  • Data: 2014-07-22 11:46:18
    Temat: Re: NTG. ale wazne
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-17 19:55, k...@g...com pisze:
    > W telewizji jakiś polski generał stwierdził że nawet jak separatyści mieli by
    rakiety zdolne do zestrzelenia samolotu pasażerskiego to by go nie zestrzelili. Sam
    pojazd z rakietami to tylko cyngiel. Musi dostać informacje z całej infrastruktury
    namierzającej i oświetlającej cel. Separatyści takiego systemu raczej nie mają. Ma go
    za to Ukraina a do Rosji za daleko żeby jedna wyrzutnia zadziałała. Na razie nie
    jestem w stanie wyciągnąć żadnych wniosków z informacji jakie dają w tv.

    Nie chce mi się czytać całego flejma, ale to jest kłamstwo (albo niedoinformowanie
    Pana Generala).

    Buk-1M jest w stanie strzelać samodzielnie w oparciu o własny radar namierzania,
    który ma jednak
    słabe możliwości identyfikacji celu (maksymalnie - FoF). Na "normalnej" wojnie nikt
    tak nie robi,
    bo były samobójcą - taki radar SAM to idealny cel, więc się go włącza zwykle tylko na
    moment.
    Pan Generał zna może procedury, ale tu nikt się do nich nie musiał stosować.

    Niemniej da się strzelać. Brak identyfikacji jest wręcz kolejną poszlaką, wskazującą
    na separatystów,
    i BRAK wpięcia zestawu w system oplot. Gdyby był w systemie, to by wiedział, że
    strzela do pasażerskiego.
    A o celową zbrodnię to mimo wszystko nikogo nie podejrzewam.

    Polecam przeczytać, co pisze o tym (dużo dokładniej i rzeczowo) - polski... komandor,
    i je "jakiś tam"
    tylko kmdr Maksymilian Dura, pracujący również dla Nowej Techniki Wojskowej - może
    być? :)

    http://www.defence24.pl/news_niewyszkolona-zaloga-mo
    gla-zestrzelic-samolot-jak-dziala-system-buk-rekonst
    rukcja