) Kto wie, jak to odwrócić? Ja wiem :))
    Sory Roman, że się tak dokleiłem, ale mi się po prostu na wspominki wzięło
    :))
    Oczywiście, pytania kieruję do tych, co potraktują je jako zabawę, nie muszą
    na nie odpowiadać, wystarcy, że sobie wspomną, jak to drzewiej bywało :)
    Od siebie dodam, że takie moje zainteresowanie było podyktowane względami
    praktycznymi - musiałem kiedyś odzyskać dane ze skasowanych plików... No i
    poszło, nauczyłem się tego trochę :)
    Jeszcze raz pardon, po prostu się rozmarzyłem :)) Nocami potrafiłem przy tym
    siedzieć, kiedyś nawet przez to w 2 godziny spaliłem 30 szlugów :)) (Dziś
    nie palę w ogóle!)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.